تعداد قربانیان طوفان فیلیپین از 20 نفر گذشت

سوریگائو سیتی: مقامات روز شنبه اعلام کردند که در شدیدترین طوفانی که امسال فیلیپین را درنوردیده است، دست کم 23 نفر جان خود را از دست داده‌اند و گزارش‌های هشداردهنده از تخریب جزایری که بار عمده این طوفان را متحمل شده‌اند، اعلام کردند.
بیش از 300000 نفر از خانه ها و استراحتگاه های ساحلی خود فرار کردند زیرا طوفان رای مناطق جنوبی و مرکزی مجمع الجزایر را ویران کرد، ارتباطات و برق را در بسیاری از مناطق قطع کرد، سقف ها را شکست و تیرهای برق بتنی را واژگون کرد.
رای زمانی که روز پنجشنبه به جزیره توریستی محبوب سیارگائو هجوم آورد، یک ابر طوفان بود و حداکثر بادهای پایدار با سرعت 195 کیلومتر در ساعت (120 مایل در ساعت) داشت.
عکس‌های هوایی به اشتراک گذاشته شده توسط ارتش نشان می‌دهد که آسیب‌های گسترده در شهر ژنرال لونا، جایی که بسیاری از موج‌سواران و مسافران تعطیلات قبل از کریسمس هجوم آورده بودند، با ساختمان‌های خالی از سقف و زباله‌هایی که زمین را پر کرده بود، نشان می‌دهد.
فرماندار Arlene Bag-ao در فیس بوک نوشت که جزیره همسایه دیناگات در اثر طوفان “مسطح زمین” شده بود و گفت خانه ها، قایق ها و مزارع ویران شده اند.
بگ آئو با استفاده از نام محلی طوفان گفت: “دیوارها و سقف ها توسط اودت مانند کاغذ پاره و منفجر شدند.”
ما ذخایر غذا و آب رو به کاهش داریم. برق و مخابرات قطع شده است.»
سرعت باد رای به 150 کیلومتر در ساعت کاهش یافت که در سرتاسر کشور می چرخید، باران سیل آسا را ​​رها کرد که روستاها را آب گرفت، درختان را ریشه کن کرد و سازه های چوبی را شکست.
پیش بینی هواشناسی ایالتی گفت که این هواپیما روز شنبه بر فراز دریای چین جنوبی پدیدار شد و به سمت ویتنام حرکت کرد.
آلبرتو بوکانگرا، رئیس فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر فیلیپین، به خبرگزاری فرانسه گفت: «این در واقع یکی از قوی‌ترین طوفان‌هایی است که در ماه دسامبر در دهه گذشته فیلیپین را درنوردیده است».
اطلاعاتی که ما دریافت می کنیم و تصاویری که دریافت می کنیم بسیار نگران کننده هستند.
بر اساس آمار رسمی، تعداد کل قربانیان حداقل 23 نفر بود.
مارک تیمبال، سخنگوی آژانس ملی بلایای طبیعی، به خبرگزاری فرانسه گفت که بیش از 18000 پرسنل نظامی، پلیس، گارد ساحلی و آتش نشانی به تلاش های جستجو و نجات در مناطقی که بدترین آسیب دیده اند، خواهند پیوست.
تیمبال با اشاره به مناطقی که طوفان با شدت به کشور وارد شد، گفت: «خسارات شدیدی» در جزیره سیارگائو و نوک شمالی جزیره جنوبی میندانائو وارد شده است.
در سیارگائو حدود 100000 نفر ساکن هستند، اما جمعیت با گردشگرانی که به سواحل و امواج بزرگ آن کشیده شده اند، افزایش یافته است.
گارد ساحلی فیلیپین عکس هایی را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته است که نشان دهنده ویرانی گسترده در اطراف شهر سوریگائو در میندانائو است.
تصاویر هوایی بخش هایی از مزارع برنج را در زیر آب نشان می دهد.
ارنستو ماتوگاس، شهردار شهر سوریگائو به شبکه تلویزیونی ABS-CBN گفت که در این طوفان حداقل سه نفر کشته و ده ها نفر زخمی شدند.
شیشه های شکسته شده از شیشه های شکسته، ورق های سقف آهن راه راه، خطوط برق و سایر زباله ها در خیابان پراکنده شده بودند.
معاون فرماندار دیناگات گفت که حداقل شش نفر در آنجا کشته شده اند.
نیلو دمری به ABS-CBN گفت که ساکنان این جزیره با حدود 128000 نفر “سعی می کردند خانه های خود را تعمیر کنند زیرا حتی مراکز تخلیه ما نیز تخریب شده بود.”
آنها نمی توانند به جای دیگری پناه ببرند، همه چیز ویران شد.
لنی روبردو، معاون رئیس‌جمهور، عکس‌هایی از موتورسیکلت‌های شلوغ در اطراف پمپ بنزین و مردمی که برای آب آشامیدنی در استان مرکزی سبو، جایی که دومین فرودگاه شلوغ کشور آسیب دید و پروازها به حالت تعلیق درآمد، صف کشیده بودند، منتشر کرد.
بوکانگرا هشدار داد که قطع برق بر تامین آب تاثیر می گذارد و نگرانی ها را در مورد بهداشت و بیماری ها افزایش می دهد.
رای در اواخر فصل طوفان به فیلیپین رسید – اغلب طوفان‌ها معمولاً بین جولای و اکتبر ایجاد می‌شوند.
دانشمندان مدت‌هاست که هشدار داده‌اند که با گرم‌تر شدن جهان به دلیل تغییرات آب و هوایی ناشی از انسان، طوفان‌ها با سرعت بیشتری قوی‌تر می‌شوند و تقویت می‌شوند.
فیلیپین – که به عنوان یکی از آسیب پذیرترین کشورهای جهان در برابر تأثیرات تغییرات آب و هوایی رتبه بندی می شود – هر سال به طور متوسط ​​تحت تأثیر 20 طوفان و طوفان قرار می گیرد که معمولاً محصولات، خانه ها و زیرساخت ها را در مناطق فقیرانه از بین می برد.