در VR، هیچ قانونی وجود ندارد، بنابراین والدین در حال ایجاد قوانین خود هستند

مطمئنا، همه چیز در VR اتفاق افتاده است. اما برای روچ – که این صحنه غم انگیز را در حین نظارت بر بازی VR پسرش روی یک صفحه رایانه که نشان دهنده کاری است که پیتون با هدست Oculus Quest 2 انجام می داد، مشاهده کرد – به طرز ناراحت کننده ای واقعی بود.

روچ می‌دانست که وقتی پیتون در واقعیت مجازی به پایین نگاه می‌کند، سلاحی را می‌بیند که در دست‌های مجازی نگه داشته شده است، نه فقط یک کنترلر بازی پلاستیکی. مهم نبود که این یک بازی تک نفره بود، به این معنی که شخصیت ها توسط بازیکنان انسانی دیگر نمایش داده نمی شدند.

او گفت: «این کار به گونه‌ای مرا آزار می‌دهد که حتی در صفحه‌های مسطح هم این کار را نمی‌کند، زیرا آنها این کار را با دستان خود در حضور فیزیکی انجام می‌دهند.

روچ که در کانزاس سیتی، میسوری زندگی می کند و به عنوان مدیر جامعه برای پلتفرم یادگیری مبتنی بر واقعیت مجازی Edstutia کار می کند، در آن زمان با پیتون نشست و در مورد آنچه اتفاق افتاده بود صحبت کرد. او همچنین اجازه نداد به سه فرزند بزرگش (پیتون که اکنون 12 سال دارد و برادران 11 و 14 ساله اش) آن بازی را انجام دهند.

روچ یکی از تعداد فزاینده ای از والدین است که در حال عبور از مرزهای جدید در فناوری هستند و در حین حرکت یاد می گیرند. بچه‌های بیشتری نسبت به قبل به هدست‌های واقعیت مجازی دسترسی دارند – و با آن، به دنیای مجازی بازی‌ها، پاتوق‌های مبتنی بر آواتار و بسیاری فعالیت‌های دیگر دسترسی دارند. و تعداد بچه هایی که از آن استفاده می کنند احتمالاً بعد از آخرین فصل تعطیلات افزایش می یابد.

کوپر آلبرشت 8 ساله و رایلی آلبرشت 10 ساله با هدست های جدید Oculus Quest 2 خود که در دسامبر با پول کریسمس خریداری کردند بازی می کنند.
جیتش اوبرانی، مدیر تحقیقات، گفت که IDC، محقق بازار فناوری، محموله‌های 9.4 میلیون هدست واقعیت مجازی را در سال 2021 پیش‌بینی کرده است که انتظار می‌رود 3.6 میلیون آن در فصل تعطیلات عرضه شود. IDC معتقد است که Quest 2 بیش از سه چهارم این هدست ها را تشکیل می دهد. در حالی که اطلاعات جمعیت شناختی در دسترس نیست، Urbani مشکوک است که بسیاری از بچه ها آنها را به عنوان هدایای تعطیلات دریافت کرده اند. (متا، شرکتی که قبلاً با نام فیسبوک شناخته می شد، که Oculus را در سال 2014 خریداری کرد، آمار فروش هدست واقعیت مجازی خود را اعلام نمی کند. برنامه Oculus که تکمیل کننده هدست است که در روز کریسمس به رتبه اول در رده بندی اپ استور اپل رسیده است، که نشان دهنده افزایش هدست های دریافتی به عنوان هدیه تعطیلات است.)

در حالی که هدست‌ها در خانه‌های بیشتری ظاهر می‌شوند، چندین مدل از جمله Quest 2 فاقد کنترل‌های والدین ثابت مانند محدودیت‌های زمانی و تنظیمات بلوغ برای پروفایل‌هایی هستند که می‌توانید در یک صفحه پیدا کنید. کنسول بازی ویدیویی سنتی یا سرویسی مانند نتفلیکس.

متا، که در ماه‌های اخیر به دلیل تأثیر شبکه‌های اجتماعی آن بر کودکان بار دیگر در ایالات متحده مورد بررسی قرار گرفته است، اکنون با سؤالاتی از سوی تنظیم‌کننده‌های بریتانیا در مورد ایمنی هدست‌های واقعیت مجازی برای کودکان مواجه شده است. متا راهنمایی هایی در مورد استفاده صحیح از هدست های VR در وب سایت خود به والدین ارائه می دهد. («مرکز ایمنی Oculus» به والدین می‌گوید که بچه‌ها را در VR نظارت کنند و «از کنترل‌های والدین در محتوایی که چنین کنترل‌هایی در دسترس است استفاده کنند.») برنامه‌ها ممکن است ویژگی‌های ایمنی خاص خود را داشته باشند، مانند توانایی مسدود کردن یا بی‌صدا کردن سایر کاربران – اجتماعی VR محبوب. برنامه Rec Room کاربران زیر 13 سال را به «حساب‌های جوان» محدود می‌کند که عملکرد چت صوتی برنامه را غیرفعال می‌کنند – اما هیچ کنترلی روی Quest 2 وجود ندارد که به طور خاص برای محدود کردن نحوه استفاده کاربران جوان‌تر از هدست طراحی شده باشد. (والدین می توانند رمز عبوری برای قفل کردن دستگاه تعیین کنند، که به سادگی از استفاده غیرمجاز جلوگیری می کند.)

