گلدمن ساکس نزدیک به 4 میلیارد دلار درآمد داشت، اما این به اندازه کافی خوب نبود

این نیروگاه بانکداری سرمایه گذاری روز سه شنبه اعلام کرد که در سه ماهه چهارم 3.9 میلیارد دلار یا 10.81 دلار به ازای هر سهم درآمد کسب کرده است. اما تحلیلگران سود 4.1 میلیارد دلاری یا 11.70 دلار برای هر سهم را پیش بینی کرده بودند. با انتشار این خبر، سهام گلدمن ساکس نزدیک به 8 درصد سقوط کرد.

گلدمن ساکس (جی اس)مانند بسیاری از رقبای خود، از رونق فعالیت های تجاری سود برد و شرکت ها به دنبال سهامی عام یا خرید در سال گذشته بودند. درآمد بانکداری سرمایه گذاری نسبت به سال قبل در سال 2021 58 درصد افزایش یافت.

گلدمن ساکس گفت که درآمد کلی برای سه ماهه چهارم به 12.6 میلیارد دلار رسیده است که بالاتر از پیش بینی ها بوده و نسبت به سال گذشته 8 درصد افزایش یافته است.

این شرکت همچنین تلاش های خود را برای ارائه خدمات به مصرف کنندگان و نه فقط مشاغل افزایش داده است، تجارت مصرف کننده و مدیریت ثروت گلدمن ساکس، که شامل واحد بانکداری آنلاین مارکوس این شرکت است، در سال گذشته رکورد درآمدی را ثبت کرد.

برای کل سال، گلدمن ساکس بیش از 59 میلیارد دلار درآمد و درآمد خالص 21.6 میلیارد دلار داشت.

با ضربه زدن به بانک های بزرگ، داو سقوط می کند

دیوید سولومون، مدیرعامل گلدمن ساکس در بیانیه ای گفت: “2021 یک سال رکورد برای گلدمن ساکس بود. عملکرد فوق العاده این شرکت گواهی بر قدرت حق رای مشتریان و مردم ما است.” تیم رهبری ما همچنان متعهد به رشد گلدمن ساکس، تنوع بخشیدن به کسب و کار ما و ارائه بازدهی قوی برای سهامداران است.

سولومون همچنین در کنفرانس تلفنی شرکت با تحلیلگران به سرمایه گذاران هشدار داد که تورم ناشی از افزایش دستمزدها و اختلالات زنجیره تامین مرتبط با شیوع نوع Omicron کووید-19 احتمالا برای مدتی ادامه خواهد داشت.

سولومون گفت: “جای تعجبی وجود ندارد که افزایش اخیر پرونده ها فشار بیشتری بر زنجیره های تامین وارد کند. تورم در بسیاری از کشورها ادامه دارد و بانک های مرکزی بزرگ شروع به افزایش نرخ ها کرده اند.”

وی افزود: “تورم ممکن است برای مدتی بالاتر از روند باشد. و در کوتاه مدت، فشارهای تورمی ممکن است قبل از شروع کاهش آنها تشدید شود. من همچنین معتقدم که با از بین رفتن این سیاست های کاهشی، شاهد نوسانات بیشتری خواهیم بود.”

با این حال، سولومون ابراز امیدواری کرد که اقتصاد جهانی به زودی از بدترین وضعیت همه‌گیری کووید-19 عبور کند. گلدمن ساکس، مانند بسیاری دیگر از شرکت های وال استریت، برنامه ریزی برای بازگشت بسیاری از کارمندان خود به دفتر مرکزی خود در منهتن را به تعویق انداخته است.

او گفت: «نظر من این است که کووید-19 بومی خواهد بود و به عنوان یک جامعه، ما راهی برای زندگی با آن پیدا خواهیم کرد، با حمایت از اثربخشی واکسن‌ها و درمان‌های جدید،» و افزود که گلدمن ساکس باید «انعطاف‌پذیر» باشد. و پویا با پروتکل های ما برای انطباق با این وضعیت جدید جهان در حالی که اکثر مردم ما را قادر می سازد تا با خیال راحت به دفتر بازگردند.”

گلدمن ساکس در گزارش درآمد خود تبلیغات زیادی داشت. سهام در سال 2021 45 درصد افزایش یافت و گلدمن ساکس را به سومین عملکرد برتر در Dow ​​تبدیل کرد. انبار خانه (HD) و مایکروسافت (MSFT).
سهام گلدمن ساکس روز جمعه سقوط کرد، روزی که جی پی مورگان چیس (JPM) و سیتی گروپ (سی) هر دو گزارش درآمدهایی داشتند که به اندازه کافی قوی نبودند تا سرمایه گذاران را راضی کنند.

اگرچه کارمندان گلدمن ساکس از نتایج جامد 2021 سود بردند. این شرکت روز سه شنبه گفت که در سال گذشته 17.7 میلیارد دلار به عنوان غرامت و مزایا برای کارکنان خود در نظر گرفته است که نسبت به سال 2020 افزایش 33 درصدی داشته است. این رقم برای 43900 کارگر شرکت به طور متوسط ​​نزدیک به 404000 دلار است.