متحد: ایالات متحده: افزایش موارد Omicron باعث اختلال در سفر هوایی شد، 800 پرواز دیگر لغو شد

خطوط هوایی ایالات متحده حدود 800 پرواز دیگر را در روز دوشنبه پس از رد هزاران پرواز در تعطیلات آخر هفته کریسمس لغو کردند، زیرا موارد Omicron در سراسر کشور افزایش یافته است و خدمه را مجبور به منزوی شدن و مسافران به دنبال اشکال دیگر سفر می کنند.
سهام شرکت های American Airlines Group Inc، United Airlines Holdings Inc، Delta Air Line Inc و Southwest Airlines در معاملات قبل از زنگ افتتاح بین 2 تا 3 درصد کاهش داشت.
بر اساس آمار وب‌سایت ردیابی پرواز FlightAware، 819 پرواز در داخل، داخل یا خارج از ایالات متحده تا صبح دوشنبه لغو شده است.
لغو پروازهای روز دوشنبه بیش از بیش از 3000 لغو در تعطیلات آخر هفته کریسمس بود که معمولاً زمان اوج سفر برای آمریکایی ها بود.
با افزایش آلودگی ها، خطوط هوایی مجبور به لغو پروازها شده اند، خلبانان و خدمه کابین باید قرنطینه شوند، در حالی که آب و هوای نامناسب در برخی مناطق بر مشکلات مسافران افزوده است.
دلتا، یونایتد، جنوب غربی و امریکن فوراً به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ ندادند.
اپراتورهای کروز نروژی کروز لاین هولدینگ، رویال کارائیب کروز با مسئولیت محدود و کارنیوال کورپ نیز بین 1.3 تا 2.4 درصد کاهش داشتند.
طبق گزارش رسانه ها، در آخر هفته، حداقل سه کشتی کروز پس از شناسایی موارد کووید-19 در کشتی مجبور به بازگشت به بندر شدند.
شرکت‌های مسافرتی Booking Holdings Inc، Airbnb Inc، Expedia Group Inc و Tripadvisor Inc همگی بین 0.6 تا 1.8 درصد کاهش داشتند.