فائوچی: ایالات متحده در آستانه زندگی با ویروس کرونا: فائوچی

واشنگتن: آنتونی فائوچی روز سه‌شنبه گفت، با وجود افزایش موارد و بستری‌های بی‌سابقه کووید-۱۹، ایالات متحده به «آستانه» انتقال به زندگی با ویروس کرونا به عنوان یک بیماری قابل کنترل نزدیک می‌شود.
این دانشمند ارشد آمریکایی در گفتگو با مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی (CSIS) گفت که از بین بردن کووید غیرواقعی است و “Omicron با درجه کارایی فوق‌العاده و بی‌سابقه‌ای از قابلیت انتقال، در نهایت تقریباً همه را پیدا خواهد کرد.”
او گفت: «به هیچ وجه نمی‌توانیم این ویروس را ریشه‌کن کنیم»، با توجه به مسری بودن، تمایل آن به جهش به انواع جدید و تعداد زیادی از افراد واکسینه نشده.
کسانی که واکسن های خود را به روز کرده اند به خوبی در برابر پیامدهای شدید محافظت می شوند، اما کارایی واکسن در برابر عفونت کاهش یافته است.
اما با بالا و پایین رفتن Omicron، کشور امیدوار است وارد مرحله جدیدی شود که در آن محافظت کافی در جامعه وجود داشته باشد، داروهای کافی در دسترس باشد تا زمانی که فردی آلوده شود و در گروه پرخطر قرار گیرد، فائوچی گفت: درمان آن شخص بسیار آسان خواهد بود.
او گفت: «وقتی به آنجا رسیدیم، این انتقال وجود دارد، و ممکن است در حال حاضر در آستانه آن باشیم. 1200 مرگ روزانه، “ما در آن نقطه نیستیم.”
داده های رسمی نشان می دهد که در حال حاضر 145982 بستری در بیمارستان کووید وجود دارد، حتی اگر تصور می شود درصد قابل توجهی “با” این بیماری بستری شده اند و نه به دلیل آن.
پیش از این، مدیر 81 ساله مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی، سناتور جمهوری‌خواه، رند پل، شکاک واکسن را به دلیل انتشار «دیوانه‌هایی» که زندگی او را تهدید می‌کردند و خانواده‌اش را آزار می‌دادند، در شهادت‌های احساسی غیرمعمول کنگره مورد انتقاد قرار داد.
مقامات ارشد جو بایدن، از جمله فائوسی، مشاور ارشد پزشکی وی، روشل والنکسی، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) و جانت وودکاک، رئیس موقت سازمان غذا و دارو (FDA) برای شهادت در سنا در مورد همه گیری فراخوانده شدند.
در حالی که بسیاری از نمایندگان مجلس سوالات خود را بر عدم آزمایش کافی و دستورالعمل های گیج کننده جدید در مورد چگونگی پایان دادن به انزوای افراد آلوده متمرکز کردند، پل که از دستورات واکسن انتقاد کرده و از واکسینه شدن خودداری کرده است، گفت که فائوچی شخصاً در مرگ افراد مقصر است.
پل فائوسی را به خاطر صدها هزار مرگ که از زمان روی کار آمدن بایدن روی داد مقصر دانست – اگرچه اکثریت قریب به اتفاق این مرگ و میرها واکسینه نشده بودند و مقامات بهداشتی از جمله فائوچی به طور مداوم از واکسن ها حمایت کرده اند.
فائوچی در پاسخ گفت: «شما شخصاً به من حمله می‌کنید و مطلقاً با ذره‌ای مدرک از چیزی که می‌گویید نیستید».
“به طور ناگهانی که دیوانه ها را در آنجا روشن می کند و من زندگی خود را تهدید می کند، خانواده و فرزندانم را با تماس های تلفنی زشت مورد آزار و اذیت قرار می دهند.”
فائوچی به یاد آورد که در اواخر دسامبر، مردی در راه خود از کالیفرنیا به واشنگتن پایتخت که به یک سلاح تهاجمی AR-15 و چندین گلوله مسلح بود، دستگیر شد.
این مرد گفت که می‌خواهد فائوچی را بکشد، زیرا به گفته او خون روی دستان دانشمندان بود.
فائوچی سپس چاپی را از وب سایت پل چاپ کرد که در آن بنر “دکتر فائوچی را آتش بزنید” در کنار دعوت نامه ای برای کمک مالی به کمپین جمهوری خواه نشان داد.
اگرچه Omicron با سرعت کمتری نسبت به دلتا موارد شدید ایجاد می کند، اما به دلیل عفونی بودن شدید آن به افراد بیشتری دسترسی پیدا می کند.
بر اساس داده های ایالت نیویورک، تا 27 دسامبر، اثربخشی واکسن تنظیم شده با سن در برابر بستری شدن در بیمارستان 92 درصد بود.