زیباترین شهرهای اروپا

(سی ان ان) – پاریس، رم، بارسلونا… شهرهای اروپا مقاصد فهرست سطلی هستند و به درستی. اما شهرهای کوچک این قاره نیز یک رویا هستند، با تمام معماری زیبا و بسیاری از فرهنگی که در شهرهای بزرگ پیدا خواهید کرد، تنها با جمعیت کمتری که می توانید آنها را با آنها به اشتراک بگذارید.

در اینجا برخی از زیباترین شهرهای کوچک در سراسر اروپا، از شهرهای ساده ماهیگیری گرفته تا پایگاه های قدرت قرون وسطایی بالای تپه، آورده شده است.

Giethoorn، هلند

Giethoorn اغلب پاسخ هلندی به ونیز نامیده می شود.

Giethoorn اغلب پاسخ هلندی به ونیز نامیده می شود.

Adobe Stock

آنها آن را پاسخ هلندی به ونیز می نامند، اما Giethoorn فاقد یک چیز حیاتی است که شهر ایتالیایی دارد: گردشگری بیش از حد. همانطور که در ونیز، زندگی در اطراف آب می چرخد، در اینجا – هیچ ماشینی در مرکز وجود ندارد، بنابراین تنها راه برای رفت و آمد پیاده یا روی آب است.

با قایق در اطراف خانه های کاهگلی که در جزایر پر از ذغال سنگ نارس نشسته اند، گشت و گذار کنید. گرسنه؟ در رستوران ستاره‌دار میشلین Hollands-Venetië توقف کنید.

.

گیمارش، پرتغال

گیمارش امروز خواب آلود است، اما اولین پایتخت پرتغال بود.

گیمارش امروز خواب آلود است، اما اولین پایتخت پرتغال بود.

Adobe Stock

گیماراس برای تاریخ پرتغال حیاتی است — این اولین پایتخت کشور در قرن دوازدهم نامیده شد و هسته قرون وسطایی آن تا حد زیادی دست نخورده باقی مانده است، پر از صومعه‌ها، کاخ‌های قدیمی بزرگ و قلعه‌ای در حال فروپاشی که بر بالای یک بلوف قرار گرفته است.

مانند همه جای پرتغال، نانوایی‌های محلی یک پاستل د ناتا درست می‌کنند، اما در اینجا باید غذاهای محلی را امتحان کنید: تورتا دی گیمارش — شیرینی پر از کدو حلوایی و بادام آسیاب شده.

راسکوف، فرانسه

راسکف یکی از زیباترین شهرهای بندری فرانسه است.

راسکف یکی از زیباترین شهرهای بندری فرانسه است.

Adobe Stock

شهرهای بندری ممکن است کثیف باشند. با این حال، راسکوف کوچک دوست داشتنی نیست، در منطقه بریتانی فرانسه، که ثروت خود را بر اساس تجارت دریایی، از جمله صادرات پیاز صورتی معروف خود به بریتانیا، به دست آورد.

امروزه، این مرکز یک مرکز تالاسوتراپی است که از آب دریا برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌کند، و همچنین یک شهر زیبای برتون است. قایق‌های ماهیگیری کوچک در بندر کوچک حرکت می‌کنند — با قایق بزرگ‌تر، جایی که کشتی‌ها به سمت پلیموث در بریتانیا حرکت می‌کنند.

آنگیاری، ایتالیا

خیابان های آنقیاری برای جنگجویان دوره رنسانس طراحی شده بود.

خیابان های آنقیاری برای جنگجویان دوره رنسانس طراحی شده بود.

Adobe Stock

آنگیاری که در دامنه تپه ای در نزدیکی مرز توسکانی-آمبریا شناور است، لذت بخش است — شهری با دیوارهای کوچک که به دور خود می پیچد و به چشم انداز می چسبد.

این یک عابر پیاده از کوچه‌ها و خیابان‌های ترن هوایی، مملو از کاخ‌های بزرگ است که توسط «مردان اسلحه» مرموز و مزدور که در دوره رنسانس در اینجا زندگی می‌کردند، ساخته شده‌اند.

در موزه دلا باتاگلیا دی آنگیاری، که تاریخ یک نبرد مهم قرون وسطایی را که در دشت بیرون شهر رخ داده است، بیشتر بدانید.

نافپلیو، یونان

نافپلیو اولین پایتخت یونان مدرن بود.

نافپلیو اولین پایتخت یونان مدرن بود.

سوزان پلانکت

نافپلیو باشکوه در دریای اژه در پلوپونز، با قلعه ساخته شده توسط ونیزی که به داخل آب فرو رفته است (در واقع، سه قلعه برای بازدید در اینجا وجود دارد) و یک شهر قدیمی زیبا که در پشت دیوارهای قدیمی قرار دارد، می‌گذرد.

