شکرگزاری: آمریکایی‌ها روز شکرگزاری را «نزدیک به عادی» نشان می‌دهند. بایدن می گوید ما برگشتیم

دهلی نو: «پس از دو سال، ما برگشتیم. آمریکا بازگشته است. رئیس جمهور جو بایدن در حالی که پخش رژه روز شکرگزاری میسی را در شهر نیویورک به همراه خانواده خود از نانتاکت، ماساچوست، در روز پنجشنبه تماشا می کرد، از طریق تلفن به یک برنامه تلویزیونی NBC گفت.
آمریکایی‌ها پس از اینکه سال گذشته بیشتر به خانه‌هایشان رفتند، روز پنج‌شنبه روز شکرگزاری «نزدیک به عادی» را جشن گرفتند، تنها چهار روز پس از آن که یک خودروی شاسی بلند در رژه کریسمس در حومه میلواکی ایالت ویسکانسین شخم زد و شش نفر از جمله یک هشت نفر را کشت. یک ساله
رئیس‌جمهور که برای تعطیلات آخر هفته در نانتاکت به سر می‌برد، روز پنجشنبه، دومین جشن شکرگزاری که در سایه همه‌گیری ویروس کرونا برگزار می‌شود، شاد و نزدیک به عادی‌تر برای آمریکایی‌ها آرزو کرد.
رئیس جمهور آمریکا در یک تبریک ویدیویی که با جیل بایدن، بانوی اول آمریکا در کاخ سفید قبل از سفر ضبط شده است، گفت: «همانطور که ما به خاطر چیزهایی که داریم تشکر می کنیم، کسانی را که از دست داده اند و کسانی که خیلی از دست داده اند را در قلب خود نگه می داریم. به نانتاکت.
در نانتاکت، بایدن ها از ایستگاه گارد ساحلی در برانت پوینت بازدید کردند تا علاوه بر پرسنل ایستگاه، به طور مجازی با نظامیان آمریکایی از سراسر جهان دیدار کنند. رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که برای چه چیزی از او تشکر می کند، گفت: «من از این بچه ها سپاسگزارم.
پیش از این، بایدن در میان تشویق ها و موج های خیرخواهان با یک موتورسیکلت به سمت ایستگاه گارد ساحلی رفت.
از نانتاکت، بایدن‌ها همچنین به رژه روز شکرگزاری میسی که تقریباً یک قرن قدمت داشت، شرکت کردند و برای مدت کوتاهی با ال راکر، پخش‌کننده NBC، شوخی کردند.
‘جشن و پر از زندگی’
سال گذشته در پی کووید-19، سنت تعطیلات رژه روز شکرگزاری میسی، تعطیل شد.
به طور کامل در روز پنج‌شنبه، در سال 95، البته با رعایت نکات احتیاطی، بازگشت. با واکسیناسیون و شوت های تقویتی، تماشاگران دوباره در مسیر صف کشیدند و حدود 8000 شرکت کننده به رژه ملحق شدند که شامل صدها دلقک، ده ها بادکنک و شناور و البته بابانوئل بود، در حالی که گروه های راهپیمایی از سراسر کشور مشغول بازی بودند. کارمندان و داوطلبان رژه باید علیه کووید-19 واکسینه شده و از ماسک استفاده می کردند.
سیرا گواردیولا، دستیار 23 ساله شرکت طراحی داخلی، پس از تماشای این منظره با کلاهی به شکل بوقلمون گفت: «این واقعاً باعث شد روز شکرگزاری بسیار جشن و پر از زندگی باشد.
سباستین پومپی-اسکولکوپف، یک بچه مدرسه ای، گفت: «مثل اینکه روح نیویورک آمده و جمع شده است تا بتوانیم با هم باشیم.
آخرین روز شکرگزاری، بدون واکسن در دسترس و ویروس شروع به افزایش زمستانی در نیویورک، رژه به یک بلوک محدود می‌شد و گاهی اوقات از قبل ضبط می‌شد. بیشتر اجراکنندگان محلی برای کاهش سفر بودند و بالن‌های غول‌پیکر به جای اینکه توسط داوطلبان کنترل شوند به وسایل نقلیه متصل می‌شدند. هیچ تماشاگری اجازه نداشت.
