توماس ماسی، قانونگذار ایالات متحده، پس از تیراندازی در مدرسه، به دلیل توئیت پربار کریسمس به شدت انتقاد کرد

واشنگتن: چند روز پس از تیراندازی مرگبار در مدرسه ای که کشور را تکان داد، یک نماینده کنگره آمریکا به دلیل انتشار تصویری از خانواده اش که لبخند می زنند و اسلحه در دست دارند در مقابل درخت کریسمس منتشر کرد، مورد انتقاد قرار گرفت.
توماس ماسی، نماینده ایالت کنتاکی جمهوری خواه سرسخت، روز شنبه عکس خود و شش عضو خانواده اش را که هرکدام پوزخند می زنند و تفنگی در دست دارند، با عبارت “کریسمس مبارک! ps. Santa, لطفا مهمات بیاور” منتشر کرد.
این پست اعتراضات سریعی را برانگیخت و والدین قربانیان تیراندازی در مدرسه و قانونگذاران دیگر، ماسی را به بی‌حساسیت متهم کردند، چند روز پس از آن که یک نوجوان چهار دانش‌آموز دبیرستانی را در آکسفورد، میشیگان به قتل رساند.
جان یارموت، یک نماینده دموکرات کنگره از کنتاکی، نوشت: “شرم آور است” و گفت: چنین پیام هایی از طرف جمهوری خواهان طرفدار اسلحه “آشکاراً قتل کودکان را به صورت ما می مالند، مثل اینکه آنها یک ضربه داون زده اند.”
آدام کینزینگر، نماینده جمهوری خواه کنگره ایلینوی، در توییتی نوشت که از حقوق اسلحه ایالات متحده حمایت می کند، اما “این حمایت از حق نگهداری و حمل سلاح نیست، این یک طلسم اسلحه است.”
فرد گوتنبرگ که دخترش در مرگبارترین تیراندازی تاریخ آمریکا در مدرسه ای در پارکلند فلوریدا در سال 2018 کشته شد، با یکی از خود به پست ماسی پاسخ داد.
او نوشت: “@RepThomasMassie، از آنجایی که ما عکس های خانوادگی را به اشتراک می گذاریم، اینجا عکس های من است.” “یکی آخرین عکسی است که من از جیمی گرفتم و دیگری جایی است که او در آن دفن شده است.”
مانوئل اولیور که پسرش خواکین نیز در پارکلند کشته شد، در حال مصاحبه با CNN در مورد کنترل اسلحه بود، زیرا پست Massie در حال ترند بود.
او پس از نمایش این پست گفت: «این بخش بزرگی از مشکل است. این نیز چیزی است که باید به ما بیاموزد که چه کسی را انتخاب کنیم و چه کسی را انتخاب نکنیم.»
ماسی از گوشه‌های دیگر حمایت به دست آورد و مفسر راست‌گرای Candace Owens برای نزدیک به سه میلیون دنبال‌کننده‌اش توییت کرد: «آیا کسی می‌تواند برای من توضیح دهد که چگونه نتیجه گرفتند که تیراندازی در مدرسه میشیگان تقصیر ماسی است، زیرا او تصویری از او را به اشتراک گذاشته است. خانواده‌اش سلاح گرم در دست دارند؟»
اتان کرامبلی پانزده ساله به اتهام قتل و ترور در تیراندازی در میشیگان متهم شده است، در حالی که والدینش، جیمز و جنیفر کرامبلی، به دلیل تهیه اسلحه و عدم توجه به علائم هشدار دهنده متعدد قبل از فاجعه، به قتل غیرعمد متهم شده اند.
بر اساس گزارش Everytown For Gun Safety، گروهی که آمار تیراندازی های دسته جمعی و لابی ها را برای کنترل اسلحه نگه می دارد، حمله میشیگان، که بررسی های دقیق بر کنترل اسلحه و ایمنی مدرسه را تجدید کرد، مرگبارترین تیراندازی در مدرسه از بین بیش از 130 تیراندازی تا کنون در سال جاری بود.