این اولین پایتخت یونان مدرن بود، بنابراین کارهایی وجود دارد که باید با بیل انجام دهید. یک لیدو وجود دارد، اگر می‌خواهید با خیال راحت در دریا شنا کنید، و اگر تاریخ بیشتر مورد توجه شماست، موزه باستان‌شناسی حاوی اقلامی است که قدمت آن‌ها به دوران میسنی می‌رسد.

موستار، بوسنی و هرزیگوین

پل موستار بازدیدکنندگان را از سراسر منطقه جذب می کند.

پل موستار بازدیدکنندگان را از سراسر منطقه جذب می کند.

Adobe Stock

استاری موست موستار یا «پل قدیمی» که توسط عثمانی‌ها در قرن شانزدهم ساخته شد، مدت‌ها یکی از بهترین نمونه‌های معماری اسلامی بالکان به حساب می‌آمد.

این پل که در بالای رودخانه نِرتوا قرار دارد، یکی از معروف‌ترین مناظر بالکان است، و به‌طور سنتی مردم محلی از روی پل شیرجه می‌زنند — امروز این پل ایستگاهی در سری جهانی غواصی Red Bull Cliff است.

این پل در نوامبر 1993 توسط نیروهای کروات در جریان جنگ های بالکان تخریب شد. یک پل بازسازی شده در سال 2004 ساخته شد و امروز، موستار مقصدی محبوب در بوسنی و هرزیگوین و یک سفر یک روزه محبوب از دوبرونیک، بر فراز مرز کرواسی است.

مازارا دل والو، سیسیل

مازارا دل والو یکی از زیباترین شهرهای ماهیگیری سیسیل است.

مازارا دل والو یکی از زیباترین شهرهای ماهیگیری سیسیل است.

اولریکه لئونه/آلامی

سیسیل یک دیگ ذوب است و Mazara del Vallo این را نشان می دهد. نزدیک به 3000 سال پیش توسط فنیقی ها تأسیس شده است، فرهنگ های بی شماری در سراسر جزیره جریان دارند – منطقه کصبه آن شبیه به مدینه شمال آفریقا است، جامعه قوی تونس وجود دارد، و احتمال اینکه کوسکوس را در منو پیدا کنید بیشتر است. پاستا

جاذبه برجسته آن Satiro Danzante یا ساتیور رقصنده است – یک مجسمه برنزی باستانی که در سال 1998 از دریا ماهیگیری شد.

کلوللی، انگلستان

خرها تنها راه دور زدن کلوولی ناز بودند.

خرها تنها راه دور زدن کلوولی ناز بودند.

Adobe Stock

الاغ ها تنها راه برای بالا و پایین رفتن در خیابان های شیب دار کلوللی، دهکده ماهیگیری زیبا در دوون، جنوب غربی انگلستان بودند.

امروز، آن‌ها هنوز موفق نشده‌اند ماشین‌ها را به داخل بیاورند – در پایین صخره‌ای 400 فوتی قرار دارد. در عوض، کالاها با سورتمه‌های با نیروی انسانی حمل می‌شوند – و اگر گردشگران نتوانند با پیاده‌روی به سمت پارکینگ بروند، می‌توانند به جای آن با یک لندرور سوار شوند.

دینکلزبول، آلمان

دینکلزبول در

دینکلزبول در “جاده عاشقانه” آلمان نشسته است.

Adobe Stock

مرکز تاریخی زیبا، خانه‌های چوبی و برج‌های محکم — دینکلزبول همه چیز را دارد. در «جاده رمانتیک» آلمان – مسیری که به‌خاطر شهرهای پرهیاهویش شناخته می‌شود، می‌نشیند.

این مکان که با دیوارهای قرون وسطایی با کلیسای وسیع گوتیک به نام وزیر سنت جورج پیچیده شده بود، صحنه فیلم ورنر هرتزوگ «معمای کاسپار هاوزر» بود.

کورچولا، کرواسی

کورچولا بر روی شبه جزیره ای نشسته است که در جزیره ای به همین نام آویزان است.

کورچولا بر روی شبه جزیره ای نشسته است که در جزیره ای به همین نام آویزان است.

Adobe Stock

زمانی که یک جزیره آرام در دریای آدریاتیک کافی نیست، کورچولا وجود دارد که از جزیره ای به همین نام در شبه جزیره کوچکی بیرون می آید.

