جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر سابق نیوزیلند، بورسیه‌های دانشگاه هاروارد را دریافت می‌کند

ولینگتون: جاسیندا آردرن، نخست وزیر سابق نیوزلند، روز چهارشنبه گفت که قصد دارد در اواخر سال جاری در دانشگاه هاوارد بورسیه تحصیلی بگیرد.
آردرن در ماه ژانویه با اعلام استعفای خود از سمت نخست وزیری پس از پنج سال ریاست جمهوری نیوزیلندی ها را شوکه کرد و گفت که دیگر “در تانک کافی” ندارد.
او قصد دارد یک ترم را در دانشگاه نخبه مستقر در ماساچوست بگذراند.
آردرن در اینستاگرام نوشت: «بسیار متواضع هستم که در اواخر امسال به عنوان همکار رهبران عمومی جهانی آنجلوپولوس در سال 2023 و به عنوان رهبر هاوزر در مرکز رهبری عمومی مدرسه کندی دعوت شوم تا به دانشگاه هاروارد بپیوندم.
او همچنین برای «کار بر روی چالش‌های حول محور رشد» یک بورسیه فناوری دریافت خواهد کرد ابزارهای مولد هوش مصنوعی“.
جاناتان زیترین، استاد دانشگاه هاروارد، انتصاب آردرن را فرصتی «نادر و گرانبها» برای یک رئیس پیشین دولت «برای غوطه ور شدن عمیقاً در یک موضوع سیاست دیجیتال پیچیده و سریع» توصیف کرد.
نخست‌وزیر سابق تاریخ‌های مشخصی را برای بازدید خود از هاروارد ارائه نکرد، اما گفت که او «یک ترم – به‌خصوص ترم‌ای که در انتخابات عمومی NZ» در 14 اکتبر برگزار می‌شود، خواهد رفت.
آردرن افزود: “من در پایان دوره های کمک هزینه تحصیلی برمی گردم. بالاخره نیوزلند خانه است.”
ماه گذشته فاش شد که او پس از ترک سیاست، دو نقش جدید را نیز بر عهده می‌گیرد – یک موقعیت داوطلب به عنوان فرستاده ویژه برای فراخوان کرایست‌چرچ، گروهی که با افراط‌گرایی خشونت‌بار آنلاین مبارزه می‌کند و متولی جایزه Earthshot شاهزاده ویلیام – پس از ترک سیاست.