فیلیپین: تلفات طوفان فیلیپین به 208 نفر رسید

مانیل: پلیس ملی فیلیپین روز دوشنبه اعلام کرد که تلفات شدیدترین طوفانی که امسال فیلیپین را درنوردیده است به 208 نفر رسیده است که این طوفان را به یکی از مرگبارترین طوفان های سال های اخیر تبدیل کرده است.
بر اساس آمار پلیس، پس از طوفان رای که مناطق جنوبی و مرکزی مجمع الجزایر را ویران کرد، حداقل 239 نفر مجروح و 52 نفر مفقود شدند.
بیش از 300000 نفر از خانه های خود و استراحتگاه های ساحلی خود را ترک کردند زیرا رای در روز پنجشنبه به عنوان یک طوفان فوق العاده وارد کشور شد.
صلیب سرخ فیلیپین از “قتل عام کامل” در مناطق ساحلی خبر داده است.
ریچارد گوردون، رئیس صلیب سرخ پیشتر گفته بود: «خانه‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس و ساختمان‌های اجتماعی تکه تکه شده‌اند.
طوفان سقف‌ها را از بین برد، درختان را ریشه‌کن کرد، تیرهای برق بتنی را سرنگون کرد، خانه‌های چوبی را تکه تکه کرد و روستاها را زیر آب گرفت – جرقه‌ای برای مقایسه با ابر طوفان هایان در سال 2013.
هایان که در فیلیپین یولاندا نامیده می شود، مرگبارترین طوفان ثبت شده در این کشور بود که بیش از 7300 کشته یا مفقود بر جای گذاشت.
فرماندار استان آرتور یاپ در صفحه رسمی فیس بوک خود گفت که یکی از جزایری که این بار سخت‌ترین آسیب را دیده است، بوهول – معروف به‌خاطر سواحل، تپه‌های شکلاتی، و نخستی‌های کوچک تارس‌تر – که در آن حداقل 74 نفر جان خود را از دست داده‌اند، بود.
همچنین تخریب گسترده‌ای در جزایر سیارگائو، دیناگات و میندانائو رخ داده است که با برخورد شدید طوفان به کشور با سرعت باد 195 کیلومتر در ساعت، بار سنگینی را متحمل شد.
جفری کریستومو، افسر اطلاعات استانی روز یکشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت که حداقل 10 نفر در جزایر دیناگات جان خود را از دست دادند.
SOS در جاده ای در شهر توریستی معروف جنرال لونا در جزیره سیارگائو، جایی که موج سواران و مسافران تعطیلات قبل از کریسمس جمع شده بودند، در حالی که مردم برای یافتن آب و غذا تلاش می کنند، نقاشی شده است.
بخش‌هایی از مناطق آسیب‌دیده هیچ ارتباطی ندارند و تلاش‌های آژانس‌های بلایای طبیعی برای ارزیابی میزان کامل خسارت طوفان را با مشکل مواجه می‌کند.
برق نیز قطع شده و بر ایستگاه های پر کردن آب و دستگاه های خودپرداز تأثیر گذاشته است.
هزاران نیروی نظامی، پلیس، گارد ساحلی و آتش نشانی برای کمک به تلاش های جستجو و نجات مستقر شده اند.
کشتی‌های گارد ساحلی و نیروی دریایی حامل مواد غذایی، آب و تجهیزات پزشکی اعزام شده‌اند، در حالی که ماشین‌آلات سنگین – مانند بیل‌کش‌ها و لودرهای جلویی – برای کمک به پاکسازی جاده‌های مسدود شده توسط تیرهای برق و درختان سقوط کرده ارسال شده‌اند.
رای در اواخر فصل طوفان به فیلیپین رسید – اغلب طوفان‌ها معمولاً بین جولای و اکتبر ایجاد می‌شوند.
دانشمندان مدت‌هاست که هشدار داده‌اند که با گرم‌تر شدن جهان به دلیل تغییرات آب و هوایی ناشی از انسان، طوفان‌ها با سرعت بیشتری قوی‌تر می‌شوند و تقویت می‌شوند.
فیلیپین – که در میان آسیب پذیرترین کشورهای جهان در برابر تأثیرات تغییرات آب و هوایی قرار می گیرد – هر سال به طور متوسط ​​تحت تأثیر 20 طوفان و طوفان قرار می گیرد که معمولاً محصولات، خانه ها و زیرساخت ها را در مناطق فقیرانه از بین می برد.