متحد: مشکلات مسافران هوایی ادامه دارد: بیش از 1000 پرواز ایالات متحده در میان 2500 پرواز جهانی لغو شده است.

دهلی نو: مسافران هوایی حتی پس از تعطیلات آخر هفته کریسمس به دلیل لغو پروازها تا دوشنبه با مشکلاتی مواجه بودند. بیش از 2500 پرواز در سراسر جهان لغو شد، از جمله حدود 1000 پرواز در ایالات متحده، زیرا موارد Omicron همچنان در حال افزایش است، که خدمه را مجبور به منزوی کردن و مسافران به دنبال اشکال دیگر سفر می کنند.
خطوط هوایی چینی جزو برترین شرکت‌هایی بودند که پروازهای خود را لغو کردند. به گفته وب سایت ردیابی پرواز FlightAware، از 2601 پرواز لغو شده تا ساعت 23:30 شب IST، 423 پرواز متعلق به خطوط هوایی China Eastern و 198 پرواز به Air China بوده است.
از میان خطوط هوایی ایالات متحده، خطوط هوایی یونایتد 93 پرواز، امریکن ایرلاینز 82، دلتا ایر لاین 73 و جت بلو 66 پرواز را در روز دوشنبه پس از هزاران پرواز در تعطیلات آخر هفته کریسمس لغو کردند. آماری که در وب‌سایت ردیابی پرواز FlightAware تا ساعت 11:30 شب IST نشان می‌دهد، 1003 پرواز در داخل، داخل یا خارج از ایالات متحده لغو شده است.
در همین حال، در مجموع 8472 پرواز در سراسر جهان به تعویق افتاد که 2849 پرواز در داخل، به یا خارج از ایالات متحده بود.
حدود 11000 پرواز در سراسر جهان از روز جمعه لغو شده اند و ده ها هزار پرواز دیگر در یکی از شلوغ ترین دوره های سفر سال به تاخیر افتاده اند.
به گفته ردیاب پرواز FlightAware، تأثیرات این هفته در سراسر جهان موج زد، به طوری که 838 پرواز دیگر در روز سه شنبه لغو شده اند، از جمله 75 پرواز در ایالات متحده.
در ایالات متحده، موارد در حال حاضر در مسیر رسیدن به بالاترین رکورد در ژانویه هستند، که ناشی از جیب بزرگ ساکنان واکسینه نشده و همچنین عدم دسترسی به آزمایش سریع و آسان است.
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه گفت ممکن است برخی از بیمارستان‌های ایالات متحده تحت کنترل درآیند، اما این کشور عموماً برای مقابله با جدیدترین افزایش‌ها آماده است و آمریکایی‌ها نیازی به «هراس» ندارند.
بایدن در یک نشست مجازی به میزبانی کاخ سفید با چند فرماندار ایالت و مشاوران ارشد بهداشت تاکید کرد که گسترش سریع نوع Omicron تاثیری مشابه شیوع اولیه کووید-19 در یک سال پیش یا دلتا نخواهد داشت. افزایش امسال
او گفت: Omicron مایه نگرانی است، اما نباید باعث وحشت شود.
به گزارش رویترز، سهام شرکت‌های American Airlines Group Inc، United Airlines Holdings Inc، Delta Air Line Inc و Southwest Airlines در معاملات قبل از زنگ افتتاح بین 2 تا 3 درصد کاهش یافت.
با افزایش آلودگی ها، خطوط هوایی مجبور به لغو پروازها شده اند، خلبانان و خدمه کابین باید قرنطینه شوند، در حالی که آب و هوای نامناسب در برخی مناطق بر مشکلات مسافران افزوده است.
در همین حال، اپراتورهای کروز نروژی کروز لاین هولدینگ، رویال کارائیب کروز با مسئولیت محدود و کارناوال نیز بین 1.3 تا 2.4 درصد کاهش داشتند.
طبق گزارش رسانه ها، در آخر هفته، حداقل سه کشتی کروز پس از شناسایی موارد کووید-19 در کشتی مجبور به بازگشت به بندر شدند.
شرکت‌های مسافرتی Booking Holdings Inc، Airbnb Inc، Expedia Group Inc و Tripadvisor Inc همگی بین 0.6 تا 1.8 درصد کاهش داشتند.
(با ورودی های نمایندگی ها)