حملات ضد مافیایی اروپا بیش از 100 مظنون را هدف قرار می دهد

برلین: مقامات روز چهارشنبه گفتند که پلیس ده ها نفر را در سرتاسر اروپا به عنوان بخشی از یک عملیات “گسترده” علیه مافیای بدنام ایتالیایی “ندرانگتا” دستگیر کرد.
مقامات ایتالیا، آلمان و بلژیک قرار بود در کنفرانس های مطبوعاتی جداگانه در اواخر روز چهارشنبه جزئیات بیشتری در مورد این حملات ارائه کنند.
دادستان‌های منطقه در بیانیه‌ای اعلام کردند که در آلمان، صدها افسر در پنج بخش این کشور یورش‌هایی انجام دادند و افزودند که عملیات در بلژیک، فرانسه، ایتالیا، پرتغال و اسپانیا نیز انجام شد.
30 نفر تنها در آلمان با بازرسی ده ها آپارتمان، خانه و اداره دستگیر شدند.
دادستانی منطقه در بیانیه مشترکی اعلام کرد: مظنونان از جمله به پولشویی، فرار مالیاتی سازمان یافته، کلاهبرداری سازمان یافته و قاچاق مواد مخدر متهم هستند.
Ndrangheta قدرتمندترین و ثروتمندترین مافیای ایتالیا است که بخش عمده کوکائینی را که به اروپا سرازیر می شود، کنترل می کند. در بیش از 40 کشور در سراسر جهان فعالیت می کند.
این شرکت با موفقیت فراتر از حوزه‌های سنتی خود یعنی قاچاق مواد مخدر و وام‌گیری گسترش یافته است و اکنون از شرکت‌های پوسته و پیشروان برای سرمایه‌گذاری مجدد سودهای غیرقانونی در اقتصاد مشروع استفاده می‌کند.
محققین در رجیو کالابریا ایتالیا روز چهارشنبه 108 مظنون را به عنوان بخشی از این پرونده برای جرایم ادعایی از جمله انجمن مافیایی، قاچاق بین المللی مواد مخدر و قاچاق اسلحه شناسایی کرد.
سخنگوی دادستانی فدرال بلژیک گفت که این اقدام را راه اندازی کرده است تحقیقات اروپایی و به مدت “چهار، پنج سال” با همکاری سایر کشورهای اتحادیه اروپا روی این پرونده کار کرده بود.
حدود 20 حمله تنها در بلژیک انجام شد.
که در نوردراین-وستفالنپلیس، پرجمعیت ترین ایالت آلمان، 15 مظنون را در حین یورش به 51 ملک بازداشت کرد.
در ایالت جنوبی بایرن، پلیس در حال تحقیق از هشت نفر از جمله چهار نفر بود که دستگیر شدند.
11 مظنون دیگر در ایالت های تورینگن و راینلاند-فالتز دستگیر شدند، در حالی که دو مرد تحت تعقیب در زارلند در ایتالیا بازداشت شدند.
Ndrangheta مستقر در کالابریا، منطقه ای که نوک چکمه ایتالیا را تشکیل می دهد، به دلیل تسلط بر بازار واردات کوکائین، یکی از قوی ترین سندیکاهای جنایتکار در جهان محسوب می شود.
این سازمان دامنه نفوذ خود را در تمام نقاط جهان گسترش داده است و مدتهاست که از کوزا نوسترا سیسیل به عنوان بزرگترین سازمان مافیایی ایتالیا پیشی گرفته است.
حضور آن در آلمان در سال 2007 زمانی که شش نفر در خارج از یک پیتزا فروشی در شهر دویسبورگ کشته شدند تأیید شد.
قربانیان اعضای قبیله رقیب بودند که به عنوان بخشی از یک خصومت طولانی مدت بین خانواده‌هایی از شهر سان لوکای کالابریا، خانه خانواده گیورگی کشته شدند.
اواخر ماه گذشته مقامات ایتالیایی از دستگیری رئیس ارشد مافیای «ندرانگتا» پس از تقریباً پنج سال فرار خبر دادند که در فهرست خطرناک ترین جنایتکاران پلیس قرار داشت.
Pasquale Bonavota، 49 ساله، از نوامبر 2018، پس از فرار از حکم بازداشت به دلیل قتل و انجمن مافیایی که توسط یک قاضی در کالابریا، در جنوب ایتالیا صادر شده بود، تحت تعقیب بود.
بوناوتا مغزهای قبیله بوناوتای Ndrangheta است که شامل دو برادرش می شود که در منطقه Sant’Onofrio در استان کالابریا Vibo Valentia مستقر هستند.
او به عنوان رهبری توصیف شده است که “مهم ترین تصمیم ها را می گیرد” همراه با دیگر روسای ارشد “ندرانگتا” و “به منافع انجمن در منطقه رم و در بخش های قمار و قاچاق مواد مخدر توجه می کند”.
دستگیری بوناوتا سه ماه پس از دستگیری ماتئو مسینا دنارو، رئیس مافیای سیسیلی صورت گرفت.
رئیس کوزا نوسترا 30 سال فراری بود.