دادگاه عالی اسلام آباد پلیس را از دستگیری رهبران حزب عمران خان منع کرد

اسلام آباد: پس از تحریک انصاف پاکستان، معاون ارشد رئیس جمهور فواد چودری، دادگاه عالی اسلام آباد مقامات را از دستگیری شیرین مزاری رهبر حزب منع کرد فلک ناز جیو نیوز گزارش داد که چیترالی.
دادگاه همچنین به مقامات دستور داد تا زمانی که این دو سیاستمدار در مقابل قاضی حضور یافتند و به درخواست رهایی از دستگیری بیشتر رسیدگی کردند، از تحقیقات بیشتر خودداری کنند.
قاضی خاطرنشان کرد: نیازی به تحقیقات بیشتر از فلک ناز و شیرین مزاری نیست.
به گزارش ژئو نیوز، دادگاه سپس دستور بازداشت مقامات را صادر کرد و آنها را به ارائه جزئیات پرونده های تشکیل شده علیه آنها راهنمایی کرد.
پیش از این، روز سه شنبه، رهبران تحریک انصاف بلافاصله پس از آزادی به دستور دادگاه عالی، دوباره از بیرون زندان بازداشت شدند.
به گزارش ژئو نیوز، آنها در جریان شورش های سراسری که پس از بازداشت عمران خان، رئیس حزب تحریک انصاف، توسط پرسنل رنجرز در 9 ماه مه، به دنبال دستورات دفتر ملی پاسخگویی، آغاز شد، دستگیر شدند.
“خانواده سناتور فلک ناز و من (و وکیلمان) بیرون از زندان آدیالا منتظر بودیم تا آما و فلک ناز را دریافت کنیم. پلیس اسلام آباد آنها را از بیرون زندان دستگیر کرد در حالی که بیرون از خروجی منتظر بودیم که به ما گفتند منتظر بمانیم. ما هیچ نظری نداریم. مزاری حظیر شامگاه گذشته در توییتی نوشت.
میان گل حسن اورنگ‌زیب، قاضی دادگاه عالی اسلام‌آباد، بازداشت مزاری را طبق بند 3 حفظ نظم عمومی (MPO) غیرقانونی اعلام کرده و دستور آزادی او را صادر کرده بود.
این تصمیم بر اساس دادخواستی که دختر وزیر سابق حقوق بشر ارائه کرده بود، اعلام شد. دادگاه همچنین دستور آزادی سناتور ناز را صادر کرد که تحت همان قانون مزاری دستگیر شده بود.
به گزارش جیو نیوز، پیش از این، دادگاه عالی، پلیس اسلام آباد را از بازداشت فواد چودری تا 17 می (امروز) منع کرده بود.
چودری پیشتر به دادگاه عالی اسلام آباد بازگشته بود و مدت کوتاهی پس از صدور حکم آزادی او از دادگاه درخواست حمایت کرده بود.
IHC روز سه شنبه به مقامات دستور داد تا رهبر حزب تحریک انصاف را پس از بازداشت در 10 مه از بازداشت آزاد کنند و دستگیری خود را “غیرقانونی” اعلام کرد.