سوچی رهبر برکنار شده میانمار با لباس زندان در دادگاه ظاهر شد

دهلی نو: یک منبع آگاه از روند دادگاه گفت، آنگ سان سوچی، رهبر برکنار شده میانمار، روز جمعه با یک تاپ سفید و لنگی قهوه‌ای رنگی که لباس معمولی زندانیان در این کشور آسیای جنوب شرقی است، در دادگاه حاضر شد.
سوچی، برنده جایزه نوبل 76 ساله، این ماه به دلیل تحریک و نقض مقررات ویروس کرونا توسط دادگاه به چهار سال زندان محکوم شد. حکم او بعداً به دو سال حبس در محل فعلی و نامعلومش کاهش یافت.
این اولین باری بود که سوچی، که به پوشیدن لباس‌های سنتی شیک و گاهی اوقات گلی در موهایش معروف است، با لباس زندان در دادگاه دیده می‌شود و مشخص نیست که آیا این نشان دهنده تغییر گسترده‌تری در نحوه او و سایر مقامات ارشد است. در حال محاکمه تحت درمان بودند.
میانمار از زمانی که کودتا علیه دولت منتخب دموکراتیک سوچی منجر به اعتراضات گسترده شد و نگرانی بین‌المللی را در مورد پایان اصلاحات سیاسی آزمایشی پس از دهه‌ها حکومت نظامی برانگیخت، در آشوب بوده است.
این احکام اولین مورد از حدود 12 پرونده علیه سوچی بود که مجموعاً حداکثر مجازات بیش از 100 سال زندان را در پی داشت. سوچی همه اتهامات را رد می کند.
به گفته منبعی که خواست نامش فاش نشود، شهردار سابق پایتخت، نایپیتاو، میو آنگ، که او نیز در حال محاکمه است، روز جمعه با لباس زندان در دادگاه دیده شد.
سارافون‌های پیچ‌دار که به لونگی معروف هستند، لباس‌های سنتی هستند که هم مردان و هم زنان در میانمار می‌پوشند.
در اظهاراتی که روز سه‌شنبه منتشر شد، حاکم نظامی مین آنگ هلائینگ در رسانه‌های دولتی گفت که سوچی و رئیس‌جمهور برکنار شده وین ماینت در طول محاکمه‌های خود در همان مکان خواهند ماند و به زندان فرستاده نخواهند شد.
سوچی، دختر قهرمان استقلال میانمار، سال‌ها را به دلیل مخالفت با حکومت نظامی در حبس خانگی گذراند، اما در سال 2010 آزاد شد و حزب خود را به نام لیگ ملی برای دموکراسی در انتخابات سال 2015 به پیروزی قاطع رهبری کرد تا اینکه پس از فوریه دستگیر شد. 1 کودتای نظامی
دادگاه او در نایپیتاو به روی رسانه ها بسته شده است و وکلای سوچی از ارتباط با رسانه ها و مردم منع شده اند.