با تجدید خاطره ویسکانسین، شهردار بیل دی بلازیو روز چهارشنبه گفت که هیچ تهدید معتبر و خاصی برای رژه شکرگزاری وجود ندارد، اما امنیت گسترده بود. هزاران افسر پلیس، تیم‌های تسلیحات سنگین، حسگرهای تشعشع و شیمیایی و بیش از 300 دوربین اضافی و همچنین کامیون‌های زباله پر از شن و موانع بتنی که اتومبیل‌ها را از مسیر رژه مسدود می‌کردند و سگ‌های شناسایی بمب را شامل می‌شد.
هنرمندان و افراد مشهور شامل کری آندروود، جان باتیست، نلی، کلی رولند، خانم آمریکا کامیل شریر و گروه خارجی در میان بسیاری دیگر بودند. چندین بازیگر موسیقی برادوی و رادیو سیتی راکتز نیز اجرا کردند.
فوتبال، جشن ها و موارد دیگر…
نه فقط رژه‌ها، بلکه آمریکایی‌ها به استادیوم‌های پرجمعیت فوتبال هجوم آوردند، سفر کردند و آزادانه‌تر برای جشن‌های خانوادگی در روز پنجشنبه گرد هم آمدند تا سنت‌های روز شکرگزاری را جشن بگیرند.
خبرگزاری رویترز به نقل از داده های انجمن خودرو آمریکا، که بر اساس آن انتظار می رود حدود 53.4 میلیون نفر برای روز شکرگزاری سفر کنند، 13 درصد بیشتر از سال 2020 است.
ترافیک هوایی به شدت بهبود یافت، به طوری که افسران ایالات متحده 2.31 میلیون نفر را در ایست های بازرسی مسافرتی در روز چهارشنبه بررسی کردند که نشان دهنده 88 درصد از حجم بازرسی شده در همان روز در سال 2019 است. این بالاترین حجم ایست بازرسی از زمان شیوع پاندمی 87534 نفر در 13 آوریل 2020 بود. لیزا فاربشتاین، سخنگوی اداره امنیت حمل و نقل در توییتر نوشت.

هواداران همچنین روز پنجشنبه برای اولین بار از سه بازی لیگ ملی فوتبال، استادیوم فورد فیلد در دیترویت را پر کردند، در مقایسه با سال گذشته که هیچ بازی در سکوها نبود.
نیمه شب بعد از شکرگزاری همچنین شروع غیر رسمی فصل خرید کریسمس را نشان می دهد. اما امسال، خرده فروشان از اوایل سپتامبر شروع به تبلیغ «معاملات» تعطیلات آنلاین کردند.
یک تاریخچه مختصر
تعطیلات ملی سالانه در ایالات متحده و کانادا بیشتر جشن برداشت محصول خوب و برکات دیگر است. اعتقاد بر این است که این تعطیلات به اوایل قرن هفدهم باز می گردد، زمانی که زائران از اروپا و بومیان آمریکا گرد هم آمدند تا فضل پاییزی را تقسیم کنند – جشن حسن نیت، قبل از نسل کشی.
به گفته بریتانیکا، جشن شکرگزاری از جشن برداشت محصول در سال 1621 الگوبرداری شده است که توسط زائران/استعمارگران انگلیسی پلیموث و مردم Wampanoag به اشتراک گذاشته شده است. روز شکرگزاری پلیموث با تعدادی از مستعمره نشینان شروع شد که “پرنده” بیرون می رفتند. با این حال، حدود 90 نفر از مردم Wampanoag در دروازه شهرک انگلیسی ظاهر شدند و 50 نفر از مستعمره‌نشینان را ناراحت کردند. با این حال، این دو گروه طی چند روز آینده بدون هیچ حادثه ای با هم معاشرت کردند.
امروزه، تعطیلات آخر هفته طولانی مترادف با خانواده های پراکنده در سراسر کشور است که برای وعده های غذایی تعطیلات، عمدتاً از بوقلمون و صحرا، رژه های رنگارنگ و شروع فصل جشن (بخوانید خرید) گرد هم می آیند.
همچنین فرصتی برای شمردن برکات خود، روز شکرگزاری حتی باعث سرازیر شدن کمک های مالی به فقرا و گرسنگان می شود.
( با ورودی های آژانس)