طالبان: اکنون مقامات طالبان به دلیل نقض قوانین شریعت، مانکن های لال را سر خواهند برد.

هرات: خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از رسانه‌های افغانستان گزارش داد که پس از ممنوعیت موسیقی در خودروها، سرکوب دیگری از سوی طالبان اکنون به گردن زدن «مانکن‌ها» در فروشگاه‌های لباس در ولایت هرات افغانستان منجر می‌شود.
طالبان اکنون «مانکن‌های» لال مورد استفاده در فروشگاه‌های لباس را هدف قرار خواهند داد زیرا استفاده از آنها نقض قوانین شریعت است.
اداره امر به معروف و نهی از منکر (DPVPV) این دستور را تصویب کرده است و اکنون مغازه داران در دلسردی به سر می برند.
دکانداران ولایت هرات در افغانستان مضطرب هستند و گفته می شود که مانکن ها تنها دارایی شان است. گفتند 100 تا 200 دلار برای مانکن ها داده اند.
به گزارش اسپوتنیک، ابتدا از مغازه داران خواسته شد تا از شر کل مانکن ها خلاص شوند، اما زمانی که آنها شکایت کردند که این ممنوعیت بر تجارت در حال حاضر آنها تأثیر می گذارد، این قانون تغییر کرد.
پیش از این، DPVPV همچنین به رانندگان توصیه کرده بود که از حمل و نقل زنان بی حجاب خودداری کنند. رژیم طالبان در حال انجام اقدامات سرکوبگرانه علیه زنان است و وضعیت زنان از زمان تسلط بر آن بدتر شده است. محدودیت هایی برای زنان در کار و تحصیل اعمال شده است.
آنها همچنین اجازه ندارند بیش از 72 کیلومتر از خانه خود به تنهایی سفر کنند مگر اینکه توسط سرپرست مرد همراهی شوند.
زمانی که افغانستان در اوت 2021 به دست طالبان افتاد، طالبان متعهد شدند که «اصلاحات» را انجام دهند. این برخلاف آنچه در کشور می گذرد است.