استفن آ. اسمیت پس از کووید: اگر واکسینه نمی‌شدم، اینجا نبودم.

اسمیت گفت: “برای من شخصا، این اتفاق به من ضربه متفاوتی زد.”

اسمیت توضیح داد که اواخر ماه گذشته آزمایش ویروسش مثبت شد و در سال جدید در بیمارستان زخمی شد.

“[Doctors] به من گفت، اگر واکسن نزده بودم، اینجا نبودم. اینقدر حالم بد شد.» او گفت: «در هر دو ریه ذات الریه داشتم. کبدم بد شده بود و تا حدی حالم را بد کرده بود که حتی الان هم باید حجمم را کنترل کنم، هر روز به باشگاه بروم… هنوز 100% ریه هایم را ندارم، اما کووید منفی هستم.. من در راه بهبودی هستم.”

اسمیت افزود که هر شب تب 103 درجه داشت، “با لرز و انبوهی از عرق از خواب بیدار می شد و به شدت سرفه می کرد.”

او گفت: «و به جایی رسید که درست قبل از عید سال نو، در روز سال نو در بیمارستان بودم. “اینطوری سال نو را آوردم.”

اسمیت افزود که «اگر این برای چند پزشک نبود… من اینجا نبودم.» او از آن پزشکان و همچنین مدیران ESPN از جمله رئیس شبکه، جیمی پیتارو، برای بررسی او تشکر کرد.

«می‌خواستم لحظه‌ای وقت بگذارم و به مردم آنجا بگویم که (الف) واکسن، مطابق با [doctors]من را نجات داد.» او گفت: «الان، همه با هم فرق دارند، چون خواهرم سیگار می‌کشد و کووید داشت و 3-4 روز دیگر خوب شد. من؟ من سیگار نمی کشم و تقریباً مرا بیرون آورد.»

اسمیت همچنین اضافه کرد که پوشیدن ماسک مهم است.

ساوانا گاتری، مجری شبکه NBC 'امروز،'  تست کووید-19 مثبت شد

اسمیت گفت: «فکر می‌کنم تنها چیزی که باید بر اهمیت آن تأکید کرد، مهم نیست که چه احساسی نسبت به واکسن دارید، آن ماسک مهم است، زیرا نمی‌دانید فرد بعدی چگونه تحت تأثیر قرار می‌گیرد. متفاوت از تأثیری که بر شما گذاشته شد.»

روز دوشنبه، اسمیت همچنین ابراز خوشحالی کرد که به ESPN بازگشته است.

او گفت: “از بازگشت خوشحالم. دلم برای حضور در محل کار تنگ شده است. در ماه گذشته بیشتر از روزهایی که در 28 سال زندگی حرفه ای خود در این تجارت استفاده کرده ام، از روزهای بیماری استفاده کرده ام.” “و من نمی توانم به شما بگویم که چقدر خوش شانس و صمیمانه خوشحالم که امروز اینجا با شما بچه ها نشسته ام، زیرا دو و نیم، سه هفته پیش، نمی دانستم که قرار است به آن برسم یا نه.”

اسمیت یکی از چندین شخصیت تلویزیونی است که در چند هفته گذشته به کووید-19 مبتلا شده است. هدی کاتب و ساوانا گاتری مجری برنامه «امروز» و همچنین جیمی فالون مجری «Tonight Show» و ست مایرز مجری «Late Night» نیز گفته اند که اخیراً به این ویروس مبتلا شده اند.