سودان: ذخیره‌گاه شیرهای سودان هشدار می‌دهد که در بحبوحه درگیری‌ها مواد غذایی کم شده است

خارطوم: درگیری‌های شدید در سودان که کشور را در هرج و مرج فرو برده و صدها نفر را به قتل رسانده است، نگرانی‌ها را در مورد سرنوشت 25 شیر و سایر حیوانات در یک ذخیره‌گاه حیات وحش افزایش داده است.
این مرکز گفت که برای تامین برق حصارهای ایمنی در اطراف محوطه ها بدون برق است و غذای گربه سانان کم است که هرکدام به 5 تا 10 کیلوگرم (11 تا 22 پوند) گوشت در روز نیاز دارند.
خشونت در پایتخت و سراسر سودان در 15 آوریل بین نیروهای وفادار به فرمانده ارتش رخ داد عبدالفتاح البرهان و معاون او تبدیل به رقیب شد محمد حمدان داغلو، که فرماندهی نیروهای پشتیبانی سریع شبه نظامی قدرتمند را بر عهده دارد.
این درگیری ها بیش از 400 نفر را کشته، هزاران نفر را مجروح کرده و تهدیدی برای نزول به آشوب گسترده تر در این کشور شمال شرق آفریقا که در حال حاضر یکی از فقیرترین کشورهای جهان است، شده است.
در بیانیه این سازمان آمده است: «اول، خداوند از سودان و مردم سودان محافظت کند مرکز نجات حیوانات سودان، که در ادامه هشدار داد که وضعیت حرم نیز “بحرانی” شده است.
این سازمان گفت که دیگر کارکنان دائمی در این پناهگاه، واقع در یک ساعت رانندگی در جنوب شرقی خارطوم در نزدیکی یک پایگاه نظامی که توسط «درگیری‌های مرگبار روزانه» تکان می‌خورد، ندارد.
این پناهگاه 25 شیر و انواع حیوانات دیگر از جمله غزال، شتر، میمون، کفتار و پرندگان را در خود جای داده است.
این سازمان با بیان اینکه یکی از خودروهای آن به سرقت رفته است، گفت: «به دلیل قطع برق فعلی تحت فشار شدیدی هستیم و ذخایر مواد غذایی و نوشیدنی ما در حال اتمام است.
قطع برق به یک “تهدید واقعی” تبدیل شده بود زیرا این تاسیسات برای تامین انرژی تجهیزات محوطه حیوانات به برق متکی است.
در این بیانیه آمده است: «بنابراین ما از همه مسئولان و کسانی که توانایی کمک دارند، می‌خواهیم تا در اسرع وقت مداخله کنند.»