تیم بایدن پس از شکست در دادگاه در مورد شوت یا آزمایش کووید دوباره جمع می شود

واشنگتن: رئیس جمهور جو بایدن که نگران است، اما تسلیم نمی شود، پس از توقف طرح گسترده واکسن یا آزمایش دولت برای کارفرمایان بزرگ، از سوی دادگاه عالی، مردم را تشویق می کند تا واکسن کووید-19 دریافت کنند.
در زمانی که بیمارستان‌ها تحت فشار هستند و تعداد افراد بی‌سابقه به نوع Omicron آلوده می‌شوند، دولت امیدوار است که ایالت‌ها و شرکت‌ها شرایط مورد نیاز خود را برای واکسن یا آزمایش سفارش دهند. و اگر “منبر قلدر” ریاست جمهوری همچنان برای متقاعد کردن به حساب می آید، بایدن قصد دارد از آن استفاده کند.
در حالی که برخی در جامعه تجاری شکست این مأموریت را تشویق کردند، بایدن اصرار داشت که تلاش دولت بیهوده نبوده است. او گفت که حکم دادگاه عالی روز پنجشنبه “من را از استفاده از صدای خود به عنوان رئیس جمهور برای دفاع از کارفرمایان برای انجام کارهای درست برای محافظت از سلامت و اقتصاد آمریکایی ها باز نمی دارد.”
اکثریت محافظه‌کار دادگاه، الزام اداره ایمنی و بهداشت شغلی را که کارفرمایان با 100 کارمند یا بیشتر از کارگران خود می‌خواهند در برابر ویروس کرونا واکسینه شوند یا هر هفته آزمایش کنند، نادیده گرفتند. با این حال، الزامات واکسیناسیون را برای کارکنان مراقبت های بهداشتی ایجاد کرد.
در همین حال، کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد که وب‌سایت فدرال که در آن آمریکایی‌ها می‌توانند آزمایش‌های رایگان کووید-19 خود را درخواست کنند، از چهارشنبه آینده پذیرش سفارش‌ها را آغاز خواهد کرد. این آزمایش‌ها می‌تواند انگیزه‌ای برای برخی افراد برای جستجوی واکسیناسیون باشد و دولت به دنبال رفع کمبودهای سراسری است. تجهیزات فقط به چهار تست رایگان در هر خانه محدود خواهد شد.
روز پنجشنبه، دادگاه عالی حکم داد که به نظر می رسد OSHA از اختیارات کنگره خود برای اجرای استانداردهای شغلی تجاوز کرده است، و گفت: “اگرچه COVID-19 خطری است که در بسیاری از محیط های کاری رخ می دهد، اما در بیشتر آنها یک خطر شغلی نیست.”
این مأموریت در سپتامبر گذشته، همراه با انتقاد گزنده از سوی بایدن برای تقریباً 80 میلیون بزرگسال آمریکایی که هنوز شلیک نکرده بودند، اعلام شد.
او گفت: “ما صبور بودیم. اما صبر ما به پایان رسیده است و امتناع شما برای همه ما تمام شده است.” او گفت که اقلیت واکسینه نشده، “می توانند صدمات زیادی ایجاد کنند، و آنها هم هستند”.
در بیانیه‌ای پس از حکم دادگاه عالی، بایدن از نتیجه کار ابراز ناامیدی کرد اما گفت که این دستورات قبلاً تأثیر مطلوب خود را بر کاهش تعداد بزرگسالان واکسینه نشده داشته است.
وی در مورد واکسینه نشده گفت: امروز این تعداد به زیر 35 میلیون نفر رسیده است. “اگر دولت من الزامات واکسیناسیون را در نظر نمی گرفت، اکنون با تعداد بیشتری از مرگ و میر ناشی از کووید-19 و حتی بستری شدن بیشتر در بیمارستان مواجه می شدیم.”
در حالی که دادگاه این امکان را برای ایالات متحده برای پیگیری دستورات هدفمندتر باز گذاشت، مقامات کاخ سفید گفتند که هیچ برنامه فوری برای تجدید نظر در مقررات وجود ندارد.
جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید روز جمعه گفت: «اکنون بر عهده ایالت ها و کارفرمایان است که الزامات واکسیناسیون را وضع کنند.
لارنس گوستین، کارشناس حقوق سلامت عمومی در دانشگاه جورج تاون، گفت که ایالات متحده در حال حاضر با نرخ واکسیناسیون 60 درصد، نزدیک به پایین ترین سطح کشورهای همتا است.
گوستین گفت: “قانون OSHA واقعاً آخرین بهترین راه رئیس جمهور برای افزایش قابل توجه نرخ واکسیناسیون بود.” ‘
بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ که قبلاً الزامات واکسیناسیون یا آزمایش را وضع کرده بودند، نشان دادند که برنامه‌ای برای تغییر مسیر ندارند. اما شرکت‌های کوچک‌تر گفتند که از ترس کمبود کارگر در صورت اجرایی شدن قانون OSHA، نفس راحتی می‌کشند.
