جانسون: سوالاتی در مورد رهبری بوریس جانسون پس از از دست دادن صندلی فوق‌العاده امن در نظرسنجی توسط محافظه‌کاران مطرح شد

لندن: بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، پس از شکست محافظه‌کاران در انتخابات میان‌دوره‌ای روز جمعه در کرسی فوق‌العاده امنی که برای دو قرن در اختیار داشتند، با آزمون بزرگی برای رهبری خود مواجه است.
در یکی از بزرگ‌ترین نوسانات دوران مدرن، لیبرال دموکرات‌ها اکثریت نزدیک به 23000 را در انتخابات پیش‌روی شمال شراپشایر سرنگون کردند و با اختلاف 5925 رای، قلعه آبی واقعی را تصرف کردند.
جانسون گفت که نتیجه “بسیار ناامید کننده” بود و او “شنید که رای دهندگان چه گفتند” و علت وقوع زلزله سیاسی را “انبوهی مداوم از مطالب در مورد سیاستمداران” در رسانه ها به جای انتشار حملات تقویتی دانست.
انتخابات مجدد در حوزه کشاورزی شمال شراپشایر پس از آن آغاز شد که اوون پترسون، نماینده پارلمان از سال 1997، در نوامبر پس از اینکه کمیسیون استانداردهای پارلمانی به این نتیجه رسید که قوانین لابی را نقض کرده و تعلیق خود را توصیه کرد، استعفا داد. پترسون این اتهامات را رد می کند.
مجموعه ای از داستان ها در مورد مهمانی های کریسمس در داونینگ استریت و مقر محافظه کار در نقض قوانین قرنطینه در سال 2020 ادامه یافت، در حالی که بحث و جدل در مورد کمک های مالی مورد استفاده برای تامین مالی بازسازی آپارتمان نخست وزیر دوباره مطرح شد.
درایتون روی آلدکرافت، عضو شورای محافظه‌کار شراپشایر و شهردار بازار، گفت: شورش 100 نماینده محافظه‌کار علیه پاسپورت‌های واکسن در روز سه‌شنبه که نشان دهنده نارضایتی محافظه‌کاران از رهبری جانسون بود، مردم بیشتری را تشویق کرد به لیبرال دموکرات‌ها رای دهند. او گفت که مردم شمال شراپشایر از «آنچه در لندن می‌گذرد» ناراضی بودند و از تحویل برگزیت ناراضی بودند. North Shropshire رای “ترک” داد.
او افزود: «مشکل ایرلند، مشکل ماهیگیری فرانسه وجود دارد، و ما به دلیل تمام مدارک مورد نیاز، خودروهای HGV را در بنادر آویزان کرده ایم.
مردم شمال شراپشایر نیز از نحوه رفتار با پاترسون خشمگین هستند. او گفت: “او یک نماینده پرسابقه و پر انرژی بود که کارش را خوب انجام می داد و آنها از نحوه استعفای او احساس ناراحتی می کنند. اگر او ایستاده بود پیروز می شد.”
مارک ویتل، معاون شهردار مارکت درایتون، گفت که کاندیدای محافظه کار، دکتر نیل شاستری هرست، وکیل دادگستری و جراح میراث هندی، بدون اطلاع محلی از منطقه از بیرمنگام به زمین پرتاب شد. “بیش از نیمی از مردم شهر نمی توانستند نام او را تلفظ کنند. او شخص کاملاً اشتباهی برای Shropshire بود.”
سر گراهام بردی، رئیس کمیته ۱۹۲۲ محافظان محافظه‌کار محافظه‌کار محافظه‌کار، اعلام کرده است که نامه‌هایی را می‌پذیرد که خواستار رای عدم اعتماد به جانسون «از طریق ایمیل» هستند. پانزده درصد از نمایندگان حزب محافظه کار می توانند باعث رأی گیری شوند. سر راجر گیل نماینده مجلس گفت: “یک اعتصاب دیگر و او بیرون است.”