بر اثر انفجار خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی پایگاه نظامی در مرکز مالی، دست کم 10 نفر کشته شدند

باماکو: ارتش اعلام کرد که در روز شنبه در یک حمله پیچیده در نزدیکی یک پایگاه نظامی در مرکز مالی حداقل 10 نفر کشته و ده ها نفر زخمی شدند.
یک خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی کمپ در شهر منفجر شد سرویس در موپتی سرهنگ سلیمان دمبله، سخنگوی ارتش مالی به آسوشیتدپرس گفت که منطقه ای در حال تخریب خانه ها و کشتار مردم است.
هیچ کس مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفت، اما مشخص است که جهادی ها در این منطقه فعالیت می کنند و برای یک دهه کشور را ویران کرده اند. در حالی که این پایگاه نظامی قبلا هدف قرار گرفته بود، این بزرگترین حمله به آن در سال جاری است. این پایگاه همچنین میزبان جنگنده هایی از گروه واگنریک پیمانکار نظامی پنهان روسیه، که بیش از یک سال است که در کنار ارتش مالی می‌جنگد.
ساکنان سوره گفتند که در حال رفتن به نماز صبح در مسجد بودند که صدای انفجار مهیبی را شنیدند. گفت: “ما صدای تیراندازی شنیدیم. این سردرگمی کامل بود.” عثمان دیالو، روستایی در منطقه
چند روز قبل از حمله، یک مقام ارشد مالی و سه نفر دیگر در یک کمین در منطقه‌ای در جنوب غربی این کشور کشته شدند. روز جمعه، گروه وابسته به القاعده موسوم به JNIM مسئولیت آن حمله را در رسانه خود، بنیاد رسانه ای الزلاقا، بر عهده گرفت.
روز شنبه در حادثه دیگری در باماکو، پایتخت مالی، یک هلیکوپتر نظامی در محله ای مسکونی هنگام بازگشت از ماموریت سقوط کرد. مشخص نیست که آیا تلفاتی وجود دارد یا خیر، و ارتش گفت که وضعیت در حال ارزیابی است.