روسیه معاون وزیر دفاع را که غرب به خاطر ماریوپل تحریم کرده بود برکنار کرد

سرهنگ روسی میخائیل میزینتسفبه گفته یک وبلاگ نویس نظامی و یک وب سایت خبری برجسته، وی که توسط غرب تحریم شده بود و به دلیل نقشش در جنگ اوکراین به «قصاب ماریوپل» لقب گرفته بود، از سمت معاون وزیر دفاع برکنار شد.
میزینتسف محاصره شهر ماریوپل اوکراین را در ماه های اولیه جنگ سال گذشته تنظیم کرد. وی در ماه سپتامبر به عنوان معاون وزیر دفاع در امور لجستیک و تدارکات منصوب شد.
اتحادیه اروپا با اعمال تحریم‌ها علیه میزینتسف در ژوئن گذشته، از او به عنوان قصاب ماریوپل یاد کرد و گفت که او مسئول محاصره “غیرانسانی” شهر ویران شده اوکراین است که روسیه می گوید اکنون در حال بازسازی است.
خروج او توسط یک وبلاگ نویس نظامی روسی، الکساندر اسلادکوف، و توسط سایت خبری RBC گزارش شده است. هیچکدام توضیحی در مورد چرایی حذف ظاهراً ارائه نکردند.
وزارت دفاع فوراً به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد، در حالی که کرملین گفته است که نمی تواند در این مورد چیزی بگوید و سؤالات مربوط به این موضوع را به وزارت دفاع ارجاع داده است.
روسیه بیش از یک ششم خاک اوکراین را تصرف کرده است، اما در طول جنگ 14 ماهه خسارات سنگینی متحمل شده است. این کشور از ژوئیه گذشته تاکنون هیچ دستاورد قابل توجهی نداشته است، در حالی که مجبور به عقب نشینی بزرگ در اطراف شهرهای خارکف و خرسون شده است.
این کشور در حال حاضر خود را برای یک ضد حمله اوکراین آماده می کند، در حالی که تلاش می کند پس از ماه ها جنگ سخت، کنترل کامل شهر باخموت در شرق اوکراین را به دست گیرد.
رئیس جمهور ولادیمیر پوتین بارها بدون هیچ توضیحی در مقام های ارشد نظامی جابجا می شود، از جمله در ژانویه زمانی که والری گراسیموف، رئیس ستاد کل ارتش، به جای سرگئی سوروویکین در مسئولیت کلی آنچه روسیه آن را “عملیات نظامی ویژه” می نامد، جایگزین کرد.