ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، در مراسم تاج‌گذاری چند دینی از کتاب مقدس می‌خواند

لندن: ریشی سوناک روز شنبه به عنوان اولین نخست وزیر هندی الاصل بریتانیا که در مراسم تاجگذاری شاه چارلز سوم قرائت کرد، تاریخ ساز شد. ملکه کامیلا در کلیسای وست مینستر در لندن.
رهبر هندوهای بریتانیایی 42 ساله از رساله به کولسیان از عهد جدید خواند که موضوع خدمت به دیگران را منعکس می کرد، مطابق با سنت اخیر نخست وزیران بریتانیا که در مناسبت های دولتی قرائت می کردند.
او و همسرش آکشاتا مورتی، دختر نارایانا مورتی، بنیانگذار Infosys، صفوف حاملان پرچم را رهبری کردند، زیرا پرچم اتحادیه جک بریتانیا توسط یک کادت عالی رتبه نیروی هوایی سلطنتی (RAF) به ابی منتقل شد.
سوناک در بیانیه‌ای در آستانه این رویداد تاریخی گفت: «در صومعه‌ای که تقریباً هزار سال است پادشاهان تاجگذاری می‌کردند، نمایندگان هر مذهبی برای اولین بار نقش اصلی را ایفا خواهند کرد.
«تاج گذاری پادشاه چارلز سوم و ملکه کامیلا لحظه ای از غرور ملی فوق العاده خواهد بود. ما همراه با دوستانی از سراسر کشورهای مشترک المنافع و فراتر از آن، ماهیت پایدار سلطنت بزرگ خود را جشن خواهیم گرفت: پایداری، تعهد به وظیفه و خدمت به دیگران. هیچ کشور دیگری نمی‌توانست چنین نمایش خیره‌کننده‌ای به نمایش بگذارد – راهپیمایی‌ها، مراسم نمایش، مراسم و مهمانی‌های خیابانی.»
با این حال، او تأکید کرد که تاجگذاری – اولین بار در 70 سال از زمان تاجگذاری ملکه الیزابت دوم در ژوئن 1953 – نه تنها یک منظره، بلکه بیان غرورآفرین تاریخ، فرهنگ و سنت است.
وی خاطرنشان کرد: نمایشی واضح از شخصیت مدرن کشورمان. و آیینی گرامی که از طریق آن عصر جدیدی متولد می شود… و در ادای احترام مناسب به روح خدمت که عصر کارولین را تعریف می کند، مردم در سراسر کشور ما با هزاران عمل محبت آمیز به جوامع خود کمک خواهند کرد.
“پس بیایید این آخر هفته را با افتخار به اینکه چه کسی هستیم و برای چه چیزی هستیم جشن بگیریم. با امید و خوش بینی به آینده نگاه کنیم. و بیایید خاطرات جدیدی بسازیم، تا بتوانیم به نوه‌هایمان از روزی که برای آواز خواندن دور هم جمع شدیم بگوییم: «خدایا پادشاه را نجات بده».