کایل کاراوی، مدیر بازاریابی در Doolittle Trailer Manufacturing، که به دادخواست دادستان کل میسوری در به چالش کشیدن سیاست بایدن پیوست، گفت: تصمیم دادگاه عالی “کمی بار نگرانی را از دوش ما برداشته است.” او گفت که حدود 90 درصد از 175 کارمند شرکت مستقر در Holts Summit، میسوری اعلام کرده اند که از پیروی از الزامات واکسیناسیون خودداری می کنند.
کاراوی که خود را از جمله مخالفان سیاست بایدن می‌دانست، گفت: «برای ما آشکار شد که اگر این دستور واکسن عملی شود، تیم ما یک شبه به شدت کوچک می‌شود». او گفت که توقف تولید می توانست شرکت را مجبور کند “به فکر بستن درهای ما باشد.”
اتحادیه بین‌المللی کارمندان خدمات، که بیش از 2 میلیون کارگر را نمایندگی می‌کند، گفت که تصمیم دادگاه برای کارکنان مراقبت‌های بهداشتی تسکین‌بخش بود، اما دیگران را بدون حمایت‌های حیاتی رها کرد.
این اتحادیه گفت: «در جلوگیری از قانون واکسن یا آزمایش برای کارفرمایان بزرگ، دادگاه میلیون‌ها کارگر ضروری دیگر را بیشتر در معرض خطر قرار داده است و به شرکت‌هایی که در تلاش هستند قوانین را برای همیشه علیه کارگران جعل کنند، تسلیم شده است.»
این اتحادیه از کنگره و ایالت ها خواست قوانینی را تصویب کنند که واکسیناسیون، ماسک و مرخصی استعلاجی با حقوق را الزامی می کند. این اتحادیه گفت که کارگران همچنین به دسترسی بهتر به تجهیزات تست و حفاظتی نیاز دارند.
بحث مجدد در مورد دستورات واکسیناسیون در حالی مطرح می شود که تعداد آمریکایی ها به دلیل ابتلا به کووید-19 در بیمارستان بستری شده اند، بی سابقه است، این کشور به طور میانگین نزدیک به 800000 مورد جدید و 1700 مرگ در روز دارد و مقاومت در برابر واکسن ها همچنان یک مشکل است، به ویژه در ایالت های عمیقا محافظه کار مانند می سی سی پی. آلاباما، وایومینگ و آیداهو که کمتر از نیمی از جمعیت آنها به طور کامل واکسینه شده اند.
بیمارستان‌های سراسر کشور از کمبود شدید کارکنان رنج می‌برند و با بمباران افرادی که در اورژانس‌ها نیاز به آزمایش‌های ویروسی دارند، حضور دارند. نیروهای گارد ملی در ده‌ها ایالت برای کمک به مراکز پزشکی، خانه‌های سالمندان و سایت‌های آزمایش فعال شده‌اند.
بیمارستانی در حاشیه منطقه کانزاس سیتی مجبور شد دستگاه‌های تنفس مصنوعی را از انبارهای ایالت میسوری قرض بگیرد و دستگاه‌های اکسیژن پر جریان بیشتری را جستجو کند، و بزرگترین شهرستان در کانزاس روز جمعه گفت که فضای سردخانه‌اش در حال تمام شدن است – دوباره.
گوستین پیش‌بینی کرد که اقدام دادگاه تأثیر زیادی بر تلاش‌های دیگر آژانس‌های فدرال برای محافظت از سلامت عمومی خواهد داشت، زیرا OSHA نمی‌تواند چیزی را که تأثیر اقتصادی بزرگی بدون مجوز صریح کنگره دارد، تنظیم کند. و او گفت که ایالت ها نمی توانند تاثیر این حکم را جبران کنند.
او گفت: «اگر کووید چیزی به ما آموخته است، به ما آموخته است که ایالت‌ها نمی‌توانند با مشکلات بزرگ و جسورانه مقابله کنند، نمی‌توانند از رفتن یک پاتوژن از فلوریدا به نیویورک جلوگیری کنند.» “اینها مشکلات ملی هستند که نیاز به راه حل های فدرال دارند.”
ساکی گفت کاخ سفید با کسب و کارها برای ترویج مزایای الزامات واکسیناسیون یا آزمایش همکاری خواهد کرد و بایدن برنامه های موفق را برجسته کند.
بایدن گفت: “دیوان حکم کرده است که دولت من نمی تواند از اختیاراتی که کنگره به آن اعطا کرده است برای الزام این اقدام استفاده کند.” بنابراین “من از رهبران کسب و کار می خواهم که فوراً به کسانی بپیوندند که قبلاً – از جمله یک سوم از 100 شرکت فورچون – و الزامات واکسیناسیون را برای محافظت از کارگران، مشتریان و جوامع خود ایجاد کرده اند.”