بریتانیا تاج گذاری را با مهمانی های خیابانی و کنسرت جشن می گیرد

لندن: بریتانیا روز یکشنبه تاجگذاری پادشاه را جشن می گیرد چارلز III و ملکه کامیلا با مهمانی های خیابانی در سراسر کشور و کنسرت در قلعه ویندزور.
پس از مراسم پر زرق و برق روز شنبه در کلیسای وست مینستر لندن با حضور اعضای خانواده سلطنتی و رهبران از سراسر جهان، تاکید بر فرصتی برای عموم مردم برای نشان دادن عصر “کارولین” پس از آن تغییر یافت. ملکه الیزابت سلطنت 70 ساله دوم.
عظمت قرون وسطایی مراسم تاج گذاری ریشه در انگلستان 1066 دارد، اما مهمانی های “ناهار بزرگ” به دنبال نزدیک کردن جوامع متنوع بریتانیا در قرن بیست و یکم هستند.
دوشنبه یک تعطیل رسمی اعلام شده است – به این معنی که مردم می توانند یکشنبه را بدون نگرانی در مورد خماری رها کنند.
چارلز و کامیلا کاخ باکینگهام گفت، امیدواریم آخر هفته طولانی “فرصتی برای گذراندن وقت و جشن گرفتن با دوستان، خانواده ها و جوامع باشد.”
پس از سختی‌های پس از جنگ جهانی دوم، مهمانی‌های خیابانی یکی از ویژگی‌های اصلی تاج‌گذاری الیزابت در سال 1953 بود – و بخشی به یاد ماندنی از جشن‌های سلطنت طولانی او در سال 1977 و سال گذشته.
ناهار بزرگ تلاشی برای زنده نگه داشتن روحیه همسایگی بیشتر است.
“جشن و دوستی”
کاخ باکینگهام گفت: «از یک فنجان چای با یک همسایه گرفته تا یک مهمانی خیابانی، یک ناهار بزرگ تاجگذاری جشن ها را به محله شما می آورد و راهی عالی برای شناخت بهتر جامعه شماست.»
احتمالاً شاهد تلاش‌های متعددی برای ساختن کویچ تاج‌گذاری خواهیم بود – تارت مرزه‌ای پخته شده مخصوصاً با اسفناج، لوبیا پهن و ترخون.
خواهر پادشاه، پرنسس آن، قرار بود در یک مهمانی خیابانی در ویندزور، در غرب لندن شرکت کند، در حالی که خواهرزاده‌های شاهزاده بئاتریس و یوجنی – دختران شاهزاده اندرو – در یک ناهار بزرگ در همان شهر سلطنتی شرکت خواهند کرد.
ریشی سوناک، نخست وزیر، یک ناهار را در دفتر و محل اقامت خود در خیابان داونینگ 10 میزبانی خواهد کرد و از داوطلبان جامعه و پناهندگان اوکراینی دعوت خواهد کرد.
وی گفت: مردم با روحیه وحدت و امید به آینده این مناسبت مهم را جشن می گیرند.
ستاره ها و چراغ ها
Take That، لیونل ریچی و کیتی پری از جمله ستارگانی هستند که در چمن شرقی قلعه ویندزور با 20000 نفر شرکت می کنند.
این نمایش به جشن‌های جوبیلی پلاتینیوم ژوئن 2022 بازمی‌گردد تا رکورد 70 سال سلطنت الیزابت، تنها سه ماه قبل از مرگ او در سن 96 سالگی، ثبت شود.
براین ترفل، باس باریتون ولزی – که در مراسم تاج گذاری آواز خواند – به همراه پیانیست چینی لانگ لانگ، آندره آ بوچلی، پالوما فیث و نیکول شرزینگر نیز اجرا خواهند کرد.
تام کروز ستاره هالیوود، جوآن کالینز بازیگر، بیر گریلز ماجراجو و تام جونز خواننده از طریق پیام ویدیویی ظاهر خواهند شد.
باله سلطنتی، اپرای سلطنتی، کمپانی رویال شکسپیر، کالج سلطنتی موسیقی و کالج سلطنتی هنر برای اجرای یکباره گرد هم می آیند.
کاخ باکینگهام گفت که محور اصلی «روشن کردن ملت» است که در آن مکان‌های شناخته شده در سراسر بریتانیا با استفاده از پروژکتورها، لیزرها، نمایشگرهای پهپادها و نورپردازی‌ها روشن می‌شوند.
آنها شامل ساحل در بلکپول، باغ های صلح شفیلد، پارک طبیعی پروژه ادن در کورنوال و پل تاین در نیوکاسل هستند.
نمادگرایی باستانی
چارلز روز شنبه طی مراسمی غرق در هزاره آیین و نمایش تاجگذاری کرد.
پس از یک عمر به عنوان وارث ملکه الیزابت، پیرمرد 74 ساله مسن ترین حاکمی شد که تا کنون در کلیسای وست مینستر تاج گذاری کرده است.
جاستین ولبی، اسقف اعظم کانتربری، تاج سنت ادوارد طلای جامد را به عنوان نمادی مقدس و باستانی از اقتدار پادشاه بر سر چارلز گذاشت.
ولبی همچنین ملکه کامیلا، همسر 18 ساله پادشاه را تاج گذاری کرد.
فریادهای “خدایا پادشاه را نجات بده” از جماعت 2300 نفری بلند شد.
هیاهوهای شیپور همراه با سلام اسلحه در سراسر بریتانیا و فراتر از آن به صدا درآمد.
خانواده سلطنتی با بازگشت به کاخ باکینگهام در دومین رژه با اسب در روز، در بالکن ظاهر شدند و با تشویق و تشویق بیشتر از سوی ده‌ها هزار نفر از خیرخواهان که در برابر باران بهاری شجاع بودند، حاضر شدند.