لری فینک، مدیر عامل بلک راک، به پول اهمیت می دهد، نه سیاست “بیدار”.

اصرار فینک مبنی بر اینکه شرکت ها باید بیشتر در مورد برنامه های آب و هوایی خود افشا کنند و نقش خود را در جامعه به طور جدی در نظر بگیرند، به تغییر آنچه از شرکت های آمریکایی انتظار می رود کمک کرده است.

نظرات او نیز انتقاداتی را برانگیخته است. برخی از راست‌گرایان سیاسی ادعا می‌کنند که فینک بیش از حد به کسب‌وکارها می‌گوید که از نظر اجتماعی و محیط‌زیست آگاه باشند. دیگران در سمت چپ می گویند که او به اندازه کافی دور نمی رود.

او گفت که فشار به شرکت‌ها برای ارزیابی مجدد اولویت‌هایشان «سیاست نیست».

فینک نوشت: “این یک دستور کار اجتماعی یا ایدئولوژیک نیست. “بیدار” نیست. “این سرمایه داری است.”

فینک گفت که شرکت‌ها باید اهداف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدتی را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تعیین کنند زیرا انجام این کار برای منافع اقتصادی بلندمدت سهامداران حیاتی است.

او همچنین گفت که بسیار مهم است که رهبران در مورد مسائل مهم برای کارکنان و مشتریان موضع بگیرند.

فینک می نویسد: «برای مدیران عامل هرگز ضروری نبود که صدایی ثابت، هدفی روشن، استراتژی منسجم و دیدگاهی بلندمدت داشته باشند. “هدف شرکت شما ستاره شمالی آن در این محیط پرآشوب است.”

فینک گفت که بلک راک از سرمایه گذاری گسترده از شرکت های نفت و گاز حمایت نمی کند، زیرا شرکت هایی در این صنعت هستند که تغییراتی را انجام می دهند که برای دستیابی به انتشار خالص صفر ضروری است. به علاوه، “دولت ها و شرکت ها باید اطمینان حاصل کنند که مردم همچنان به منابع انرژی قابل اعتماد و مقرون به صرفه دسترسی دارند.”

فینک گفت: «هر طرحی که صرفاً بر محدود کردن عرضه متمرکز شود و به تقاضای هیدروکربن‌ها رسیدگی نکند، قیمت‌های انرژی را برای کسانی که حداقل توان مالی آن را دارند افزایش می‌دهد و در نتیجه قطب‌بندی بیشتر در مورد تغییرات آب‌وهوایی و فرسایش پیشرفت را به همراه خواهد داشت».

چرا مهم است: بلک راک بزرگترین مدیر پول جهان است که سال گذشته را با بیش از 10 تریلیون دلار تحت مدیریت به پایان رساند. این بدان معناست که این شرکت تأثیر زیادی بر نحوه تخصیص میلیاردها دلار دارد و می‌تواند شرکت‌های دیگر را هنگام تعیین خط مشی تحت تأثیر قرار دهد.

تعهد بلک راک به انتشار خالص صفر تا سال 2050 و اولویت‌های تجاری اجتماعی مهم بوده است. اما موضع فینک مبنی بر اینکه شرکت‌ها هم باید پیشرفت کنند و هم «نمی‌توانند پلیس آب و هوا باشند» همچنان منتقدان را از سراسر طیف سیاسی جذب می‌کند.

یک چیز دیگر: فینک همچنین به تغییر رابطه بین کارفرمایان و کارمندان اشاره کرد زیرا نرخ کارگرانی که شغل خود را ترک می کنند در ایالات متحده به رکورد بالایی رسیده است.

او گفت: «شرکت‌هایی که با این واقعیت جدید سازگار نمی‌شوند و به کارگران خود پاسخ نمی‌دهند، این کار را با خطر خود انجام می‌دهند. گردش مالی هزینه ها را افزایش می دهد، بهره وری را کاهش می دهد و فرهنگ و حافظه شرکت را از بین می برد.

با رسیدن بازدهی معیار خزانه داری ایالات متحده به بالاترین حد در دو سال اخیر، سهام سقوط می کند

بازده اوراق 10 ساله خزانه داری ایالات متحده در اوایل روز سه شنبه به بالاترین سطح خود در دو سال گذشته رسید و سرمایه گذارانی را که قبلاً در مورد نحوه واکنش سیاست گذاران به تورم بالا در مورد واکنش نشان می دهند، متعجب کرد.

فدرال رزرو در رقابتی با ریسک بالا برای رسیدن به تورم است

آخرین: معاملات آتی سهام ایالات متحده در معاملات قبل از بازار به شدت کاهش یافت زیرا وال استریت به آشفتگی در بازار اوراق قرضه چشم دوخته بود.

