حداقل 53 مهاجر در تصادف کامیون در مکزیک جان خود را از دست دادند

TUXTLA GUTIERREZ، مکزیک: حداقل 53 مهاجر عمدتاً از آمریکای مرکزی بر اثر واژگونی کامیون حامل آنها در جنوب مکزیک در روز پنجشنبه جان خود را از دست دادند، این یکی از بدترین تصادفاتی است که برای افرادی که جان خود را برای رسیدن به مرز ایالات متحده به خطر می اندازند.
لوئیس مانوئل گارسیا، رئیس آژانس حفاظت مدنی چیاپاس گفت: این حادثه زمانی رخ داد که کامیون در یک پیچ تند خارج از شهر توکسلا گوتیرز در ایالت چیاپاس سقوط کرد.
دادستانی کل مکزیک تعداد کشته شدگان را 53 نفر اعلام کرد.
یکی از شاهدان رویترز با هجوم مقامات مکزیکی به محل حادثه، گریه ها و گریه های ناامیدانه بازماندگان را شنید.
تصاویر رویترز نشان می دهد که یک تریلر سفید رنگ در یک بزرگراه به سمت خود چرخیده است و برخی از مردم برای مراقبت های پزشکی روی برزنت های روی زمین پخش شده اند. تصاویر همچنین ردیف هایی از اجساد قربانیان حادثه را نشان می دهد که در پارچه های سفید پیچیده شده اند.
ویدئویی از پیامدهای این حادثه که در شبکه‌های اجتماعی پخش شد، زنی را نشان می‌دهد که کودکی را در دامان خود نگه داشته و هر دو غرق در خون هستند. ویدیوی دیگری مردی را نشان می‌دهد که از شدت درد در داخل تریلر تخریب شده خم شده است و به سختی حرکت می‌کند در حالی که امدادگران اجساد را بیرون می‌کشند.
حفاظت مدنی چیاپاس گفت که تلفات شامل مردان، زنان و کودکان بوده است.
رئیس جمهور آندرس مانوئل لوپز اوبرادور در توییتر از این حادثه “بسیار دردناک” ابراز تاسف کرد.
به گفته مقامات، این حادثه همچنین ده ها نفر را مجروح کرد که به بیمارستان های منطقه منتقل شدند.
مهاجرانی که از فقر و خشونت در آمریکای مرکزی فرار می کنند، معمولاً از طریق مکزیک برای رسیدن به مرز ایالات متحده حرکت می کنند و گاهی اوقات در کامیون های بزرگی که توسط قاچاقچیان در شرایط بسیار خطرناک سازماندهی شده اند، سوار می شوند.
کوین لوپز، سخنگوی ریاست جمهوری گواتمالا به تلویزیون Milenio گفت: «این به ما نشان می دهد که مهاجرت غیرقانونی بهترین راه نیست.
او نمی دانست چه تعداد قربانی گواتمالایی وجود دارد.
الکساندرا هیل، وزیر خارجه السالوادور گفت که دولت او در تلاش است تا ببیند آیا اهالی سالوادور مرده اند یا خیر.
موسسه ملی مهاجرت مکزیک اعلام کرد که ویزاهای اقامتی و بشردوستانه را به بازماندگان ارائه خواهد کرد و روتیلیو اسکاندون، فرماندار چیاپاس نیز گفت که مسئولین این حادثه مورد بازخواست قرار خواهند گرفت.
مقامات مکزیک به طور معمول با مهاجرانی مواجه می‌شوند که در تریلرها از جمله 600 نفر هستند https://www.reuters.com/world/americas/migrants-12-countries-among-600-f ound-two-trucks-mexico-2021-11 -20 دستگاه در پشت دو کامیون در شرق مکزیک ماه گذشته کشف شد.
مقامات مکزیکی در چیاپاس تلاش کرده‌اند مهاجران را متقاعد کنند که کاروان‌هایی برای پیاده‌روی هزاران مایل تا مرز ایالات متحده تشکیل ندهند و شروع به انتقال مردم از شهر جنوبی تاپاچولا به سایر مناطق کشور کرده‌اند.
دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده نیز از مهاجران خواسته است که وطن خود را به مقصد ایالات متحده ترک نکنند.
منتقدان گفته‌اند که سیاست‌های سخت‌تر مهاجران را به جستجوی قاچاقچیان انسان سوق می‌دهد و زندگی آنها را به خطر می‌اندازد.
روبن فیگوئروآ، فعال مهاجر گفت: «(مقامات) مهاجرت قاچاق ایجاد می کنند که میلیاردها دلار سود به همراه دارد.