مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا در برابر هیئت منصفه در حال تحقیق درباره دونالد ترامپ حضور یافت.

واشنگتن: یک منبع آگاه روز پنجشنبه به رویترز گفت: مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در مقابل هیئت منصفه بزرگی که درباره نقش دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در تلاش برای لغو انتخابات 2020 تحقیق می کرد، حاضر شد.
ای‌بی‌سی نیوز و ان‌بی‌سی نیوز پیشتر گزارش دادند که پنس بیش از هفت ساعت در دادگاه منطقه ای آمریکا در واشنگتن بود. نمایندگان پنس هیچ نظری نداشتند.
حضور معاون رئیس جمهور سابق در برابر هیئت منصفه در حالی است که او در حال بررسی چالش احتمالی ترامپ برای نامزدی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 است.
تدابیر امنیتی در دادگاه فدرال در واشنگتن تشدید شد و یک سگ بمب یاب در راهرو مشاهده شد.
ترامپ که اواخر سال گذشته پیشنهاد خود را برای تصدی کاخ سفید برای سال 2024 اعلام کرد، اخیراً در تحقیقات جداگانه ای در نیویورک به دلیل ادعای پرداخت های خاموش متهم شد.
به گزارش سی ان ان، روز چهارشنبه، ترامپ درخواست تجدیدنظر برای ممانعت از شهادت پنس در تحقیقات بازپرس ویژه را از دست داد.
در اوایل این ماه، پنس فاش کرد که به حکم قاضی که وی را ملزم به شهادت در هیئت منصفه فدرال در مورد مکالمات او با ترامپ قبل از حمله مرگبار به ساختمان کنگره ایالات متحده در 6 ژانویه 2021 می کرد، اعتراض نخواهد کرد.
جک اسمیت، بازرس ویژه تحقیقات در مورد تلاش‌ها برای لغو نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری 2020، از جمله توطئه‌ای برای ارائه فهرست‌های جعلی انتخاب‌کنندگان برای ممانعت از تایید کنگره برای تایید پیروزی جو بایدن، دموکرات، را بر عهده گرفت.
پیش از حملات سال 2021 در کنگره توسط حامیان ترامپ، رئیس جمهور وقت بارها پنس را به دلیل امتناع از تلاش برای جلوگیری از تأیید پیروزی بایدن در انتخابات 2020 توسط کنگره مورد انتقاد قرار داد.
ترامپ همچنین با موانع قانونی دیگری نیز مواجه است، از جمله تحقیقات بازپرس ویژه جداگانه در مورد رسیدگی به اسناد محرمانه و تحقیقات در جورجیا مربوط به مداخله ادعایی در انتخابات این ایالت در سال 2020.