بازده اوراق قرضه دولتی که برعکس قیمت ها حرکت می کند، از ابتدای سال به طور چشمگیری افزایش یافته است زیرا سرمایه گذاران آماده می شوند تا فدرال رزرو واکنش تهاجمی تری به جهش قیمت های مصرف کننده که با سریع ترین سرعت در نزدیک به چهار دهه اخیر در حال افزایش است، نشان دهد.

مقامات فدرال رزرو در روزهای اخیر نشان داده اند که در صورت نیاز، مایلند در سال جاری بیش از سه بار نرخ بهره را افزایش دهند. در حالی که هزینه‌های استقراض نزدیک به پایین‌ترین حد تاریخی باقی می‌ماند، این امر تغییر قابل‌توجهی پس از یک دوره طولانی نرخ‌های پایین را نشان می‌دهد.

در نظرسنجی دویچه بانک از حدود 500 شرکت کننده بازار که روز سه شنبه منتشر شد، تورم بالاتر از حد انتظار و چرخه انقباض فدرال رزرو به عنوان دو خطر بزرگ برای ثبات بازار شناسایی شدند.

شاخص VIX، معیاری برای نوسانات بازار ایالات متحده، صبح امروز تقریباً 13 درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح خود در سال جاری رسید.

در آخر هفته، بیل آکمن، سرمایه گذار میلیاردر، در توییتر توصیه کرد که فدرال رزرو در ابتدا به جای 0.25 درصد همانطور که انتظار می رفت، نرخ بهره را 0.5 درصد افزایش دهد تا “اعتبار خود را بازگرداند” و “قصد خود را در مورد تورم نشان دهد.”

آکمن گفت: “فدرال رزرو در حال شکست در نبرد تورم است و از جایی که باید باشد عقب مانده است و پیامدهای اقتصادی دردناکی برای آسیب پذیرترین قشرها خواهد داشت.”

بن و جری، آکوافرش و ادویل را ملاقات کنید

یونیلیور (را) مایل است برای شرکتی که محصولاتی مانند خمیردندان Advil، Tums و Aquafresh تولید می کند، پول زیادی بپردازد، زیرا تلاش می کند سهام ضعیف خود را احیا کند و تمرکز خود را بر محصولات بهداشتی افزایش دهد.
گلاکسو اسمیت کلاین (GLAXF) در آخر هفته گفت که سه پیشنهاد “ناخواسته” از یونیلور دریافت کرده است تا تجارت مراقبت های بهداشتی مصرف کننده خود را که به عنوان سرمایه گذاری مشترک با فایزر اداره می شود، بدست آورد. آخرین برچسب قیمتی معادل 50 میلیارد پوند (68 میلیارد دلار) داشت.

هنوز معامله ای صورت نگرفته است: GSK پیشنهادات را رد کرده است که گفته است بسیار کم هستند. این شرکت قصد دارد تا اواخر سال جاری، تحت فشار سهامداران از جمله صندوق تامینی Elliott Investment Management، این بخش را از بین ببرد.

یونیلور هنوز هم می تواند پیشنهاد خود را شیرین کند. این شرکت روز دوشنبه گفت که در حال پیگیری یک بازنگری استراتژیک است که شامل گسترش مجموعه محصولات بهداشتی، زیبایی و بهداشتی آن می شود. جزئیات بیشتر تا پایان ماه اعلام خواهد شد.

اما سرمایه گذاران از این ایده هیجان زده نیستند. سهام یونیلور در روز دوشنبه در لندن 7 درصد سقوط کرد و در اوایل معاملات روز سه شنبه 2 درصد کاهش یافت.

در رادار: تحلیلگران برنبرگ گفتند که یونیلیور باید مراقب باشد که از تجارت غذا و نوشیدنی خود دور شود، زیرا به گفته آنها “در واقع برخی از جذاب ترین دسته بندی های یونیلیور” مانند بستنی و مواد پخت و پز را ارائه می دهد.

تا بعدی

BNY Mellon، گلدمن ساکس (جی اس)، PNC (PNC) و معتمد (TFC) نتایج را قبل از باز شدن بازارهای ایالات متحده گزارش دهید. جی بی هانت پس از پایان کار را دنبال می کند.

همچنین امروز:

  • شاخص تولید امپایر استیت در ساعت 8:30 صبح به وقت شرقی پست می‌شود.
  • شاخص بازار مسکن NAHB در ساعت 10 صبح به وقت ET دنبال می شود.
فردا: درآمد از بانک آمریکا (BAC)، مورگان استنلی (خانم)، پراکتر اند گمبل (PG) و یونایتد ایرلاینز (UAL).