“بمب” برفی در شرق ایالات متحده کولاک به راه انداخت

نیویورک: برف کور بر اثر بادهای قوی روز شنبه شرق ایالات متحده را به لرزه درآورد، زیرا یکی از شدیدترین طوفان های زمستانی در سال های اخیر هشدارهای شدید آب و هوا، هرج و مرج حمل و نقل و قطع برق در منطقه ای با 70 میلیون نفر را به همراه داشت.
با وجود هشدارهای متعدد کولاک، شهرهایی مانند نیویورک و بوستون بار سنگین طوفان را متحمل شدند، که سرویس هواشناسی ملی (NWS) شنبه تایید کرد که به یک “گردباد بمب” تبدیل شده است – که با قدرت انفجاری افت سریع جو مشخص می شود. فشار.
انتظار می‌رود مناطق ساحلی تا پایان روز بیش از یک فوت (30 سانتی‌متر) برف و در بخش‌هایی از ماساچوست که بیش از 119000 خانه بدون برق گزارش شده‌اند، به 3 فوت برسد.
هشدارهای هوای سرد تا جنوب فلوریدا اعلام شد، جایی که NWS در مورد “ایگواناهای در حال سقوط از درختان پراکنده تا جدا شده” هشدار داد، زیرا دمای پایین به طور موقت مارمولک های بزرگ را فلج کرد که می تواند تا 20 پوند (9 کیلوگرم) وزن داشته باشد.
از ساکنان شهرک‌ها و شهرهای سراسر ساحل شرقی خواسته شد از سفرهای غیرضروری در شرایط خاموشی اجتناب کنند. در لانگ آیلند، مقامات گفتند که جسد یک زن در ماشینش توسط اپراتور برف روب پیدا شده است.
ده اینچ (25 سانتی متر) برف قبلاً در جزیره شمال منهتن جمع شده بود و خطوط قطار منطقه ای تا حدی تعطیل شدند.
ماشین‌های نمک و برف‌روب در خیابان‌های شهر نیویورک خزیدند، جایی که ساکنان شهر روز شنبه با بارش بیش از چهار اینچ برف از خواب بیدار شدند.
شهردار اریک آدامز ویدئوهایی از بازدید خود از مناطق مختلف در طول روز منتشر کرد و از هموطنان نیویورکی خود خواست در خانه بمانند. او در مصاحبه ای با ایستگاه رادیویی محلی WINS، اصرار داشت که شهر “مانند یک ماشین روغن کاری شده” با طوفان برخورد می کند و افزود: “هیچ خیابانی دست نخورده است.”
در میدان تایمز، بیلبوردهای نئونی معروف هاله های درخشان را در هوای برفی تشکیل دادند. اما دمای سرد مانع رابرت بورک، یکی از اعضای میدان تایمز که به نام “کاوبوی برهنه” شناخته می شود، نشد.
او که فقط لباس زیر، کلاه گاوچرانی و چکمه‌های کابویی پوشیده بود، در نقطه‌ی تقریباً خالی توریست‌ها قدم زد و گیتارش را کوبید.
گونزالو وازکز از اسپانیا، یکی از گردشگران نترس، در تایمز اسکوئر به خبرگزاری فرانسه گفت: «فوق العاده است. “این مانند اسکی است که با چراغ ها و صفحه نمایش های LED عالی احاطه شده است.”
در محله شیک کوبل هیل در بروکلین، پیاده روها تقریباً خلوت بودند و بسیاری از مشاغل بسته بودند. اما تعداد معدودی که در مقابل عناصر شجاع عمل کردند، همانطور که برای یکدیگر آرزو می کردند لبخند زدند: “روز برفی مبارک!”
وضعیت اضطراری برای نیویورک و ایالت همجوار نیوجرسی اعلام شده است.
کتی هوچول، فرماندار نیویورک از ساکنان این ایالت خواست در صورت امکان در خانه بمانند. او در بیانیه‌ای گفت: «خطرناک‌ترین مرحله طوفان اکنون است، بنابراین لطفاً از سفرهای غیرضروری خودداری کنید.»
برای افرادی که مجبور به سفر بودند، او از آنها خواست که باک بنزین ماشین خود را پر کنند و وسایلی مانند یخ‌خراش، پتو و آب را در وسایل نقلیه خود نگه دارند.
در بوستون، شهردار میشل وو وضعیت اضطراری برفی اعلام کرد. او در صبح زود در یک مصاحبه تلویزیونی از تالار شهر گفت: “این بیرون خیلی زشت خواهد شد.”
این یک طوفان تاریخی خواهد بود.»
ساکنان ماساچوست روز جمعه برای خرید مواد غذایی و همچنین گلوله های ذوب برف و یخ برای کمک به پاک نگه داشتن پیاده روها و معابر خود هجوم آورده بودند.
تا اوایل صبح روز شنبه، شرکت خدمات عمومی بوستون گفت 500 دستگاه برف روب در خیابان های شهر به سختی کار می کردند.
راننده گاوآهن، مارک برنز، که در منطقه ساحل جنوبی بوستون کار می‌کرد، گفت که در یک ساعت شاهد سقوط تا سه اینچ بوده است. گفت: داره سنگین میشه. “قرار بود سبک و پف دار باشد، اما اکنون کمی خیس است.”
NWS گفت وزش باد به 60 مایل (96 کیلومتر) در ساعت می رسد. از شنبه شب تا صبح یکشنبه دمای بسیار سرد همراه با وزش باد خطرناک را پیش بینی می کند.
به گفته این سازمان، میزان بارش برف بین دو تا چهار اینچ در ساعت متغیر است و بادهای شدید باعث “قطع پراکنده برق” می شود.
این سرویس گفت: “منتظر شرایط سفید و سفر تقریبا غیرممکن باشید.”
به گفته ردیاب پرواز FlightAware، بیش از 3500 پرواز برای روز شنبه برای سفرهای داخل، داخل یا خارج از ایالات متحده لغو شد و بیش از 1000 پرواز در حال حاضر برای یکشنبه لغو شده است.
تعداد لغو در روز جمعه به بیش از 1450 رسید.
این کولاک پس از طوفان زمستانی مشابهی که تنها دو هفته پیش بخش‌هایی از شرق آمریکای شمالی – از جورجیا تا کانادا – را پوشانده بود، برق هزاران خانه را قطع کرد و هزاران پرواز را نیز مختل کرد.