ترامپ: ترامپ برای بازجویی در پرونده کلاهبرداری مدنی ایالتی به نیویورک بازگشت

نیویورک: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز پنج‌شنبه برای بازجویی در یک دادخواست 250 میلیون دلاری علیه او توسط دادستان کل نیویورک وارد شد.
این تسلیم پشت درهای بسته انجام خواهد شد و توجهی را که تسلیم شدن او در هفته گذشته به دلیل اتهامات جنایی جداگانه انجام داد، جلب نکرده است.
هنگامی که تظاهرکنندگان در خارج از دفاتر لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک در منهتن پایین بودند، معترضان زیادی به راه افتادند. ترامپ در حالی که یک گروه بنری را حمل می کردند که روی آن نوشته شده بود “هیچ کس بالاتر از قانون نیست.”
ترامپ که به دنبال نامزدی جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 است، در مورد شیوه‌های تجاری‌اش در خلال این سئوال پرسیده خواهد شد. این دادخواست او و دیگران را متهم به یک طرح ده ساله برای دستکاری ارزش دارایی و دارایی خالص خود به منظور دریافت وام های مطلوب و مزایای مالیاتی می کند.
محاکمه این پرونده قرار است در 2 اکتبر آغاز شود. از اظهارات روز پنجشنبه می‌توان برای بی‌اعتبار کردن هر گونه شهادتی که ترامپ در دادگاه ارائه می‌کند استفاده کرد، یا در صورت عدم حضور وی به عنوان شهادت ارائه شد.
این اولین بار نیست که ترامپ با دادستان کل نیویورک روبرو می شود. ترامپ در ماه آگوست، قبل از تشکیل پرونده، تحت بازجویی‌ها، بیش از 400 بار به حق خود در برابر خودسرزنش کردن طبق متمم پنجم قانون اساسی آمریکا استناد کرد. کارشناسان حقوقی می گویند که دادستان کل کشور نیز پس از طرح دعوا مستحق تودیع است.
ترامپ در یکی از پست‌های خود گفت: «بالاخره می‌توانم نشان دهم که چه شرکت بزرگ، سودآور و ارزشمندی ساخته‌ام». حقیقت اجتماعی اوایل پنجشنبه، پس از حمله به دادستان کل و آنچه او او را “آزار و شکنجه” خواند، و همچنین قاضی پرونده و دادستان منطقه که اتهامات جنایی جداگانه ای را مطرح کردند.
ترامپ که تسلیمش در 4 آوریل توجه رسانه های سراسر جهان و حضور گسترده پلیس را به خود جلب کرد، پس از اعتراف به بی گناهی به خانه خود در فلوریدا بازگشت.
این اتهامات به ادعاهایی مرتبط بود که او قبل از انتخابات 2016 یک ستاره فیلم های پورن را در ازای سکوت او در مورد یک رابطه جنسی ادعایی، پرداخت پولی را تنظیم کرده بود.
ترامپ گفته است که این برخورد جنسی صورت نگرفته است. این اولین باری است که یک رئیس جمهور ایالات متحده در زمان ریاست جمهوری یا پس از آن به اتهام جنایی متهم می شود.
ترامپ همچنین با تحقیقات فدرال ناشی از رسیدگی به اسناد دولتی پس از خروج از کاخ سفید و تلاش های ادعایی برای لغو شکست خود در انتخابات 2020 و همچنین تحقیقاتی در سطح ایالتی در جورجیا در مورد اینکه آیا او به طور غیرقانونی به دنبال تغییر نتایج انتخابات 2020 در آنجا بوده است، مواجه است.
علاوه بر این، دادگاهی برای 25 آوریل در دادگاه فدرال نیویورک در مورد اینکه آیا ترامپ با انکار تجاوز به او، ستون نویس سابق مجله Elle، ای. جین کارول را بدنام کرده است، تعیین شده است. ترامپ به دنبال به تعویق انداختن این محاکمه است.