جو بایدن در حالی که برخی آمریکایی ها و متحدان مخالفت می کنند، با نیروهای آمریکایی به اروپای شرقی می رود

واشنگتن: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه گفت که نیروهای آمریکایی را «در کوتاه‌مدت» به اروپای شرقی مستقر خواهد کرد، حتی در شرایطی که تلاش می‌کند تا متحدان ناتو و بدبینان را در همان صفحه در رویارویی مداوم با روسیه بر سر اوکراین نگه دارد. .
رئیس جمهور ایالات متحده حتی در ایجاد اجماع داخلی در رویارویی با روسیه شکست خورده است، به طوری که بسیاری از جمهوری خواهان ترامپ می گویند که او تهدید مسکو را به قیمت تهدید چین اغراق می کند، در حالی که به طور ضمنی از موضع روسیه در مورد اوکراین حمایت می کند.
ژنرال کلوگ، از امنیت ملی دولت ترامپ، گفت: “اوکراین در درجه اول یک مسئله اروپایی است که باید حل شود… به جای گرفتار شدن در یک موضوع اروپایی غیر ناتو، ما باید چین را به عنوان یک تهدید اضطراری برجسته برای آمریکا به رسمیت بشناسیم.” ماندارین در تفسیری گفت که در میان عدم اشتیاق محسوس در میان آمریکایی ها برای هرگونه استقرار نیروهای خارجی پس از شکست در افغانستان.
شاید نگران‌کننده‌ترین جنبه تلاش‌های پوتین این است که چگونه به طور مؤثر بایدن را به اولویت‌های روسیه عمیق‌تر می‌کشد و از موضوع اصلی امنیت ملی که برای آمریکایی‌ها مهم است و باید در ذهن بایدن باشد دور می‌کند: تهدید فزاینده و جسورتر چین. او اضافه کرد.
اما بایدن به استقرار پیشنهادی ادامه داد، ظاهراً در تلاشی برای بازدارندگی روسیه از حمله به اوکراین، چیزی که فرماندهان او می‌گویند قریب‌الوقوع است. رئیس جمهور آمریکا گفت: «من در آینده نزدیک نیروها را به اروپای شرقی و کشورهای ناتو منتقل خواهم کرد.»
ظاهراً هدف از این پس‌اسکریپ این بود که به آمریکایی‌ها اطمینان دهد که ایالات متحده در یک مداخله خارجی دیگر گرفتار نخواهد شد و استقرار این موشک تنها برای بازدارندگی روسیه است.
اما اقدام بایدن توسط اوکراین، کشوری که گفته می‌شود قربانی است، تضعیف شد. این سازمان از هشدار بخشی از واشنگتن و برخی از متحدانش شکایت کرد و گفت که آنها با پیش بینی های خود از تهاجم قریب الوقوع روسیه باعث ایجاد وحشت بی مورد می شوند. من رئیس جمهور اوکراین هستم. من اینجا مستقر هستم ولدیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور این کشور در کیف، گفت: فکر می‌کنم جزئیات را بهتر می‌دانم. روزنامه نگاران آمریکایی به اوکراین و جنگ مرزی آن سفر می کنند تا از یک جنگ دیگر در حال شکل گیری گزارش دهند.
بایدن همچنین مجبور است با حمایت گرم برخی از متحدان ناتو که به گفته تحلیلگران برای نیازهای انرژی خود به روسیه وابسته هستند، مقابله کند. یک مورد قابل توجه آلمان است که بنا به گزارش ها به بریتانیا اجازه استفاده از حریم هوایی خود برای ارسال کمک های نظامی به اوکراین را نداد.
اما بزرگترین مشکل برای بایدن، سیاست داخلی است، نظامی‌ها در هر دو طرف از او می‌خواهند در مقابل روسیه بایستد، و جمهوری‌خواهان ترامپ، که اکنون به‌عنوان افراد برجسته سیاست خارجی شناخته می‌شوند، عملاً در مورد روسیه در اوکراین بحث می‌کنند.
تاکر کارلسون، مجری بانفوذ فاکس نیوز، که آشکارا صحبت‌های روسیه را تکرار می‌کند، می‌گوید برایش مهم نیست که او را مهره پوتین می‌دانند: ایالات متحده باید به مرزهای خود اهمیت دهد نه روسیه یا اوکراین.