عمران خان در میان تشدید تدابیر امنیتی شخصاً در دادگاه اسلام آباد حاضر می شود

اسلام آباد: در میان تشدید تدابیر امنیتی، عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان، روز پنجشنبه شخصاً در برابر دادگاهی در اینجا حاضر شد و جلسه رسیدگی به دادخواست او در هفت پرونده مختلف از سر گرفته شد.
مال خان پاکستان تحریک یک انصاف حزب (PTI) ویدئویی را در توییتر به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد ماشین 70 ساله سابق کریکت که توسط هوادارانش احاطه شده است، در حال عبور از تدابیر شدید امنیتی برای رسیدن به ورودی است. دادگاه عالی اسلام آباد
تدابیر امنیتی در اطراف دادگاه قبل از حضور خان که صبح امروز از لاهور به پایتخت فدرال سفر کرد تا وثیقه موقت را تامین کند، تشدید شده بود. سیم خاردار و کانتینرها نیز برای اطمینان از نظم و قانون در منطقه قرار داده شد.
خان در محاکمه دو نفره دادگاه عالی اسلام آباد به ریاست عامر فاروق، رئیس قاضی حاضر شد و به او هشدار داده بود که ممکن است وثیقه موقت او را به دلیل غیبت مداوم او در جلسات رسیدگی لغو کند.
در 18 آوریل، IHC مدت وثیقه خان را در هشت مورد – از جمله موارد خشونت در خارج از مجتمع قضایی فدرال – تا 3 مه تمدید کرد. روز چهارشنبه، دادگاه در 9 مورد به او یک روز تمدید داد.
حزب خان بیانیه ویدئویی کوتاهی از رئیس حزب در هنگام عزیمت به اسلام آباد منتشر کرد.
«(ما) به دادگاه ها احترام می گذاریم، پس ظاهر خواهد شد [before the court] خان که روی ویلچر نشسته بود تا به ماشین منتقل شود، با وجود درد و تورم پا گفت. او گفت که اگر تصمیم مساعدی نگیرند، مانند «کسانی که علیه قضات تبلیغ می کنند» نیست. جیو تی وی گزارش داد.
خان ادعا کرد که به دادگاه عالی لاهور اطلاع داده است که برای ترور او پیشنهاد شده است.
او مدعی شد: «یک بار در وزیرآباد و بار دوم در مجتمع قضایی در تاریخ 18 مارس» و از مردم خواست تا برای نمایش همبستگی با عمر عطا بندیال رئیس دادگستری پاکستان به خیابان‌ها بیایند.
او گفت: «مافیا علیه رئیس قوه قضائیه جهنمی دارد» و افزود که «مافیا» دادگاه عالی (SC) را تقسیم کرده و قانون اساسی را زیر پا گذاشته است.
وی همچنین از دولت فعلی به دلیل فرار از انتخابات که قرار بود ظرف 90 روز پس از انحلال مجالس برگزار شود، انتقاد کرد.
روابط بین قوه قضائیه و ائتلاف حاکم از زمانی که دولت حاکم تحت رهبری حزب مسلم لیگ نواز پاکستان برای لایحه قانونی 2023 دادگاه عالی (عمل و رویه) با هدف سلب اختیارات ریاست قوه قضائیه فشار آورده است، تیره شده است. suo motu به صورت فردی اطلاع داده و هیئتی از قضات را برای رسیدگی به پرونده ها تشکیل دهید.