سودا مورتی مادر شوهر ریشی سوناک: دخترم شوهرش را نخست وزیر کرد | اخبار هند

لندن (بریتانیا): نخست وزیر بریتانیا ریشی سوناکمادرشوهر، سودا مورتی گفت که دخترش آکشاتا مورتی، ‘شوهرش را نخست وزیر کرد’.
صعود سریع ریشی سوناک به قدرت قبلا برجسته شده بود، اما مادرشوهرش ادعا می کند که دخترش بود که این امکان را فراهم کرد.
مادرشوهرش، سودا مورتی، در ویدئویی که در فضای مجازی منتشر شده است، ادعا کرده است که به خاطر دخترش، ریشی سوناک جوان‌ترین نخست‌وزیر بریتانیا شد.
در این ویدئو، سودا شنیده می شود که می گوید: “من شوهرم را تاجر کردم. دخترم شوهرش را نخست وزیر انگلیس کرد.”
سودا مورتی در نامه ای گفت: “دلیل شکوه زن است. ببینید چگونه یک زن می تواند شوهر خود را تغییر دهد. اما من نتوانستم شوهرم را تغییر دهم. شوهرم را تاجر کردم و دخترم شوهرش را نخست وزیر کرد.” پست اینستاگرام.
ریشی سوناک در سال 2009 با آکشاتا مورتی ازدواج کرد و نخست وزیر در سال های بعد به سرعت به قدرت رسید.
آکشاتا مورتی، دختر یکی از ثروتمندترین میلیاردرهای جهان و با ثروت شخصی حدود 730 میلیون پوند، زنی قدرتمند است. والدین او که اهل هند هستند و صاحب یک شرکت فناوری به ارزش میلیاردها هستند، به طور مشابه از کانون توجه دور ماندند.
نارایانا مورتیپدر آکشاتا مورتی یکی از ثروتمندترین مردان هند و بنیانگذار این گروه است Infosys شرکت فناوری
سوناک جوانترین نخست وزیر بریتانیا در تاریخ مدرن در سن 42 سالگی و همچنین نماینده پارلمانی است که تنها در عرض 7 سال نخست وزیر شد.
در ویدئوی مادر مورتی، او همچنین درباره تاثیر دخترش بر زندگی نخست‌وزیر از راه‌های دیگر، به‌ویژه رژیم غذایی او صحبت می‌کند.
او می گوید که خانواده مورتی مدت هاست که از سنت روزه گرفتن هر پنجشنبه پیروی می کنند.
“بله، چه باید از پنجشنبه شروع شود، آنها از پنجشنبه Infosys را شروع کردند، نه تنها این، بلکه داماد ما که با دختر ما ازدواج کرده است، 150 سال از زمان جد خود در انگلیس بوده است، اما خیلی مذهبی هستند بعد از ازدواج پرسید چرا از پنجشنبه شروع میکنی گفتند ما به راگاوندرا سوامی میرویم او هر پنجشنبه بعد از گفتن روز بخیر روزه میگیرد مادر دامادمان هر دوشنبه روزه میگیرد اما ما سودا گفت: داماد پنجشنبه ها روزه می گیرد.
ریشی سوناک و همسرش به دلیل میلیاردر بودن پدر همسرش در چهار سال گذشته بارها مورد بازرسی قرار گرفته‌اند و این پرسش‌ها را در مورد اینکه آیا او میزان کامل منافع مالی خانواده‌اش را اعلام کرده است، ایجاد کرده است.