شرکت‌هایی که هدست‌ها را می‌فروشند، اغلب محدودیت‌های سنی برای این ابزارها تعیین می‌کنند. به عنوان مثال، Quest 2 برای سنین 13 سال به بالا در نظر گرفته شده است و به یک حساب فیس بوک نیاز دارد که محدود به آن 13 سال به بالا است. اما والدین ممکن است مخالف باشند یا حتی متوجه نشوند. به عنوان مثال، تنها نشانه محدودیت سنی در جعبه Quest 2 در نوع کوچک در گوشه پشتی یک آستین کاغذ کشویی است که آن را به یکبار مصرف ترین قسمت بسته بندی هدست تبدیل می کند.

کریستینا میلیان، سخنگوی متا به CNN Business گفت که این شرکت “به طور مداوم به دنبال بهبود حفاظت ها و کنترل های ارائه شده به کاربران است و دستگاه های Quest برای کودکان زیر 13 سال “طراحی نشده اند”. هشدارهای بهداشتی و ایمنی [and] ویدیوی ایمنی ورود” این محدودیت سنی را “روشن” می کند.

اما برخی والدین احساس می کنند که دارند تا قوانین و استراتژی های ایمنی واقعیت مجازی خود را در حین پرواز ارائه دهند. اینها از تماشای هر حرکت مجازی بچه‌ها در زمان واقعی از طریق تلفن هوشمند یا نمایشگر دیگر گرفته تا محدود کردن آنچه می‌توانند دانلود کنند – یا حتی اجازه استفاده از این فناوری را با یک بزرگسال.

امبر آلبرشت، یکی از والدین ساکن اورگان که به دخترش رایلی 10 ساله و پسرش کوپر 8 ساله اجازه داد تا در ماه دسامبر هدست های Quest 2 را با پول کریسمس بخرند، گفت: “من فکر می کنم برای والدین باید راحت تر باشد.”

بعضی وقتا حس میکنم یکی داره منو نگاه میکنه

به طور معمول، والدین می توانند آنچه را که فرزندانشان در حال تماشای یا بازی کردن آنها روی یک صفحه نمایش مانند تلویزیون، تبلت یا گوشی هوشمند هستند ببینند. با این حال، با VR پیچیده تر است، زیرا نمایشگر روی صورت کاربر قرار می گیرد و از اطرافیان او پنهان است.

هم روچ و هم آلبرشت به سی‌ان‌ان بیزینس گفت که یکی از راه‌های دور زدن این موضوع استفاده از قابلیتی است که قصد دارد به کاربران غیرواقعی واقعیت مجازی اجازه دهد تا از آنچه در پشت هدست می‌گذرد مطلع شوند.، به عنوان ریخته گری شناخته می شود. این گزینه به شما این امکان را می‌دهد تا ببینید هدست‌های واقعیت مجازی در زمان واقعی در گوشی هوشمند یا سایر صفحه‌های تخت چه می‌کنند.

زامبی ها، تگ لیزری و سردرگمی: در اینجا چگونه است در دنیای مجازی متا

روچ که خانواده‌اش هم یک هدست Quest 2 و هم یک هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن دارند، می‌گوید: «هر وقت بچه‌هایم وارد واقعیت مجازی می‌شوند، من از ویژگی بازیگری استفاده می‌کنم. کنترل‌های والدین مانند محدودیت‌های زمان بازی از طریق پلی‌استیشن 4. او گفت که در خانه‌اش، نظارت بر فعالیت‌های سه‌بعدی آن‌ها در واقع آسان‌تر از بازی‌های دو بعدی در PS4 است که در اتاق خواب قرار دارد.

روچ و سایر والدین به امید جلوگیری – یا حداقل به حداقل رساندن – تجربیات منفی در فضاهای مجازی گفتند که برنامه‌هایی را که بچه‌هایشان دانلود می‌کنند زیر نظر دارند و قوانینی را در مورد نوع محتوای غیرمجاز تنظیم می‌کنند. روچ گفت که بچه‌هایش اجازه دانلود هیچ برنامه‌ای را ندارند، اگرچه می‌توانند عنوان‌هایی را به او پیشنهاد کنند و او در مورد آنها تحقیق می‌کند (و معمولاً خودش آنها را پخش می‌کند) تا مطمئن شود مناسب هستند. تجربه او با Blade & Sorcery به او کمک کرد تا روی یک سیاست غیرواقع‌گرایانه خشونت‌آمیز برای بازی VR تصمیم بگیرد، اما او با بی‌رحمی کارتونی مشکلی ندارد.

