روسیه رکورد مرگ و میر مرتبط با ویروس را در ماه اکتبر ثبت کرده است

مسکو: آژانس آمار دولتی روسیه می‌گوید که 74893 نفر مبتلا به کووید-19 در ماه اکتبر جان خود را از دست داده‌اند که بالاترین آمار ماهانه در این همه‌گیری است که در شرایطی است که این کشور با افزایش شدید عفونت‌ها و مرگ‌ومیرهای کرونا دست و پنجه نرم می‌کند.
گزارش روز جمعه Rosstat تعداد کلی مرگ و میرهای مرتبط با ویروس را بین آوریل 2020 و اکتبر 2021 به بیش از 537,000 رساند – تقریباً دو برابر آماری که به طور گسترده توسط کارگروه دولتی کروناویروس روسیه گزارش شده است. Rosstat از معیارهای گسترده تری در سیستم شمارش خود نسبت به گروه ضربت استفاده می کند.
بر اساس این گزارش، از نزدیک به 75000 مورد مرگ در ماه اکتبر، 58822 مورد مستقیماً توسط Covid-19 تایید شده ایجاد شده است. 9912 مرگ دیگر احتمالاً توسط ویروس ایجاد شده است، اما با آزمایش تایید نشد.
در 1141 مورد، این ویروس “به طور قابل توجهی” در عوارض کشنده سایر بیماری ها نقش داشته است و 5018 نفر برای این ویروس مثبت شدند اما به دلایل دیگر جان خود را از دست دادند.
تاتیانا گولیکووا، معاون نخست‌وزیر، که ریاست این کارگروه را نیز بر عهده دارد، روز جمعه گفت که مرگ و میر کلی روسیه در اکتبر امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال 2020، 20.3 درصد افزایش یافته است و همه این رشد را به کووید-19 نسبت داد.
روسیه در ماه‌های اخیر با مرگ‌بارترین و بزرگ‌ترین افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا روبرو بوده است، به‌طوری‌که عفونت‌ها و مرگ‌ومیرهای رسمی گزارش‌شده مرتباً به بالاترین حد خود رسیده و تنها در چند هفته گذشته کاهش یافته است.
این افزایش در بحبوحه نرخ پایین واکسیناسیون و رعایت ضعیف اقدامات بهداشت عمومی رخ داد و مناطق بیشتری در این هفته واکسن کووید-19 را برای ساکنان 60 سال به بالا اجباری کرده اند تا بتوانند جذب واکسن را افزایش دهند و از شیوع و مرگ و میر جلوگیری کنند.
مقامات در منطقه شمالی کومی روز جمعه گفتند که افراد در آن گروه سنی باید تا اول فوریه واکسینه شوند.
منطقه اومسک در سیبری روز پنجشنبه جدول زمانی دقیق تری را معرفی کرد که افراد 60 و بالاتر را موظف می کند اولین دوز واکسن خود را تا 24 دسامبر و دومین دوز خود را تا 15 ژانویه دریافت کنند.
چندین منطقه دیگر، از جمله لیپتسک، کورگان و شهر سن پترزبورگ، دستورات مشابهی را در هفته های اخیر اتخاذ کردند.
ده‌ها منطقه همچنین برای دسته‌های خاصی از کارگران ضروری دستورات واکسن را اعمال کردند.
حدود 40 درصد از نزدیک به 146 میلیون نفر روسیه به طور کامل واکسینه شده اند، حتی اگر این کشور واکسن کووید-19 را که در داخل کشور تولید شده است – اسپوتنیک V – ماه ها قبل از اکثر کشورهای جهان تایید کرده است.
مقامات روسی گفتند که دو نفری که روز جمعه از آفریقای جنوبی به روسیه بازگشتند، تست کووید-19 مثبت شدند و نمونه‌های آزمایش آنها در حال بررسی است تا مشخص شود که نوع جدید omicron دارند یا خیر.
Rospotrebnadzor ناظر بهداشت عمومی روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که این دو در بیمارستان بستری شده اند.
بلافاصله مشخص نشد که آیا وضعیت آنها نیاز به مراقبت های بیمارستانی دارد یا به دلیل نوع مختلف برای آزمایش های اضافی در بیمارستان بستری شده اند.
روسیه ورود همه خارجی‌هایی را که از کشورهای آفریقای جنوبی سفر می‌کنند محدود کرد و همه اتباع روسیه را که از آفریقای جنوبی یا کشورهای همسایه بازمی‌گردند از روز پنجشنبه به دلیل نوع Omicron که اولین بار توسط دانشمندان در آفریقای جنوبی گزارش شد، به مدت 14 روز قرنطینه کردند.
چیزهای زیادی در مورد نوع جدید ناشناخته باقی مانده است، از جمله اینکه آیا آن طور که برخی مقامات بهداشتی گمان می کنند، مسری تر است یا خیر، آیا باعث می شود مردم به شدت بیمار شوند، و اینکه آیا می تواند واکسن های کروناویروس را خنثی کند یا خیر.
روسیه روز جمعه 32930 مورد جدید و 1217 مرگ را گزارش کرد.
کارگروه کرونا در مجموع بیش از 9.7 میلیون مورد عفونت تایید شده و 278857 مرگ و میر را در این بیماری همه گیر گزارش کرده است – تعداد مرگ و میر بسیار کمتر از Rosstat است که هنوز اطلاعات ماه نوامبر را منتشر نکرده است که احتمالاً تعداد را حتی بیشتر می کند. .
مقامات روسی تفاوت‌ها در گزارش آمار مرگ و میر را به این دلیل نسبت می‌دهند که گروه ضربت فقط شامل مرگ‌هایی می‌شود که علت اصلی آن کووید-19 بوده است و از داده‌های مراکز پزشکی استفاده می‌کند.
Rosstat از معیارهای گسترده تری برای شمارش مرگ و میرهای مرتبط با ویروس استفاده می کند و اعداد خود را از دفاتر ثبت احوال که در آن ثبت مرگ نهایی شده است، می گیرد.