تایوان: چین پس از سفر رهبر آمریکا به آمریکا، با جت های جنگنده در نزدیکی تایوان پرواز می کند

پکن: دولت تایوان اعلام کرد که چین روز شنبه کشتی‌های جنگی و ده‌ها هواپیمای جنگنده را به سمت تایوان در تلافی دیدار رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و رئیس‌جمهور دموکراسی جزیره‌ای که پکن ادعا می‌کند بخشی از خاک این کشور است، به سوی تایوان فرستاد. .
ارتش چین شروع سه روزه “گشت زنی های آمادگی رزمی” را به عنوان هشداری به تایوانی هایی که می خواهند استقلال واقعی جزیره را دائمی کنند، اعلام کرد. ارتش آزادیبخش خلق هیچ اشاره ای نکرد که آیا ممکن است شامل تکرار تمرینات قبلی با موشک های شلیک شده به دریا شود که باعث اختلال در پروازهای کشتیرانی و خطوط هوایی شد.

کوین مک‌کارتی، رئیس‌جمهور، روز پنجشنبه در کالیفرنیا با رئیس‌جمهور تسای اینگ‌ون گفت‌وگو کرد و به مجموعه‌ای از قانون‌گذاران خارجی که با تسای برای نشان دادن حمایت در مواجهه با ارعاب چینی ملاقات کرده‌اند، افزود. پکن روز جمعه با اعمال ممنوعیت سفر و تحریم های مالی علیه گروه ها و افراد آمریکایی مرتبط با سفر تسای به ایالات متحده پاسخ داد.
وزارت دفاع این جزیره گفت: روز شنبه، هشت کشتی جنگی و 71 هواپیما در نزدیکی تایوان شناسایی شدند که 45 فروند از آنها از خط میانی تنگه که آن را از سرزمین اصلی جدا می کند، عبور کردند. گفته می شود که شامل جنگنده های جت چنگدو J-10، Shenyang J-11 و Shenyang J-16 می شود.

چین پس از سفر تسای اینگ ون به آمریکا با برگزاری مانور نظامی به تایوان هشدار داد.

01:06

چین پس از سفر تسای اینگ ون به آمریکا با برگزاری مانور نظامی به تایوان هشدار داد.

همچنین روز شنبه، سازمان دریایی محلی اعلام کرد، نیروی دریایی قصد داشت “آموزش آتش زنده” را در خلیج Luoyuan در استان فوجیان در مقابل تایوان برگزار کند. کشتی ها در طول شلیک ممنوع شدند، که همچنین قرار بود در پنج تاریخ در دو هفته آینده انجام شود. .
تایوان در سال 1949 پس از جنگ داخلی از چین جدا شد. حزب حاکم کمونیست می گوید جزیره موظف است در صورت لزوم با زور به سرزمین اصلی بپیوندد. پکن می‌گوید تماس با مقامات خارجی، تایوانی‌هایی را که خواهان استقلال رسمی هستند، تشویق می‌کند، اقدامی که حزب حاکم می‌گوید منجر به جنگ خواهد شد.

در بیانیه PLA آمده است: “این یک هشدار جدی در برابر تبانی و تحریک بین نیروهای جدایی طلب استقلال تایوان و نیروهای خارجی است.” رزمایش “شمشیر مشترک” “دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی”.
به گزارش گلوبال تایمز، روزنامه منتشر شده توسط حزب کمونیست، برنامه ها همچنین شامل این رزمایش شامل یک ناوشکن، قایق های موشکی، موشک های بالستیک و موشک های ضد کشتی مستقر در زمین و همچنین هواپیماهای هشدار اولیه، جنگ الکترونیک و تانکر بود. .
ارتش تایوان اعلام کرد سامانه های دفاع موشکی فعال شده و گشت های هوایی و دریایی برای ردیابی هواپیمای چینی اعزام شده اند.
در بیانیه وزارت دفاع آمده است: ما چنین اقدام غیرمنطقی را که امنیت و ثبات منطقه را به خطر انداخته است محکوم می کنیم.
دولت شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین، تلاش‌ها را برای ارعاب جزیره با پرواز جت‌های جنگنده و بمب‌افکن در اطراف و شلیک موشک به دریا افزایش داده است.
ایالات متحده هیچ رابطه رسمی با تایوان، مرکز صنعت فناوری پیشرفته و یکی از بزرگترین تاجران جهانی ندارد، اما روابط غیررسمی و تجاری گسترده ای دارد. واشنگتن طبق قانون فدرال موظف است اطمینان حاصل کند که جزیره 22 میلیون نفری در صورت حمله چین از خود ابزار دفاعی دارد.
تحلیل‌گران نظامی پیشنهاد می‌کنند که راهبرد احتمالی چین در صورت حمله، تلاش برای تحت فشار قرار دادن تایوان برای تسلیم شدن با مسدود کردن ترافیک دریایی و هوایی، جلوگیری از دخالت ایالات متحده، ژاپن یا سایر متحدان یا ارسال تدارکات است.
روزنامه چینی دیلی نوشت، روز شنبه، PLA در حال آزمایش توانایی خود برای تسلط بر دریا، هوا و اطلاعات و “ایجاد وضعیت بازدارندگی و سرکوب” بود.
تایوان و سرزمین اصلی روابط تجاری و سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری دارند اما هیچ روابط رسمی ندارند.
به گزارش خبرگزاری شینهوا، سخنگوی دفتر امور تایوان، ژو فنگلیان، سخنگوی کابینه تایوان گفت: «ما هرگز جایی را برای فعالیت‌های جدایی‌طلبانه استقلال تایوان در هر شکلی باقی نمی‌گذاریم و قطعاً اقدامات قاطعانه‌ای برای شکست هرگونه مداخله خارجی انجام خواهیم داد.
ژو روز جمعه گفت: «اتحاد مجدد کامل کشور ما باید محقق شود و بدون شک می توان آن را محقق کرد.