دونالد ترامپ به مدت 7 ساعت در دادخواست تقلب در نیویورک به سوالات پاسخ می دهد

نیویورک: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز پنجشنبه در جریان دومین استیضاح خود در یک نبرد حقوقی با دادستان کل نیویورک بر سر فعالیت‌های تجاری شرکتش، نزدیک به هفت ساعت به پرسش‌ها پاسخ داد و تصمیم قبلی مبنی بر استناد به قانون پنجم متمم قانون اساسی خود را در برابر اتهام‌زنی خود لغو کرد و سکوت کرد. .
این جمهوری خواه در تمام طول روز با وکلای دادستان کل لتیتیا جیمز که شکایت کرده بود ملاقات کرد ترامپ سال گذشته شکایت او مدعی است که ترامپ و خانواده‌اش بانک‌ها و همکاران تجاری را با دادن اطلاعات نادرست درباره دارایی خالص خود و ارزش دارایی‌هایی مانند هتل‌ها و زمین‌های گلف گمراه کرده‌اند.
اندکی پس از ورود ترامپ به آسمان خراش منهتن که دفتر جیمز در آن قرار دارد، وکیل او، آلینا هابا، گفت که او «نه تنها مایل است، بلکه مشتاق شهادت نیز است».
کریستوفر کیس، وکیل کسب و کار ترامپ، پس از پایان یافتن سپرده‌ها، گفت که رئیس‌جمهور سابق نزدیک به هفت ساعت را صرف «توصیف جزئیات موفقیت تجاری خارق‌العاده‌اش» کرده است.
کیسه گفت: «معاملات در مرکز این پرونده برای بانک‌ها و نهادهای ترامپ سودآور بود. زمانی که حقایق این موفقیت، و نه صداهای مهندسی شده سیاسی، آشکار شود، همه این تصور را که کلاهبرداری صورت گرفته است، مسخره خواهند کرد.
این شکایت با اتهامات جنایی که توسط دادستان منطقه منهتن علیه ترامپ مطرح شد، ارتباطی ندارد، که هفته گذشته منجر به محاکمه تاریخی او شد، اولین مورد برای یک رئیس جمهور سابق.
جیمز در یک کنفرانس خبری در مورد موضوعی غیرمرتبط در روز چهارشنبه از پاسخ به سؤالی در مورد این رسوب خودداری کرد.
ترامپ قبلاً در 10 اوت با وکلای جیمز ملاقات کرد، اما از پاسخ دادن به همه سؤالات رویه‌ای خودداری کرد و بیش از 400 بار به حقوق متمم پنجم خود استناد کرد. در آن زمان، جیمز هنوز از او شکایت نکرده بود و مشخص نبود که آیا سؤالات در مورد نحوه ارزش گذاری ترامپ برای شرکتش مبنای یک پرونده جنایی خواهد بود یا خیر.
او در این بیانیه که به صورت ویدئویی ضبط شد و بعداً به صورت عمومی منتشر شد، گفت: «هرکس در موقعیت من باشد که متمم پنجم را قبول نکند، احمق است، یک احمق مطلق. ترامپ پیش‌بینی کرد که اگر پاسخ‌هایش را بدهد، یک دادستان «مرغد» تلاش می‌کند تا از پاسخ‌هایش یک پرونده جنایی بسازد.
یک بیانیه یا پاسخی که خیلی کم، فقط خیلی کم، تصادفی، به اشتباه، مثلاً یک روز آفتابی و زیبا بود، وقتی در واقع کمی ابری بود، توسط مجریان قانون در سطحی به ندرت پاسخ داده می شد. در این کشور دیده می شود، زیرا من آن را تجربه کرده ام.
از آن زمان تاکنون شرایط تغییر کرده است. اتهامات جنایی مطرح شده توسط دادستان منطقه منهتن بر این موضوع متمرکز بود که چگونه شرکت به طور داخلی برای پرداخت به یک وکیل، مایکل کوهن، به خاطر کارش که به مردم پرداخت می‌کرد تا با داستان‌هایی درباره تماس‌های جنسی خارج از ازدواج علنی نشود، حساب می‌کرد.
شکایت جیمز بر این ادعاها متمرکز بود که ترامپ به طور مکرر در مورد ثروت خود دروغ گفته و ارزش دارایی های خود را در صورت های مالی اغراق کرده است.
ترامپ صبح پنجشنبه در پستی در رسانه های اجتماعی این شکایت را “مسخره” خواند، درست مانند سایر پرونده های مداخله در انتخابات که علیه من مطرح شده است.
او صبح هنگام خروج از آپارتمانش در برج ترامپ، مشتی را بلند کرد و حوالی ساعت 9.40 با یک موتورسیکلت به دفتر دادستانی کل رسید. دو طرف برای ناهار استراحت کردند. ترامپ درست قبل از ساعت 6:15 بعدازظهر در این کاروان حرکت کرد و برای صحبت با خبرنگاران متوقف نشد.
قرار است شکایتی که جیمز مطرح کرد در ماه اکتبر به دادگاه کشیده شود. ضبط های ویدئویی از سپرده های ترامپ در صورتی که دعوا به نتیجه نرسد، می تواند در دادگاه بازی شود.
سپرده گذاری روز پنجشنبه به صورت خصوصی انجام شد.