سنگاپور نوع عفونی BA.2 Omicron را گزارش می کند. می‌گوید بیمارستان‌ها به خوبی از پس این کار برمی‌آیند

سنگاپور: سنگاپور اخیراً 198 مورد کووید-19 را گزارش کرده است که ردیابی آن در زیردوم BA.2 Omicron است، که به نظر می رسد عفونی تر از BA.1 رایج تر است، اما بیمارستان ها علی رغم موج فعلی که هزاران نفر را آلوده می کند، به خوبی با آن کنار می آیند. بر اساس گزارش ها روزانه از مردم استفاده می شود.
روزنامه تودی گزارش داد که از 25 ژانویه 2022 در مجموع 150 مورد BA.2 عفونت وارداتی و 48 مورد باقی مانده محلی بوده است.
سازمان بهداشت جهانی (WHO) گفت که بررسی‌ها در خصوص ویژگی‌های BA.2، از جمله ویژگی‌های فرار ایمنی و بیماری‌زایی، باید به طور مستقل (و نسبتاً) به BA.1 در اولویت قرار گیرد.
WHO در وب‌سایت خود نوشت: دودمان فرعی BA.2 Omicron با BA.1 در برخی از جهش‌ها از جمله در پروتئین اسپایک متفاوت است.
دودمان فرعی BA.2 در بیش از 50 کشور، به ویژه در دانمارک و بریتانیا از روز جمعه شناسایی شده است.
در همین حال، سنگاپور تا ظهر روز جمعه 5554 مورد جدید کووید-19 شامل 282 عفونت وارداتی و سه مورد فوتی را گزارش کرد.
سنگاپور تا کنون 3 میلیون و 38 هزار و 625 مورد از زمان شروع همه گیری را ثبت کرده است.
این رقم به 6 ژانویه زمانی که پزشکان عمومی شروع به گزارش پروتکل 2 کردند، باز می گردد.
به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از پایگاه خبری وزارت بهداشت، تعداد قربانیان ویروس کرونا به 853 نفر رسیده است.
در نوع BA.2 Omicron، 152 مورد وارداتی (یا کسانی که به اینجا می‌رسند) و 48 مورد محلی بودند.
به طور جداگانه، گزارشی حاکی از آن است که بیمارستان‌های سنگاپور با وجود موج Omicron که روزانه هزاران نفر را مبتلا می‌کند، به خوبی از پس آن بر می‌آیند.
استریت تایمز روز شنبه گزارش داد که اکثر بیمارستان ها به طور معمول کار خود را از سر گرفته اند، همه بخش ها باز هستند و کارکنان تشویق به مرخصی می شوند.
این عمدتاً به این دلیل است که بیماری ناشی از این نوع کووید-19 Omicron به طور کلی خفیف است و 99.7 درصد از افراد علائم کمی یا حتی بدون علائم دارند.
به گفته وزارت بهداشت، در حالی که بیش از 600 نفر مبتلا به کووید-19 در بیمارستان هستند، تنها 10 نفر در بخش مراقبت های ویژه هستند و 46 نفر به اکسیژن نیاز دارند.
سخنگوی سیستم بهداشت ملی دانشگاه (NUHS) گفت: “اکثر موارد کووید-19 در حال حاضر در جامعه مدیریت می شود و ما با ارجاع بیماران پایدار به بهبودی در منزل، میزان اشغال تخت خوب را حفظ خواهیم کرد.”
همه بیمارستان ها می گویند برای هر گونه افزایش احتمالی بیماران آماده هستند.
استریتز تایمز به نقل از سخنگوی NUHS گفت: «ما تخت‌های موجود را که به طور بالقوه می‌توانند به تخت‌های ایزوله برای موارد کووید-19 تبدیل شوند، و همچنین امکانات بیشتری برای نگهداری موارد مشکوک در انتظار نتایج آن‌ها قرار داده‌ایم.»
همچنین امکانات و نیروی انسانی اختصاصی برای حمایت از مراقبت از بیماران کووید-19 وجود دارد.»
سخنگو گفت که مدیریت ارشد آن از اهمیت ارتباطات خوب آگاه است، بنابراین آنها “مستمر با کارکنان درگیر می شوند تا وضوح و جهت را برای شرایط در حال تغییر ارائه دهند”.
آنها همچنین “با ایجاد تغییرات و انطباق گردش کار با انعطاف پذیری در استقرار نیروی انسانی برای کاهش فرسودگی کارکنان و در عین حال رعایت الزامات عملیاتی و ایمنی، پشتیبانی کافی را تضمین می کنند”.
پروفسور فونگ کوک یونگ، معاون مدیر ارشد گروه SingHealth، گفت، با وجود اینکه بخش‌های اورژانس شاهد افزایش تدریجی بیماری‌های تنفسی و موارد مشکوک کووید-19 هستند، هیچ اختلالی در عملیات بیمارستان‌های آن وجود ندارد.
بر اساس گزارش رسانه ها، به نظر می رسد کاهش محدودیت های اعمال شده به عنوان اقدامات حفاظتی علیه Omicron در انگلستان و دانمارک وجود دارد.
انگلیس محدودیت های اعمال شده برای مقابله با ویروس کرونا را لغو کرده است، به طوری که دیگر نیازی به ماسک در مکان های سربسته نیست و پاسپورت های واکسن از روز پنجشنبه در قفسه گذاشته شده است، در حالی که دانمارک اعلام کرده است که قصد دارد آخرین محدودیت های Covid-19 خود را تا اول فوریه 2022 لغو کند.