فرانسه طرح بحث برانگیز نوتردام را تایید کرد

پاریس: طراحی مجدد بحث‌برانگیز فضای داخلی کلیسای نوتردام در پاریس توسط مقامات میراث فرهنگی مورد تایید قرار گرفته است، از جمله نصب‌های احتمالی هنر خیابانی و نورپردازی ملایم‌تر.
مقامات کلیسا بر این باورند که طرح‌ها – بخشی از یک پروژه بازسازی گسترده‌تر پس از آتش‌سوزی ویرانگر در سال 2019 – انقلابی نیستند و به سادگی از بازدیدکنندگان استقبال گرم‌تری خواهند کرد.
اما این تغییرات انتقاداتی را برانگیخته است، به طوری که حدود 100 شخصیت عمومی نام خود را در یک مقاله نظری در روزنامه دست راستی فیگارو در روز چهارشنبه قرار دادند و گفتند که “به طور کامل دکور و فضای مذهبی” بنای تاریخی گوتیک را تضعیف می کند.
20 کارشناس کمیسیون میراث ملی و معماری که روز پنجشنبه به طرح های کلیسا رای مثبت دادند، تأثیری بر این نداشت.
وزارت فرهنگ به خبرگزاری فرانسه گفت: «کارشناسان در مورد برنامه نوسازی داخلی رأی مثبت دادند.
آنها چند رزرو کوچک داشتند، از جمله اینکه می خواستند نمونه اولیه نیمکت های جدید را ببینند (با چراغ های خود و مکانیزمی برای بالا بردن آنها در داخل و خارج از زمین) که جایگزین صندلی های حصیری قدیمی می شود.
پدر ژیل دروین که مسئول بازسازی داخلی است، گفت: “ما از این تصمیم بسیار راضی هستیم که به اصول گسترده ای که ما بیان کردیم، از جمله کار روی روشنایی و راهنمایی برای بازدیدکنندگان، احترام می گذارد.”
آتش سوزی 15 آوریل 2019 که بخش اعظم سقف و مناره نوتردام را که سالانه 12 میلیون نفر از آن بازدید می کنند، نابود کرد، شوک جهانی را به همراه داشت.
اسقف از این فرصت استفاده می کند تا فضای داخلی را پیش از بازگشایی برنامه ریزی شده در سال 2024 بازسازی کند.
وزارت فرهنگ به خبرگزاری فرانسه تأیید کرد که ارنست پیگنون-ارنست، پیشگام هنر خیابانی، و همچنین دیگر هنرمندان مدرن مانند آنسلم کیفر و لوئیز بورژوا، از جمله نام هایی هستند که برای نمایش زمانی در نظر گرفته می شوند که اینستالیشن های هنری جدید جایگزین برخی از آثار کم استفاده شده 19 شوند. اعتراف کنندگان قرن
ایده های دیگر عبارتند از نقل قول های کتاب مقدس به زبان های مختلف بر روی دیوارها و نور ملایم تر نمایش داده شود.
یکی از معماران مقیم پاریس به روزنامه آرت گفت که این خطر تبدیل نوتردام به “دیزنی لند” را به همراه دارد.
منتقدان در فیگارو از مقامات خواستند که به کار ویوله لو دوک، معمار که کلیسای جامع قرن دوازدهمی را در اواخر دهه 1800 تعمیرات اساسی کرد، احترام بگذارند، اگرچه مطابق با سبک گوتیک که در آن زمان از رنسانس برخوردار بود.