سلامت: بریتانیا اولین سالگرد استقرار واکسن آکسفورد/آسترازنکا را جشن می گیرد

لندن: سرویس بهداشتی بریتانیا روز سه‌شنبه اولین سالگرد استقرار واکسن آکسفورد/آسترازنکا علیه کووید-19 را جشن گرفت که بلافاصله پس از آن با نام کوویشیلد در هند تولید و مستقر شد.
برایان پینکر، 82 ساله، اولین فردی در جهان بود که در بیمارستان دانشگاه آکسفورد در 4 ژانویه 2021 واکسن نجات بخش را دریافت کرد. از آن زمان، سرویس بهداشت ملی بریتانیا (NHS) اعلام کرد حدود 50 میلیون واکسن AstraZeneca در این کشور تزریق شده است. انگلستان.
حدود 2.5 میلیارد دوز نیز به قیمت تمام شده در بیش از 170 کشور، از جمله موارد تولید شده توسط موسسه سرم هند در پونا، توزیع شده است.
ساجد جاوید، وزیر بهداشت بریتانیا، که نشان دهنده این بیماری بود، گفت: با حمایت مالی دولت، واکسن آکسفورد-آسترازنکا ساخت بریتانیا نقشی کاملاً حیاتی در مبارزه ما با کووید-19 ایفا کرده و جان افراد بی‌شماری را در بریتانیا و در سراسر جهان نجات داده است. سالگرد استقرار واکسن با بازدید از یک مرکز واکسیناسیون در لندن.
“برنامه واکسیناسیون و تقویت کننده بریتانیا در جهان پیشرو است، اما با گسترش سریع نوع Omicron، مهمتر از هر زمان دیگری این است که مردم برای واکسن ها و تقویت کننده های خود حاضر شوند تا ایمنی شما را در این زمستان افزایش دهند و از پیشرفت هایی که به دست آورده ایم محافظت کنند.” ” او گفت.
دپارتمان بهداشت و مراقبت اجتماعی (DHSC) گفت که در مراحل اولیه تیم توسعه واکسن دانشگاه آکسفورد سرمایه گذاری کرده است و از فناوری آنها از سال 2016 و از مارس 2020 با بیش از 88 میلیون پوند برای کمک به تحقیق، توسعه و ساخت واکسن از کووید-19 حمایت می کند. .
مؤسسه ملی تحقیقات سلامت بریتانیا (NIHR) به استخدام هزاران داوطلب از سراسر بریتانیا برای آزمایش‌های بالینی فاز 3 کمک کرد و از محققان حمایت کرد، که راه را برای تأیید آژانس نظارتی مستقل داروها و محصولات بهداشتی (MHRA) در دسامبر هموار کرد. 2020.
مگی تروپ وزیر واکسن بریتانیا گفت: واکسن Oxford-AstraZeneca یک داستان موفقیت در بریتانیا است و نشان می‌دهد که با همکاری محققان، دانشمندان و دولت چه چیزی می‌توان به دست آورد.
او گفت: «واکسن مقرون به صرفه به میلیاردها نفر در سراسر جهان راهی برای مقابله با این ویروس داده است.
بیش از 133 میلیون واکسن کووید-19 در بریتانیا از زمان عرضه واکسن‌های Pfizer/BioNTech در دسامبر 2020، شامل حدود 34 میلیون تقویت‌کننده و دوز سوم، در بریتانیا انجام شده است که محافظت حیاتی در برابر Omicron را تضمین می‌کند. کمپین فعلی «اکنون تقویت شوید» که بزرگسالان را تشویق به دریافت دوز اضافی می کند، منجر به افزایش بیشتر نرخ واکسیناسیون شده است.
پروفسور اندرو پولارد، که به توسعه واکسن آکسفورد-آسترازنکا کمک کرد، هشدار داده است که ادامه واکسیناسیون همه بزرگسالان علیه کووید-19 با تقویت کننده‌ها در دراز مدت پایدار یا مقرون به صرفه نخواهد بود و گفت که گروه‌های آسیب‌پذیر باید برای دوزهای اضافی شناسایی شوند.
پروفسور پولارد به بی بی سی گفت: «این واقعا مقرون به صرفه، پایدار و یا حتی احتمالاً لازم نیست که همه افراد روی کره زمین را هر چهار تا شش ماه یک بار واکسینه کنیم.
ما حتی نتوانسته‌ایم همه را در آفریقا با یک دوز واکسینه کنیم، بنابراین مطمئناً به نقطه‌ای نمی‌رسیم که دوز چهارم برای همه قابل کنترل باشد… ممکن است نیاز به تقویت‌کننده‌هایی برای افراد آسیب‌پذیر در جمعیت داشته باشیم، اما من فکر می کنم بسیار بعید است که ما برنامه هایی داشته باشیم که به طور منظم برای تقویت همه افراد بالای 12 سال پیش روند.”
بر اساس دستورالعمل‌های فعلی، برای افرادی که به دلیل شرایط بهداشتی زمینه‌ای در برابر کووید آسیب‌پذیر هستند، نوبت سوم واکسن دوره کامل آنها در نظر گرفته می‌شود – با تزریق چهارم به عنوان تقویت‌کننده.