در اینجا آمده است که چگونه Omicron می تواند آشفتگی زنجیره تامین را بدتر کند

ریموندو طی مصاحبه ای در دفترش در واشنگتن به CNN گفت: “خیلی زود است که بگوییم. اما من نگران هستم، زیرا می دانیم که مردم از رفتن به سر کار می ترسند.”

رایموندو به کمبود کارگر اشاره کرد که بر طیف وسیعی از مشاغل در ایالات متحده تأثیر می گذارد.

رایموندو گفت: «بخشی از آن به این دلیل است که مردم از رفتن سر کار می ترسند. “در تاسیسات تولیدی، مردم به صورت شخصی، نزدیک به هم کار می کنند. و شیوع هایی وجود داشته است. ما در مکان هایی که مردم نزدیک کار می کنند، مشکلاتی داشته ایم.”

شیوع نوع دلتا، آشفتگی زنجیره تامین را در اوایل سال جاری تشدید کرد و باعث تعطیلی تراشه‌های کامپیوتری و سایر کارخانه‌ها، به ویژه در آسیا شد.

رایموندو گفت: “این خیلی زود است که بگوییم، اما من فکر می کنم واقعی است – نه فقط به دلیل شیوع، بلکه به دلیل ترس مردم از ظاهر شدن. این به شدت مخرب است.”

“واکسن بزن”

رایموندو گفت: “من نمی توانم به اندازه کافی بگویم: واکسن بزنید. اگر همه واکسینه شوند، کمک بزرگی خواهد بود.” اگر 95 درصد آمریکایی‌ها واکسینه شوند، کمتر نگران خواهم بود، زیرا این کار حدس و گمان را از بین می‌برد.

وزیر بازرگانی اذعان داشت که به دلیل ماهیت پیچیده زنجیره تامین، این یک موضوع جهانی است، به این معنی که شیوع بیماری در آن سوی جهان می تواند باعث افزایش قیمت ها و اخراج کارگران آمریکایی شود. به عنوان مثال، قیمت خودروهای جدید در ماه اکتبر به بیشترین میزان از دهه 1970 افزایش یافت، زیرا خودروسازان نمی‌توانستند تمام تراشه‌های کامپیوتری مورد نیاز خود را برای ساخت خودرو در اختیار بگیرند.

شوک عرضه در قلب تورم

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، طی جلسه ای در روز سه شنبه گفت که مقامات از گستردگی و تأثیر تنگناهای عرضه ناشی از کووید شگفت زده شده اند.

پاول گفت: «آنچه در مورد تورم غافل شدیم این بود که مشکلات طرف عرضه را پیش‌بینی نکردیم.

رایموندو با نظرات پاول موافق بود.

در اینجا آمده است که چگونه بنزین شما می تواند به 5 دلار در هر گالن برسد

رایموندو گفت: “پیچیده است. این بدان معناست که حل سریع آن بسیار سخت است.” “همه راه های مختلف اشتباه رفته است: مواد خام، نیروی کار، تدارکات، افزایش تقاضا.”

اگرچه زنجیره های تامین همچنان تحت فشار هستند، مقامات بایدن بارقه های امید اخیر را برجسته کرده اند.

در یک پست وبلاگی این هفته، کاخ سفید اشاره کرد که تعداد کشتی‌های کانتینری که به مدت 9 روز یا بیشتر در اسکله گیر کرده‌اند، از اول نوامبر تا کنون 41 درصد کاهش یافته و به 75000 نفر کاهش یافته است. طبق اعلام شرکت تحقیقات بازار IRI، در دسترس بودن در قفسه 90 درصد است، تنها یک درصد کمتر از فوریه 2020.

“مردم هنوز در حاشیه هستند”

جاشوا بولتن، مدیر عامل Business Roundtable، یک گروه نفوذی لابی متشکل از مدیران ارشد ایالات متحده، موافق است که زنجیره های تامین شروع به “باز شدن” کرده اند. او با اشاره به مدیران عامل اعضا افزود، اما این اتفاق “بسیار کندتر از آنچه آنها می خواهند” رخ می دهد.

و حتی زمانی که استرس زنجیره تامین در حال بهبود است – بولتن خاطرنشان کرد که روندهای اخیر نسبت به جایی که بوده اند “بسیار خوب” بوده است – نگرانی های گروه بازتاب نگرانی های Raimondo است.

بولتن گفت: “آنها نگران هستند چیزی مانند Omicron باعث عقبگرد شود.”

در همین حال، در سمت مصرف کننده، عوامل متعددی در کاهش شدید احساسات از جمله تورم بالا و افزایش قیمت گاز علاوه بر زنجیره تامین نقش داشته اند. آمریکایی ها نیز علیرغم قدرت بازار کار، در نظرسنجی ها به اقتصاد ایالات متحده نمرات ضعیفی می دهند.

رایموندو، فرماندار سابق رود آیلند، گفت که از نظرسنجی ها ناامید نیست، زیرا آنها واقعیت وضعیت را منعکس می کنند.

آمریکایی ها می گویند از اقتصاد متنفرند اما طوری رفتار می کنند که انگار دوستش دارند

او گفت: “من ناامید نیستم، زیرا این … احساس مردم است. مردم هنوز هم نگران و نگران هستند. من فکر می کنم که بیشتر کووید است.” “هر بار که فکر می کنیم از آن گذشته ایم، یک دستور ماسک جدید وجود دارد. هر بار که فکر می کنیم در راه هستیم، یک نوع جدید ظاهر می شود. این سطحی از عدم اطمینان را ایجاد می کند. و من از فرماندار بودن می دانم زمانی که مردم احساس عدم اطمینان، که در نظرسنجی ها نمایان می شود.”

رایموندو ابراز خوش بینی کرد که یک سال دیگر این بلاتکلیفی می گذرد و مردم احساس بسیار بهتری خواهند داشت.

رایموندو گفت: “همه اینها موقتی است، اما در حال حاضر، احساس خوبی ندارد.”