فرش مشهد بهتره یا کاشان هایپر کارپت

فرش کاشان را انتخاب می کنید یا مشهد؟

گاهی انتخاب فرشی با برند کاشان یا مشهد بسیار سخت به نظر می رسد، زیرا هر دو شهر در زمینه تولید فرش پیشرفت چشمگیری داشته و توانسته اند محصولات با کیفیتی را وارد بازار فرش کنند. این روزها شهرهایی مانند تبریز و اصفهان کارخانه‌های فرش مدرن افتتاح کرده‌اند، اما فرش‌هایی که در کاشان یا مشهد بافته می‌شوند بیشتر شناخته شده‌اند.

 

کاشان در سطح بین المللی به عنوان پایتخت فرش شناخته می شود و اکثر کارخانه های فرش ایران در این شهر قرار دارند. اکثر مردم فکر می کنند که فقط فرش های بافته شده در مشهد بهترین و درجه یک هستند و فرش های بافته شده در شهرهای دیگر کیفیت خوبی ندارند. اگرچه این تصور اشتباهی است اما کاشان در زمینه تولید فرش ماشینی از مشهد پیشی گرفت و محصولات بسیار خوبی را به بازار عرضه کرد.

 

تفاوت در قیمت و کیفیت

شهر مشهد برای افزایش فروش خود اقدام به تبلیغات گسترده کرده است اما این نکته کافی نیست و کیفیت محصول ارائه شده در کنار قیمت اولین عاملی است که مردم را به خرید فرش وادار می کند. در آگهی ها قیمت و کیفیت فرش ذکر نشده است و نام شهر نیز تضمین کننده درجه یک یا دو بودن محصول نیست.

 

جنس نخ و دستگاه قالی بافی به همراه شانه و تراکم از مهمترین عوامل تأثیرگذار بر کیفیت فرش می باشد. کارخانجات فرش کاشان به تمام اصول و فاکتورهای استانداردسازی توجه داشتند و همین مشکل باعث شد کاشان از شهرهای دیگر قالی بافی پیشی بگیرد. در این شهر ماشین آلات و ماشین های قالی بافی پیشرفته و دارای آخرین تکنولوژی روز دنیا می باشد. به همین دلیل فرش های تولیدی کاشان علاوه بر کیفیت بالا از قیمت مناسبی نیز برخوردار هستند.

 

البته هیچ کدام از اینها دلیل بر بی کیفیتی فرش مشهد نیست و این شهر نیز سعی کرده بهترین محصول را با بالاترین کیفیت عرضه کند اما همه فرش های این شهر درجه یک نیستند. تعداد کارخانه های فرش مشهد زیاد نبود و این باعث رقابت بین تولیدکنندگان نمی شد. بنابراین به صراحت می توان گفت که کیفیت محصولات بافته شده در کاشان از فرش های تولید شده در مشهد بالاتر است.

 

خرید فرش

خرید فرش

 

خرید اینترنتی فرش از هایپر کارپت

فروشگاه هایپر کارپت انواع فرش های کلاسیک و مدرن محصول کاشان را ارائه می دهد و علاقه مندان می توانند با مراجعه به این فروشگاه فرش های زیبا با کیفیت بالا و قیمت مناسب خریداری کنند. این فروشگاه سعی کرده بهترین و معتبرترین برند فرش کاشان را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. البته فرش های مشهد نیز در این مجموعه موجود است تا داوطلبان با توجه به سلیقه و نظر خود فرش مناسب را انتخاب کنند.