شرکت سازنده FarmVille Zynga توسط Take-Two به قیمت 12.7 میلیارد دلار خریداری شد

Take-Two روز دوشنبه اعلام کرد که Zynga را در یک معامله نقدی و سهام به ارزش 12.7 میلیارد دلار با احتساب بدهی خریداری می کند. ارزش این معامله Zynga 9.86 دلار برای هر سهم است.

سهام از زینگا (ZNGA) در معاملات اواخر بعد از ظهر بیش از 40 درصد افزایش یافت دوتا بگیر (TTWO) تقریبا 15 درصد غرق شد.

این قرارداد به Take-Two حضور بیشتری در دنیای پر سود بازی های موبایلی می دهد و تجارت خود را فراتر از کنسول ها و بازی های رایانه شخصی که عمدتاً با آن ها شناخته شده است، از جمله NBA 2K، Red Dead Redemption و سری GTA گسترش می دهد.

استراوس زلنیک، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل Take-Two در بیانیه ای گفت: “ما بسیار هیجان زده هستیم که معامله متحول کننده خود را با Zynga اعلام کنیم، که به طور قابل توجهی کسب و کار ما را متنوع می کند و موقعیت رهبری ما را در تلفن همراه، سریع ترین بخش در حال رشد صنعت سرگرمی های تعاملی، تثبیت می کند.” .

برای Zynga، این تصاحب به این شرکت والدینی عمیق‌تر در تجارت بازی می‌دهد که می‌تواند به رشد آن کمک کند.

Zynga در سال 2011 با قیمت 10 دلار به ازای هر سهم به بازار عرضه شد، اما سهام از آن زمان به بعد رو به افول بوده است. این تا حدودی به دلیل ماهیت بی ثبات تجارت بازی های تلفن همراه است – یک دهه بعد، Roblox است که همه چیز خشمگین است.
Roblox می خواهد بر متاورژن حکومت کند
اما همچنین به این دلیل است فیس بوک (FB) (اکنون به عنوان Meta Platforms شناخته می شود) و Zynga در سال 2012 یک قرارداد تجاری جدید امضا کردند که اتکای Zynga به فیس بوک برای درآمد را کاهش داد. این به زینگا آسیب زد.

Zynga امیدوار است ادغام با Take-Two به فرصت های رشد بیشتری منجر شود.

مدیر عامل Zynga، فرانک گیبو، گفت: «ترکیب تخصص Zynga در پلتفرم‌های موبایل و نسل بعدی با بهترین قابلیت‌ها و مالکیت معنوی Take-Two، ما را قادر می‌سازد تا ماموریت خود برای اتصال جهان از طریق بازی‌ها را بیشتر پیش ببریم و در عین حال به رشد قابل توجهی دست یابیم.» بیانیه.

Zynga/Take-Two ترکیبی باید بتواند به طور مؤثرتری با Roblox داغ رقابت کند، که سهام آن از زمانی که این شرکت سهام را مستقیماً در بورس نیویورک در سال گذشته فهرست کرد، افزایش یافته است.
Take-Two نیز با آن رقابت می کند هنرهای الکترونیک (او) و اکتیویژن بلیزارد (ATVI) در بازار برای بازی های محبوب نینتندو (NTDOF) تعویض، مایکروسافت (MSFT) کنسول های ایکس باکس و سونی پلی استیشن.