تظاهرات دونالد ترامپ در “MAGA Woodstock”

فلورانس: دونالد ترامپ روز شنبه برای هزاران نفر از هوادارانش در آریزونا سخنرانی خوشایند ایراد کرد و بار دیگر تاکید کرد که در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا پیروز شده است.
برخی از وفاداران روزها قبل از فلوریدا یا تگزاس به منطقه رسیده بودند و منتظر شنیدن لیستی آشنا از نارضایتی های رئیس جمهور سابق بودند.
صبر آنها به زودی پاداش گرفت.
او با اشاره به قوانینی که برای کنترل همه‌گیری ویروس کرونا وضع شده است، گفت: «ما زندگی‌مان توسط سیاستمداران در واشنگتن کنترل می‌شود.
او ادامه داد: «دموکرات‌های رادیکال می‌خواهند ایالات متحده را به یک کشور کمونیستی تبدیل کنند.
ما در آن انتخابات پیروز شدیم. ما در آن انتخابات پیروز شدیم.
سخنرانان قبلی به مضامین مشابهی پایبند بودند و جو بایدن، رئیس جمهور پیروز انتخابات 2020 را “ضعیف” و “افسرده” خواندند و “رسانه های جریان ضعیف” را که به درستی توسط جمعیت هو شده بودند مورد هدف قرار دادند.
این یکی از بهترین موفقیت‌های ترامپیسم بود که تمام نت‌های مورد انتظار را اجرا کرد: انتخابات دزدیده شده، ناعادلانه بودن رسانه‌ها، مرزهای باز و اینکه چگونه ایالات متحده به «مایه خنده در سراسر جهان» تبدیل شده است.
بیشتر روز حس کارناوالی وجود داشت.
پرچم‌های اعلام‌کننده «ترامپ 2020» و «ترامپ 2024» در باد صحرا به اهتزاز درمی‌آیند که شعارهای «برو برو براندون» از میان جمعیت خوش‌خلق بلند می‌شد. این شعار پس از اینکه یک خبرنگار خبری شعارهای ضد بایدن را اشتباه گرفت، در محافل راست تبدیل به رمز شد.
جاناتان ریچز که در چهلمین گردهمایی ترامپ شرکت کرده بود، گفت: «این فقط یک فضای مهمانی است.
“تقریباً مانند یک MAGA Woodstock است. میهن پرستان از سراسر کشور برای منافع مشترک این کشور گرد هم می آیند. ما رئیس جمهور خود را دوست داریم.”
MAGA مخفف فراخوان کمپین انتخاباتی ترامپ در سال 2016 با عنوان «آمریکا را دوباره بزرگ کنید» است.
در حالی که برخی از آنها فیلتر شدند، زیرا ترامپ هنوز در حال صحبت کردن بود، شاید برای فرار از گیرودار پارکینگ، کسانی که تا آخر ماندند اعلام کردند که از شنیده هایشان خوشحال هستند.
تونی کونیو 58 ساله گفت: “او دلگرم کننده است، زیرا او تسلیم نمی شود و ما تسلیم نمی شویم زیرا کشورمان را از دست داده ایم.”
من از او حمایت می‌کنم زیرا می‌خواهم کشور به حالت قبل بازگردد.»
ترامپ یک کنفرانس مطبوعاتی وعده داده شده در 6 ژانویه – سالگرد تهاجم هوادارانش به ساختمان کنگره – را رها کرد و این تظاهرات اولین خروج عمومی بزرگ او از اکتبر بود.
همانطور که مرسوم است، او اعلام کرد که این جمعیت “بزرگترین” جمعیت است که “فراتر از آن چیزی که چشم می تواند ببیند” می رود، اگرچه ارقام دقیقی از حضور بلافاصله در دسترس نبود.
در آستانه پیروزی وی در انتخابات در سال 2016 و در طول دوران ریاست جمهوری او، ده ها هزار نفر از هواداران برای شنیدن صحبت های او در مکان ها جمع می شدند.
اما از آن زمان، ازدحام جمعیت کاهش یافته است و به نظر می رسد که مشارکت روز شنبه بسیار کمتر از تجمعات قبلی بود.
در این گردهمایی در زمین‌های کشاورزی فلورانس، در 60 مایلی (100 کیلومتری) فونیکس، گروهی از جمهوری‌خواهان حضور داشتند که ادعاهای بی‌موجه ترامپ مبنی بر اصلاح انتخابات 2020 را تکرار کردند.
آنها شامل دریاچه کاری بودند که ترامپ از وی برای فرمانداری آریزونا در رقابت های امسال حمایت کرده است. او قبلاً گفته بود اگر در آن زمان روی کار بود، پیروزی بایدن را تایید نمی کرد.
ترامپ که مگافون توییتر خود را به دلیل ادعاهایش در مورد نظرسنجی از دست داده بود، از زمان خروج از قدرت، حضور بسیار پایین تری در سیاست آمریکا داشته است.
اما او همچنان در حزب جمهوری خواه ظاهر می شود، جایی که پایبندی به تئوری های او – یا حداقل انکار علنی آنها – اغلب برای بقای اعضای کنگره و مجالس ایالتی حیاتی است.
ترامپ از زمان خروج از قدرت تا حد زیادی از رسانه های اصلی دوری کرده است.
اما هفته گذشته، او به رادیو عمومی ملی (NPR) مراجعه کرد، جایی که گفت توصیه می‌کند مردم علیه کووید-19 واکسینه شوند – یک مسئله داغ در ایالات متحده، جایی که در سمت راست تردید واکسن گسترده وجود دارد.
علیرغم موج نوع Omicron که سراسر ایالات متحده را فرا گرفته است، تقریباً هیچ ماسک یا سایر اقدامات احتیاطی ضد کووید در میان جمعیت فلورانس وجود نداشت.
در سراسر کشور، بیش از 750000 نفر در روز به این بیماری مبتلا می شوند.
این تجمع 24 ساعت پس از آن برگزار شد که کانال تلویزیونی OAN طرفدار ترامپ توسط توزیع کننده اصلی آن کنار گذاشته شد.
ترامپ بارها طرفداران خود را به سمت رسانه فروش تئوری توطئه سوق داده بود، که امیدوار است از بازار بینندگان راست‌گرای تحت سلطه فاکس نیوز بهره‌مند شود.
این رویداد همچنین پس از آن صورت می‌گیرد که بنیان‌گذار سوگند – یک گروه شبه‌نظامی راست افراطی – و 10 نفر دیگر به دلیل نقش داشتن در حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره، به توطئه فتنه‌انگیز متهم شدند.
hg/leg