عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان، رقبای سیاسی را به باد انتقاد می‌گیرد و آن‌ها را مسئول نابودی پاکستان می‌داند

اسلام آباد: عمران خان، نخست وزیر پاکستان، رقبای سیاسی خود از خانواده های قدرتمند بوتو و شریف را مورد حمله قرار داد و آنها را به ترویج فساد و ویران کردن کشور متهم کرد.
خان در مصاحبه ای با شبکه خبری الجزیره که روز شنبه توسط تلویزیون پاکستان (PTV) پخش شد، گفت که پاکستان از نظر منابع غنی است اما خانواده های بوتو و شریف از آنها ناعادلانه استفاده کردند.
خان که ریاست حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) را بر عهده دارد، حزب مسلم لیگ پاکستان (PML-N) به رهبری نواز شریف، نخست وزیر سابق پاکستان (PML-N) و حزب مردم پاکستان (PPP) رهبر کشته شده بی نظیر بوتو را به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت که اینها احزاب نیستند بلکه سلسله هستند. مسئول فساد و مشکلات کنونی کشور است.»
او گفت که فساد بزرگ‌ترین شرارت است و دیدگاه دیرینه‌اش را تکرار کرد که نخبگان در کشورهای در حال توسعه با فقیر نگه داشتن مردم خود منابع را به سمت جهان غرب می‌کشند.
به گزارش جیو نیوز، او گفت که دولتش می خواهد پاکستان به کشوری مرفه تبدیل شود و با این دو خانواده فوق ثروتمند مبارزه می کند.
خان گفت: “فساد چیزی است که یک کشور را ویران می کند. کشورهای فقیر فقیر هستند نه به خاطر کمبود منابع، بلکه به این دلیل که رهبری آنها فاسد است.”
شریف نخست وزیر سابق که در حال حاضر برای معالجه در لندن به سر می برد، با اتهامات فساد در پاکستان مواجه است. رئیس جمهور سابق پاکستان، آصف علی زرداری، همسر بی نظیر بوتو، نخست وزیر فقید، نیز با اتهامات متعددی در خصوص فساد مواجه است.
خان گفت: «اگر اتهامات فساد علیه وزرا مطرح شود، من خودم تحقیقات شفافی را علیه وزرا انجام خواهم داد.
خان، یک بازیکن کریکت که به سیاستمداری تبدیل شده است، گفت که در طول اقامت طولانی خود در بریتانیا، به خوبی با سیستم سیاسی غرب آشنا شد و همواره از سیاست قدرت های غربی انتقاد کرده است.
نخست وزیر پاکستان همچنین گفت که دولت او در هر مجمعی موضوع کشمیر را مطرح خواهد کرد.
هند به طور قاطعانه اشاره ای که پاکستان به جامو و کشمیر کرده است را رد کرده و معتقد است که این بخش “لاینفک و غیرقابل تفکیک” هند است. دهلی نو بارها از اسلام آباد خواسته است که در مسائل داخلی کشور دخالت نکند.
خان با ابراز نگرانی از بحران افغانستان، گفت که مردم کشور همسایه با گرسنگی شدید روبرو هستند و ایالات متحده باید از آنها حمایت کند.
او گفت اگرچه هیچ افغانی در حملات تروریستی 11 سپتامبر دست نداشت، اما افغانستان به دلایل نامعلومی از سوی ایالات متحده مورد حمله قرار گرفت.
“من نفهمیدم که آمریکا می خواهد در افغانستان به چه اهدافی دست یابد. آنها کشور را به مدت 20 سال به نام جنگ به اصطلاح (علیه تروریسم) اشغال کردند. -قاعده) پس از دو سال تمام شد.
خان گفت اگر افغانستان در هرج و مرج قرار گیرد، پاکستان با عواقب آن مواجه خواهد شد، زیرا با این کشور جنگ زده مرز مشترکی به طول 2600 کیلومتر دارد.