تایوان: چین به سرعت نسبت به تایوان برتری خواهد داشت

بر اساس گزارش رسانه ها روز شنبه، اسناد فاش شده اطلاعاتی آمریکا نشان می دهد که چین احتمالاً در هر حمله به تایوان خیلی سریع برتری هوایی را به دست خواهد آورد، چیزی که روسیه در تهاجم سال گذشته خود به اوکراین در انجام آن ناکام بود.
اسناد طبقه بندی شده که گفته می شود توسط یک گارد ملی ایالات متحده در بدترین نقض امنیتی ایالات متحده در یک دهه اخیر درز کرده است، نشان می دهد که رهبران نظامی تایوان تردید دارند که پدافند هوایی آنها بتواند “پرتاب موشک را به دقت تشخیص دهد”، در حالی که تنها حدود نیمی از هواپیماهای آنها قادر به درگیری موثر هستند. دشمن.
چین تایوان دموکراتیک و خودمختار را بخشی از قلمرو خود می‌داند که روزی در صورت لزوم با زور بازپس گرفته می‌شود. این جزیره در ترس دائمی از تهاجم چین به سر می برد و پکن در سال های اخیر لفاظی و فعالیت نظامی خود را در اطراف آن افزایش داده است.
گزارش‌های اطلاعاتی می‌گویند که تایوان نگران است تا یک هفته طول بکشد تا هواپیماهایش را به پناهگاه‌ها منتقل کند و آنها را در برابر حملات موشکی چین آسیب‌پذیر کند.
واشنگتن پست گزارش داد، علاوه بر این، استفاده چین از کشتی‌های غیرنظامی، از جمله کشتی‌های مسافربری، برای اهداف نظامی، توانایی جامعه اطلاعاتی ایالات متحده را برای پیش‌بینی زمان تهاجم در انتظار مختل کرده است.
را پنتاگون پست نوشت: از رزمایش های موشکی تایوان به عنوان بسیار برنامه ریزی شده انتقاد کرد که می تواند نیروهای مسلح و رهبری این کشور را برای “رویدادی در دنیای واقعی” آماده کند.
رئیس‌جمهور شی جین‌پینگ بازسازی عظیمی در ارتش چین برای گسترش و مدرن‌سازی آن انجام داده است. ارتش آزادیبخش خلق 14 برابر نیروهای مسلح خود تایوان تخمین زده می شود.
وزارت دفاع تایوان به پست گفت که واکنش این کشور به نمایش‌های قدرت اخیر چین در مجاورت نشان می‌دهد که ارتش این کشور «کاملاً توانا، مصمم و مطمئن است» که می‌تواند از جزیره دفاع کند.
هفته گذشته، تایوان مانورهای واکنش اضطراری در مقیاس بزرگ را برگزار کرد که مجموعه وسیعی از سناریوها، از جمله حملات موشکی و سلاح‌های شیمیایی را اجرا کرد.
این رزمایش تنها چند روز پس از آن انجام شد که چین آخرین مانور نظامی خود را در اطراف جزیره، تنها در 100 مایلی (160 کیلومتری) سواحل سرزمین اصلی چین، برگزار کرد.
جت ها و کشتی های جنگی چینی حتی پس از پایان رزمایش های عظیم به دور تایوان ادامه دادند.
وزارت دفاع تایوان 7 کشتی نیروی دریایی چین و 26 هواپیما را بین چهارشنبه تا پنجشنبه صبح شناسایی کرد.
طبق این گزارش، 14 هواپیما از خط میانه غیر رسمی که جزیره را از سرزمین اصلی چین جدا می کند، عبور کرده اند.
آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان روز جمعه در سفر به پکن هشدار داد که تشدید تنش نظامی در تنگه تایوانیک سناریوی وحشتناک برای کل جهان خواهد بود.”