زارا رادرفورد، هوانورد نوجوان، پروازی تاریخی را در سئول به زمین می زند

خلبان نوجوان زارا رادرفورد روز شنبه 11 دسامبر از روسیه در سئول فرود آمد، اولین ایستگاه آسیایی در تلاش او برای تبدیل شدن به جوانترین زنی که به صورت انفرادی در سراسر جهان پرواز می کند.

در ماه آگوست، این جوان 19 ساله بریتانیایی-بلژیکی از فرودگاه کورتریجک-وولگم در غرب بلژیک در سفر 51000 کیلومتری خود که قرار است پنج قاره و 52 کشور از جمله ایالات متحده، روسیه و کلمبیا را در بر گیرد، ترک کرد.

رادرفورد پس از ورود از ولادی وستوک با هواپیمای فوق سبک کوسه سفارشی خود، سریعترین ریز نور جهان، به خبرنگاران در فرودگاه بین المللی گیمپو گفت: «این چالش برانگیز بوده است.

او گفت: «من یک ماه به دلیل مشکلات ویزا و آب و هوا در آلاسکا گیر کردم و یک ماه به دلیل ویزا و مسائل آب و هوایی در روسیه گیر کردم. “من امیدوار بودم که آن را تا کریسمس کامل کنم، اما حدس می‌زنم که دیگر این اتفاق نمی‌افتد، اما یک ماجراجویی است.”

رادرفورد که قرار است قبل از عزیمت برنامه ریزی شده خود به تایوان در روز دوشنبه در هتل بماند، گفت که انتظار دارد تا اواسط ژانویه سفر خود را به پایان برساند.

با افزایش محدودیت‌های سفر مرتبط با کووید، رادرفورد گفت که گاهی اوقات به او اجازه دیدن مکان‌های محلی در برخی کشورها داده نشده است.

او گفت: “من این مکان ها را از هوا می بینم و این باورنکردنی ترین چیز است.” اگرچه من همیشه اجازه ندارم بروم، از موزه‌ها و رستوران‌ها بازدید کنم، قدم بزنم، اما همیشه می‌توانم آنها را از هوا ببینم و این بسیار باورنکردنی است.»

جدای از ورود به کتاب رکوردها، این نوجوان ابراز امیدواری کرده است که سفرش دختران و زنان را به تحصیل و کار در STEM (علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) تشویق کند و علاقه دختران را به هوانوردی برانگیزد.

رادرفورد به دنبال کسب عنوان شایستا ویس است که در سال 2017 در سن 30 سالگی به جوانترین زنی تبدیل شد که به صورت انفرادی به دور جهان پرواز کرد. جوانترین رکورددار مرد، میسون اندروز، 18 ساله بود که در سال 2018 این سفر را انجام داد.

رادرفورد، دختر دو خلبان، سال آینده دانشگاه را با رویای فضانورد شدن آغاز می کند.

عکس رادرفورد توسط NICOLAS MAETERLINCK/BELGA/AFP از طریق گتی ایماژ