تیانجین چین دستور آزمایش بیشتر روی 14 میلیون ساکن را صادر می کند

پکن: شهر تیانجین در شمال چین، روز چهارشنبه پس از کشف 97 مورد از نوع Omicron در طی غربالگری های اولیه که از یکشنبه آغاز شد، دستور انجام دور دوم آزمایش کووید-19 را روی تمام 14 میلیون ساکن این کشور داد.
خبرگزاری رسمی شین‌هوا گفت که از ساکنان خواسته شد تا زمانی که نتایج تمام آزمایش‌های اسید نوکلئیک دریافت نشده است، در محل خود باقی بمانند.
شین‌هوا گفت که مقامات تاکنون تقریباً 12 میلیون آزمایش انجام داده‌اند که 7.8 میلیون نمونه بازگردانده شده است. آلودگی برای اولین بار در روز شنبه در شهری گزارش شد که تنها یک ساعت با پکن فاصله دارد، جایی که قرار است از 4 فوریه میزبان بازی های المپیک زمستانی باشد.
خدمات ریلی پرسرعت و سایر اشکال حمل‌ونقل بین شهرها به حالت تعلیق درآمده است که منجر به برخی اختلالات در زنجیره تامین، از جمله برای اقلام غذایی بسته‌بندی شده در فروشگاه‌های رفاهی شده است.
اداره پیشگیری و کنترل کووید-19 تیانجین گفت که همه کسانی که در دور آزمایش اولیه آزمایش مثبت داده اند، نوع omicron دارند، که چین تاکنون تنها موارد معدودی از آن را گزارش کرده است. منبع شیوع هنوز ناشناخته است و بسیاری از کسانی که در حال انتشار سویه هستند ممکن است ناخواسته این کار را انجام دهند زیرا هیچ علامتی از خود نشان نمی دهند.
مقامات شهری گفتند همچنین در شمال، دو دانشجوی کالج که اوایل ماه جاری با قطار از تیانجین سفر کرده بودند، صبح چهارشنبه در شهر دالیان به ویروس کرونا مبتلا شدند. هیچ صحبتی در مورد اینکه آنها چه نوع قراردادی را بسته بودند وجود نداشت.
نوع omicron حتی راحت‌تر از سایر سویه‌های کروناویروس پخش می‌شود و در حال حاضر در بسیاری از کشورها غالب شده است. همچنین به راحتی افرادی را که واکسینه شده اند یا قبلاً با نسخه های قبلی ویروس آلوده شده اند آلوده می کند. با این حال، مطالعات اولیه نشان می‌دهد که omicron نسبت به نوع دلتای قبلی احتمال کمتری برای ایجاد بیماری شدید دارد و واکسیناسیون و یک تقویت‌کننده همچنان محافظت قوی در برابر بیماری‌های جدی، بستری شدن در بیمارستان و مرگ دارند.
میلیون‌ها چینی دیگر در شهرها تحت «سیاست پویایی صفر مورد» که به چین اجازه می‌دهد تا حد زیادی از شیوع گسترده جلوگیری کند، در شهرها قرنطینه شده‌اند.
هنگ‌کنگ مهدکودک‌ها و مدارس ابتدایی را پس از کشف عفونت در بین دانش‌آموزان، ممنوعیت پرواز از ایالات متحده و هفت کشور دیگر و نگهداری 2500 مسافر در یک کشتی تفریحی برای آزمایش ویروس کرونا در روز چهارشنبه در حالی که این شهر تلاش می‌کرد جلوی شیوع ویروس Omicron را بگیرد، تعطیل کرد.
این شهر نیمه خودمختار چین در روزهای اخیر پس از کشف نوع omicron که فراتر از افرادی است که از خارج از کشور وارد می‌شوند، محدودیت‌های مربوط به همه‌گیری را تشدید کرده است.
در مجموع، چین 166 مورد جدید ابتلا به کووید-19 را در 24 ساعت قبل از چهارشنبه اعلام کرد، از جمله 33 مورد در تیانجین و 118 مورد در استان هنان، اما تنها 8 مورد در شهر شیان، خانه مجسمه‌های معروف جنگجوی سفالی و صنایع بزرگ، است. جایی که قرنطینه در 23 دسامبر اعمال شد.
مقامات همچنین هفته گذشته اخباری مبنی بر بازرسی از هنان توسط معاون نخست وزیر Sun Chunlan منتشر کردند که خواستار افزایش اقدامات برای جلوگیری از گسترش هر دو نوع دلتا و Omicron شد. کووید-19 به سه شهر استان از جمله یوژو، آنیانگ و مرکز استان ژنگژو سرایت کرده است و باعث ممنوعیت سفر و سطوح مختلف قرنطینه شده است.
وی ادامه داد: باید در تأمین نیازهای معیشتی مردم در جوامع بسته و تحت کنترل، تأمین نیازهای اولیه پزشکی مردم در دوره همه‌گیری و اطمینان از پاسخگویی و حل و فصل مطالبات مردم به خوبی انجام شود. به‌موقع، به نقل از سان.
برخی از ساکنان شیان از ناتوانی خود در تهیه غذا و سایر مایحتاج روزانه شکایت کرده اند.
چین تعدادی از مقامات را به دلیل کوتاهی از وظایف مرتبط با واکنش همه‌گیر، از جمله ناتوانی در جلوگیری از عفونت‌های جدید، اخراج یا مجازات کرده است. روز چهارشنبه، مقامات آنیانگ 61 اداره دولتی و 11 مقام را نقض کردند. طبق اطلاعیه دولت شهر، مجازات ها از تذکر شفاهی تا اخراج متغیر بود.
حصول اطمینان از عاری بودن المپیک از هرگونه شیوع یک نگرانی کلیدی برای حزب کمونیست حاکم است. ورزشکاران، مقامات و روزنامه نگاران در یک حباب حلقه بسته عمل می کنند تا از تماس آنها با عموم مردم از زمانی که به پکن می رسند تا زمان خروجشان جلوگیری کنند. اگر به طور کامل واکسینه شوند، مجبور نخواهند شد قرنطینه استاندارد 21 روزه را طی کنند.
علاوه بر این، کمیته بین‌المللی المپیک با صدور یک سند راهنمایی به شرکت‌کنندگان توصیه می‌کند پنج روز قبل از حرکت از مکان‌های شلوغ مانند بارها و رستوران‌ها اجتناب کنند و از تماس فیزیکی با دیگران خودداری کنند.
شرکت کنندگان موظفند قبل از سفر دو آزمایش PCR منفی ارائه دهند و در چین دو بار در روز آزمایش خواهند شد.
IOC گفت: شرکت کنندگان نباید “حتی پس از منفی بودن تست” خود را ناامید کنند.
چین حضور هواداران خارج از کشور را ممنوع کرده است و به نظر می رسد پکن قصد دارد فقط تعداد کمی بلیت بین تماشاگرانی که با دقت انتخاب شده اند توزیع کند.