پوتین روسیه می گوید کاهش تولید نفت برای حفظ قیمت ها ضروری است

مسکو: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه گفت که کاهش تولید نفت برای حفظ سطح مشخصی از قیمت‌ها ضروری است، که در تضاد با تضمین‌های سایر رهبران گروه تولیدکنندگان اوپک پلاس مبنی بر اینکه به دنبال مدیریت بازار به این شیوه نیست، نیست.
ایالات متحده و اروپا روسیه را به استفاده از انرژی برای مهار غرب در تلاش خود برای تضعیف عملیات نظامی مسکو در اوکراین متهم کرده اند.
مسکو نیز به نوبه خود، غرب را متهم می‌کند که دلار و سیستم‌های مالی مانند مکانیسم پرداخت‌های بین‌المللی سوئیفت را در انتقام از اعزام نیروهای روسیه به اوکراین در فوریه 2022 تسلیحاتی کرده است.
پوتین در یک نشست تلویزیونی دولتی گفت که وضعیت بازار جهانی نفت در کل “کاملاً باثبات” است زیرا روسیه برای حمایت از قیمت ها کاهش تولید خود را ادامه می دهد.
او همچنین گفت که روسیه تولید خود را کاهش داده است که در “سطح مورد نیاز” بود.
پوتین افزود: اما تمام اقدامات ما، از جمله اقدامات مربوط به کاهش تولید داوطلبانه، دقیقاً با نیاز به حفظ یک محیط قیمتی خاص در بازارهای جهانی، در گفتگو و تماس با شرکای ما در اوپک پلاس مرتبط است.
عربستان سعودی، شاهزاده سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و سایر اعضای اوپک بارها گفته‌اند که قیمت مشخصی برای نفت را هدف قرار نمی‌دهند، چیزی که مصرف‌کنندگان بزرگ سوخت مانند ایالات متحده این گروه را به‌طور غیرقانونی متهم کرده‌اند. تلاش برای انجام دادن
همزمان برخی ناظران اوپک اعلام کردند که این سازمان به دلیل افزایش تورم به قیمت نفت بالاتر نیاز دارد.
روسیه در 2 آوریل اعلام کرد که کاهش تولید نفت خود را به میزان 500 هزار بشکه در روز (حدود 5 درصد از تولید نفت خام خود) تا پایان سال در مقایسه با سطح فوریه تمدید خواهد کرد. اعضای اصلی اوپک در همان روز کاهش تولید را اعلام کردند.
پوتین گفت: «ما در حال کاهش تولید هستیم، اما با این وجود در سطح مورد نیاز است.
الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه، در جریان سفر به ایران، اواخر روز چهارشنبه گفت که روسیه به کاهش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت خود در این ماه رسیده است.
هفته گذشته، معیارهای قیمت نفت برای چهارمین هفته متوالی سقوط کرد که طولانی‌ترین روند کاهش هفتگی از سپتامبر 2022 به دلیل ترس از ایالات متحده بود. رکود اقتصادی و خطرات نکول تاریخی بدهی دولت در اوایل ژوئن. محاسبات رویترز نشان داد که قیمت ترکیب نفت پرچمدار اورال روسیه، به روبل، در اوایل ماه مه 14 درصد کمتر از سطح سربه سر در نظر گرفته شده برای بودجه فدرال امسال کاهش یافت، که باعث تشدید کسری عظیم در خزانه دولت شد.