کودکی که ست هد واقعیت مجازی Oculus Quest 2 را پوشیده است.

او گفت که آلبرشت، که در روابط عمومی در صنعت فناوری کار می کند، به هیچ برنامه واقعیت مجازی که شامل اسلحه، خشونت یا زامبی باشد اجازه نمی دهد. از آنجایی که او هر دو هدست Quest 2 فرزندانش را با حساب فیس بوک خود که به برنامه Oculus در تلفن او متصل می شود راه اندازی کرد، می تواند برنامه را بررسی کند تا ببیند آیا آنها برنامه های رایگانی را دانلود کرده اند یا خیر. او گفت که بچه‌ها از هدست‌های کنار او یا شوهرش استفاده می‌کنند، جایی که بزرگسالان نیز می‌توانند (از طریق بلندگوهای داخلی Quest 2) اتفاقات را بشنوند.

با وجود تمام خطرات احتمالی، آلبرشت و سایر والدین گفتند که آنها همچنین می بینند که واقعیت مجازی چگونه می تواند برای فرزندانشان سرگرم کننده و مفید باشد. او گفت: “این همچنین مانند این مرز جدید زندگی اجتماعی آنهاست، جایی که آنها در حال یادگیری برقراری ارتباط هستند.” ما در دنیایی دورافتاده کار می کنیم. آنها نیز باید این مهارت ها را بیاموزند.”

تاثیر در طول زمان مشخص نیست

اگرچه ارسال محتوا و محدود کردن انواع محتوایی که کودکان می‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند ممکن است به بزرگسالان کمک کند تا کارهای فرزندانشان را ردیابی کنند، اما این امکان را از بین نمی‌برد که کودک در یک محیط مجازی با خشونت یا سوءاستفاده مواجه شود.

Kavya Pearlman، بنیانگذار و مدیر عامل XR Safety Initiative، که تلاش‌هایش شامل ایجاد استانداردهای ایمنی کودک برای VR و واقعیت افزوده یا AR است، گفت: «چیزهایی را که می‌بینید نمی‌توانید ببینید.»
علاوه بر این، اطلاعات بسیار کمی در مورد اینکه چگونه استفاده از VR می تواند در طول زمان بر کودکان تأثیر بگذارد، شناخته شده است. طیف وسیعی از مطالعات در طول سال ها انجام شده است، اما هنوز مشخص نیست که آیا واقعیت مجازی می تواند به چشم، مغز یا رشد روانی کودک آسیب برساند یا خیر. پرلمن امیدوار است امسال شاهد تحقیقات بیشتری باشد. چنین کاری ممکن است توسط خود متا تامین مالی شود، زیرا در سال 2021 سرمایه گذاری 50 میلیون دلاری در تحقیقات را تا حدی به سمت “برنامه های سواد دیجیتالی جوانان” برای به اصطلاح متاورس اعلام کرد.
فراتر از نظارت بر کاری که بچه‌ها هنگام استفاده از هدست انجام می‌دهند، پرلمن توصیه می‌کند که با بچه‌ها در مورد صحبت نکردن با غریبه‌ها در VR صحبت کنید (همانطور که او اشاره کرد، “این می‌تواند هر کسی باشد” که با او در تعامل هستید). XR Safety Initiative مجموعه‌ای از توصیه‌ها را برای والدینی که فرزندانشان از VR آنلاین استفاده می‌کنند فهرست می‌کند – از جمله اینکه آنها برنامه‌های جداگانه را برای وجود تنظیمات ایمنی مختلف بررسی می‌کنند. پرلمن همچنین توصیه کرد که بچه ها در هر زمان بیش از 20 دقیقه از واقعیت مجازی استفاده نکنند، اگرچه او اذعان کرد که این یک محدودیت زمانی دلخواه است.
کدهای لباس دیجیتال: در متاورس چه خواهیم پوشید؟

او گفت: «من فکر می‌کنم محدودیت زمانی واقعاً به میزان محرکی که تجربه به کودک می‌دهد بستگی دارد، که ما واقعاً نمی‌توانیم آن را در پرواز محاسبه کنیم.

با این حال، حتی اگر والدین محدودیت زمانی تعیین نکنند، هدست‌های واقعیت مجازی بی‌سیم موجود ممکن است برای کسانی که از ردیابی فعالیت‌های مجازی فرزندان خود خسته شده‌اند، سودمند باشد. زیرا آنها فقط چند ساعت شارژ دارند و ممکن است خیلی سریعتر از سایر ابزارهایی که بچه ها استفاده می کنند تمام شوند.

آلبرشت گفت: “من می گویم که این کنترل دیگر والدین است: عمر باتری. این مدت طولانی نیست.”