مردم محلی می گویند مارکوپولو ماجراجو در اینجا متولد شده است. ونیزی ها در این مورد اختلاف نظر دارند. در هر صورت، این شهر در سطح جهانی است، با خیابان‌های سفید درخشان و ساختمان‌هایی که از سنگ‌های محلی تراشیده شده‌اند، آب تقریباً در تمام طول مسیر، و ساختمان‌های زیبایی به جا مانده از ونیزی‌ها که قرن‌ها در اینجا حکومت می‌کردند.

Kenmare، ایرلند

Kenmare یکی از مقاصد بزرگ غذاخوری ایرلند است.

Kenmare یکی از مقاصد بزرگ غذاخوری ایرلند است.

جاستین هانافورد/آلامی

در نوک جنوب غربی ایرلند، زمین در کانتی کری در اقیانوس ذوب می شود. Kenmare در خلیجی به همین نام، جایی که رودخانه Roughty به داخل دریا می‌لغزد، می‌چرخد.

این در وسط برخی از بهترین مناطق ایرلند است – در راه اقیانوس اطلس وحشی، بین حلقه کری و حلقه بیآرا. Kenmare به‌خاطر غذاها و مناظرش معروف است — با کوه‌های بزرگی که در پشت خلیج بکر قرار دارند.

پیران، اسلوونی

پیران از خط ساحلی آدریاتیک اسلوونی نهایت استفاده را می‌کند.

پیران از خط ساحلی آدریاتیک اسلوونی نهایت استفاده را می‌کند.

Adobe Stock

اسلوونی فقط یک خط ساحلی دارد که در بالای شبه جزیره ایستریا به شکل گوه و در دریای آدریاتیک قرار دارد.

اگرچه کوچک است، اما این خط ساحلی که بین ایتالیا و کرواسی قرار گرفته است، خانه چندین شهر زیبا از جمله پیران است. این یک ونیز کوچک زیبا که توسط ونیزی‌ها ساخته شده است، و در سال 1283 آن را فتح کردند، با برج ناقوس محکم، معماری کف‌آلود، و قایق‌های ماهیگیری در بندر کوچک لنگر انداخته‌اند.

رینه، نروژ

Reine نروژ در بهترین تصویر خود است.

Reine نروژ در بهترین تصویر خود است.

Adobe Stock

شما می خواهید: یک شهر ناز نروژی — دورافتاده، کوچک و کنار آب. شما نیاز دارید: رینه، لذت جزایر لوفوتن، که کابین های قرمز زیبای آن در پایه قله های کوهستانی پرتگاهی قرار دارد که این شهر را به تلاقی بین دولومیت ها و هاا تبدیل می کند. خلیج طولانی.

این یکی از دیدنی‌ترین نقاط مجمع‌الجزایر لوفوتن است – با چشم‌اندازی شگفت‌انگیز از جزایر و دهکده راینه‌برینگن، درست بیرون.

Regencos، اسپانیا

Regencos از سواحل Coast Brava به آرامی در داخل خشکی نشسته است.

Regencos از سواحل Coast Brava به آرامی در داخل خشکی نشسته است.

ویکی‌مدیا کامانز

تا آنجایی که سواحل پر از توریست اسپانیا پیش می‌رود، کوستا براوا در کاتالونیا نسبتاً ساکت است – اما شمع‌ای به Regencos صلح‌آمیز که فقط 10 دقیقه در داخل آن است، نیست. درست در جنوب «مثلث دالی»، منطقه‌ای که هنرمند سورئالیست در آن زندگی و کار می‌کرد، منطقه‌ای در حاشیه کوه‌های روستاهای آرام قرون وسطایی است.

Regencos، کمی بزرگتر، دارای بقایای دیوارهای قرون وسطایی، یک کلیسای زیبا، و خانه‌های سنگی سنتی است که از مرکز به بیرون می‌چرخند.

تارنوف، لهستان

Tarnów یک شهر است، اما هنوز هم یک شهر کوچک است.

Tarnów یک شهر است، اما هنوز هم یک شهر کوچک است.

Adobe Stock

اول از همه — اینجا یک شهر است. اما در شهر قدیمی بگردید و متوجه می‌شوید که هنوز آن حس شهر کوچک را دارد، با ساختمان‌های قرون وسطایی زیبا که قبل از ورود گردشگری انبوه به کراکوف این حس را می‌دهد.

میدان شهر قدیم ترکیبی باشکوه از سبک‌های معماری است، یک کلیسای گوتیک زیبا و تعداد زیادی میراث یهودی در آنجا وجود دارد – اگرچه این جامعه کم و بیش در طول جنگ جهانی دوم از بین رفت.

تصویر بالا: نافپلیو، یونان. اعتبار: Adobe Stock