قاضی ایالات متحده علیه گوگل حکم می دهد و اجازه می دهد تا پرونده ضد تراست ادامه یابد

الکساندریا: ایالات متحده قاضی فدرال روز جمعه درخواست گوگل برای حذف پرونده ضد زنگ دولت علیه خود را رد کرد.
لئونی برینکما قاضی منطقه ای ایالات متحده حکم داد که دعوای حقوقی مبنی بر اینکه گوگل دارای قدرت انحصاری در دنیای تبلیغات آنلاین است می تواند به طور کامل ادامه یابد.
حکم او دومین شکست گوگل در دادگاه فدرال اسکندریه است. گوگل قبلاً تلاش کرده بود تا این پرونده را با دعوی مشابهی که چندین سال در نیویورک ادامه دارد، ادغام کند. اما برینکما ماه گذشته حکم داد که این پرونده می تواند در دادگاه اسکندریه که به دلیل شهرتش در رسیدگی سریع به اختلافات به “راکت داکت” معروف است، ادامه یابد.
این شکایت ادعا می کند که گوگل انحصار مجازی در تبلیغات آنلاین دارد که به ضرر مصرف کنندگان عمل می کند. در این شکایت ادعا شده بود که گوگل “با درگیر شدن در یک کمپین سیستماتیک برای به دست گرفتن کنترل طیف گسترده ای از ابزارهای پیشرفته که توسط ناشران، تبلیغ کنندگان و کارگزاران برای تسهیل تبلیغات دیجیتال استفاده می شود، رقابت مشروع در صنعت فناوری تبلیغات را فاسد کرد.”
گوگل استدلال کرد که این پرونده باید کنار گذاشته شود، تا حدی به این دلیل که دولت انحصار ادعایی گوگل را خیلی محدود تعریف می کند. وکلای گوگل معتقدند که این شکایت به دلیل توانایی تبلیغ‌کنندگان برای تبلیغ در پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی بزرگ مانند فیس‌بوک و تیک‌توک که پلتفرم‌های تبلیغاتی خودشان را مستقل از گوگل اجرا می‌کنند، حساب نمی‌کند.
در اسناد دادگاه، گوگل قیاسی با یک شکایت ضد تراست ناموفق علیه Live Nation، یک مروج کنسرت که تعداد زیادی آمفی تئاتر در فضای باز را در اختیار دارد و اداره می کند، انجام داد.
در این دادخواست ادعا شده بود که Live Nation انحصار آمفی تئاترها را در اختیار دارد، اما قاضی حکم داد که شاکیان تا حدودی نتوانستند انحصار خود را ثابت کنند زیرا آنها جایگزین های معقولی را برای سالن های آمفی تئاتر، مانند سالن ها و سالن های کنسرت سرپوشیده، در نظر نمی گرفتند.
برینکما گفت این سوال که چگونه می توان بازاری را که ظاهراً گوگل در آن انحصار دارد تعریف کرد، یک مسئله کلیدی در این پرونده خواهد بود. اما او گفت که در این مرحله مقدماتی، ادعاهای دولت به اندازه کافی قابل قبول است تا پرونده به پیش برود. با این حال، بار اثبات دولت در دادگاه افزایش خواهد یافت.
تعدادی از ایالت ها از جمله ویرجینیا، کالیفرنیا، کلرادو، کانکتیکات، نیوجرسی، نیویورک، رود آیلند و تنسی به عنوان شاکی علیه گوگل به این پرونده پیوسته اند.