حکومت نظامی: طالبان نتوانست کرسی خود را در سازمان ملل حفظ کند

کابل: رسانه های محلی روز پنجشنبه گزارش دادند که کمیته اعتباربخشی سازمان ملل، کرسی طالبان همراه با حکومت نظامی میانمار در این نهاد جهانی را تایید نکرد.
به گزارش خامه پرس امروز، کمیته سازمان ملل متحد روز چهارشنبه تشکیل شد و تصمیم گیری در مورد اینکه چه کسی نماینده دولت تحت رهبری طالبان افغانستان و حکومت نظامی در میانمار خواهد بود، به تعویق افتاد.
بر اساس گزارش رسانه افغان، هر دو صندلی برای مدت طولانی به تعویق افتاده اند.
این تصمیم بدین معناست که نمایندگان امارت اسلامی افغانستان و حکومت نظامی فعلاً اجازه نخواهند داشت در این نهاد جهانی متشکل از 193 کرسی داشته باشند.
این چند ساعت پس از آن صورت می گیرد که سهیل شاهین، نامزد سازمان ملل متحد از طالبان در یک سری توییت گفت که مردم افغانستان برای استقلال خود جنگیده اند و حق دارند در سازمان ملل نماینده داشته باشند.
“داشتن یک افغانستان مستقل حق مشروع مردم افغانستان است. آنها برای این کار چندین دهه تلاش کردند. چرا باید هدف تحریم ها، فشارها و محروم شدن از کرسی در سازمان ملل باشند، زیرا آنها افغانستانی عاری از اشغال و قادر به انجام این کار را می خواستند. وی در توییتی نوشت: با هر کشوری در جهان بر اساس منافع دوجانبه روابط مثبت داشته باشید.
از زمان تسلط طالبان بر افغانستان، این کشور به مقصدی جذاب برای بسیاری از تروریست ها تبدیل شده است. به رسمیت شناختن طالبان به عنوان یک حکومت قانونی و دادن کرسی و جایگاه به آنها در سازمان ملل متحد قطعاً روحیه دیگری برای سازمان های تروریستی در آسیای مرکزی و جنوبی و سایر نقاط جهان خواهد بود تا راه طالبان را برای رسیدن به قدرت دنبال کنند.