ماتارلا: احزاب حاکم ایتالیا موافق هستند که رئیس جمهور باید در سمت خود باقی بماند

پس از هفت دور رای گیری، به نظر می رسد “انتخاب کنندگان بزرگ” ایتالیا – اعضای پارلمان و نمایندگان منطقه ای که مسئول انتخاب رئیس جمهور جدید در فرآیندی است که مستقیماً عموم مردم را درگیر نمی کند – با ماندن ماتارلا در سمت خود موافقت کرده اند. .

ماتارلا در سال 2015 به عنوان رئیس جمهور ایتالیا انتخاب شد و دوره هفت ساله او در 3 فوریه به پایان می رسد. با این حال، این پیرمرد 80 ساله پیش از این احتمال باقی ماندن در سمت خود را رد کرده بود و در روز شنبه به دلیل گمانه زنی ها مبنی بر ماندن وی در این سمت، هیچ اظهارنظر علنی نکرد. رئيس جمهور. CNN برای اظهار نظر تماس گرفت اما پاسخ فوری دریافت نکرد.

ماتئو سالوینی، رهبر حزب لیگ، در بیانیه‌ای گفت: ایتالیایی‌ها مستحق روزهای سردرگمی بیشتر نیستند. هیچ یک از نام هایی که سالوینی در هفته گذشته به عنوان جایگزین احتمالی معرفی کرد، اکثریت مطلق آرا را کسب نکرده است.

سالوینی در بیانیه‌ای گفت: «من پیشنهادات متعددی ارائه کرده‌ام که همگی در سطح بالایی بوده و همگی توسط چپ رد شده‌اند.

ماتارلا نامی است که بر اساس اظهارات رهبران حزب که روز شنبه منتشر شد، تقریباً همه احزاب سیاسی ایتالیا را تأیید کردند.

انریکو لتا، دبیر حزب چپ میانه دمکرات روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در خارج از پارلمان گفت: «ماتارلا نماینده وحدت (کشور) است، من از این انتخاب بسیار خوشحالم.

روبرتو اسپرانزا، دبیر حزب مترقی ماده یک، در توییتی گفت: “این یک شادی بزرگ است #ماتارلا.”

خانواده سلطنتی سابق ایتالیا خواهان پس گرفتن جواهرات تاج هستند

سیلویو برلوسکونی، رئیس حزب راست میانه برو ایتالیا، که در مراحل اولیه انتخابات نیز نامزد احتمالی بود، در بیانیه‌ای گفت: «چند روز پیش، به دلیل احساس مسئولیت و به نفع مردم کشور، من از نامزدی خود انصراف دادم تا از راه حلی واحد حمایت کنم.»

بیانیه برلوسکونی اضافه کرد که “امروزه تنها می توان در اطراف چهره رئیس جمهور سرجیو ماتارلا، که می دانیم از او فداکاری بزرگی می خواهیم، ​​اتحاد پیدا کرد.”

تنها صدایی که علیه طرح ماتارلا برای ماندن در قدرت صحبت کرده است، رهبر حزب راست‌گرای برادران ایتالیا، جورجیا ملونی است که روز شنبه در توییتی نوشت: «از اینکه #ماتارلا موافقت کند دوباره بر سر کار بماند، تعجب می‌کنم. پس از رد مکرر این فرضیه انتخاب شد.»

ملونی، که حزبش به ائتلاف حاکم نپیوسته است، احزاب دیگر را متهم کرده است که ریاست جمهوری را “معامله” می کنند تا اطمینان حاصل کنند که می توانند وضعیت موجود را تا پایان جلسه قانونگذاری در سال 2023 حفظ کنند.

قرار بود رای گیری دیگری بعد از ظهر شنبه برگزار شود و پس از آن انتظار می رفت نتیجه نهایی اعلام شود.