مدیرعامل بیگ اویل گفت: ممنوعیت صادرات نفت آمریکا هدیه ای به اوپک و پوتین خواهد بود.

اما مایک سامرز، مدیر عامل موسسه نفت آمریکا، به سی‌ان‌ان گفت که گروه قدرتمند تجارت نفت و گاز «کاملاً» خطر ممنوعیت صادرات را جدی می‌گیرد، از جمله با تکیه بر دموکرات‌های میانه‌رو برای منصرف کردن مقامات کاخ سفید از این ایده.

سامرز طی مصاحبه ای در دفترش در واشنگتن گفت: “ما همه نیروهای خود را به کار می گیریم. ما هر کاری که بتوانیم انجام می دهیم.”

سامرز هشدار داد که نه تنها ممنوعیت صادرات با افزایش قیمت ها در پمپ به رانندگان آمریکایی نتیجه معکوس می دهد، بلکه با افزایش درآمد و سهم بازار به تولیدکنندگان خارجی کمک می کند.

مدیر عامل API با اشاره به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، گفت: «این یک هدیه به اوپک و پوتین خواهد بود.

شوک نفتی در سراسر جهان

ماه گذشته، نزدیک به دوازده دموکرات کنگره از بایدن خواستند با بررسی ممنوعیت صادرات، به قیمت بالای گاز رسیدگی کند.

قانونگذاران در نامه ای به بایدن نوشتند: «ممنوعیت صادرات نفت خام آمریکا باعث افزایش عرضه داخلی و فشار نزولی بر قیمت ها برای خانواده های آمریکایی خواهد شد».

سامرها دقیقاً نقطه مقابل را بیان کردند و استدلال کردند که ممنوعیت صادرات باعث افزایش قیمت بنزین می شود نه پایین تر. وی به این نکته اشاره کرد که چگونه نفت یک کالای قابل تجارت جهانی است و بازار جهانی به 3 میلیون بشکه در روز صادرات آمریکا متکی است.

قدرت اوپک رو به کاهش بود.  به زودی ممکن است تأثیر بیشتری از همیشه داشته باشد

سامرز گفت: “این منجر به شوک نفتی در سراسر جهان خواهد شد.”

فشار بر کاخ سفید برای ممنوعیت صادرات نفت کاهش یافته است زیرا قیمت نفت کاهش یافته است.

پس از معاشقه با 85 دلار در هر بشکه در اواسط نوامبر، قیمت نفت آمریکا اخیراً به زیر 65 دلار در هر بشکه کاهش یافت. این فروش با پیش بینی آزادسازی هماهنگ ذخایر استراتژیک توسط ایالات متحده، چین و سایر کشورها آغاز شد. به دلیل ترس از اینکه نوع Omicron تقاضای انرژی را کاهش دهد، قیمت ها حتی بیشتر کاهش یافت.

به گزارش AAA، قیمت بنزین نیز کاهش یافته است و میانگین ملی در روز جمعه به 3.37 دلار در هر گالن کاهش یافته است. این نسبت به 3.40 دلار در هفته قبل کاهش یافته است.

چرا ممنوعیت صادرات منطقی نیست

البته، API به سختی یک صدای مستقل در مورد صادرات نفت است. حفاظت از صادرات نفت، که به درآمد اعضای API کمک می کند، به نفع مالی گروه تجاری است. اکسون موبیل (XOM) و شورون (CVX).

اما نفت بزرگ تنها در ایجاد این مورد نیست.

'این یک بحران است.'  بایدن از کنگره می خواهد که فورا به کمبود تراشه های کامپیوتری رسیدگی کند

بسیاری از کارشناسان صنعت به سی ان ان گفته اند که در حالی که ممنوعیت صادرات نفت آمریکا قیمت نفت آمریکا را کاهش می دهد (که در بازار به عنوان وست تگزاس اینترمدیت شناخته می شود)، به طور همزمان قیمت نفت خام برنت، معیار جهانی را افزایش می دهد. و این یک مشکل است زیرا بنزین با قیمت برنت است، نه WTI.

قیمت برنت احتمالاً بالاتر خواهد رفت، شاید به شدت، زیرا بازار جهانی نفت دسترسی به تقریباً 3 میلیون بشکه عرضه (بشکه هایی که معمولاً از خارج از ایالات متحده حمل می شود) را از دست می دهد.

بزرگترین مشکل این است که ایالات متحده برای خودش جزیره ای نیست. پالایشگاه‌های چند دهه‌ای در امتداد ساحل خلیج فارس نمی‌توانند تنها به نفت شیل آمریکا متکی باشند، نفتی که سبک‌تر از نفت خارج از کشور است. برای تولید بنزین، دیزل و سوخت جت، این پالایشگاه ها معمولاً شیل را با بشکه های سنگین وارداتی از کانادا، مکزیک، خاورمیانه و جاهای دیگر ترکیب می کنند.

سامرز گفت: “من فکر می کنم دولت در این زمینه عاقلانه می شود.”

“نقطه کوتاه مدت”

با این حال، رئیس API گفت که گروه تجاری همچنان با دموکرات‌ها در کنگره کار می‌کند تا به کاخ سفید بگوید این یک ایده واقعاً بسیار بد است.

و سامرز به پیامدهای امنیت ملی از جمله خطر درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین اشاره کرد.

او گفت: «این زمان برعکس است که ما باید از دنیا عقب نشینی کنیم.

سامرز در پاسخ به سوالی درباره تاثیر تصمیم بایدن برای بهره برداری از ذخایر استراتژیک نفت، این انتشار را “یک قطره در سطل” توصیف کرد و تاثیر درازمدت آن را کم اهمیت جلوه داد.

سامرز با اشاره به تاثیر نوع Omicron گفت: “یک ضرب المثل قدیمی وجود دارد که می گوید موفقیت یک رقص باران به زمان بستگی دارد.”

انتشار 50 میلیون بشکه ای دولت بایدن بزرگترین در تاریخ ایالات متحده است.

اگرچه بازار نفت ممکن است با انتشار SPR دچار “یک ضربه کوتاه مدت” شود، سامرز استدلال کرد که افزایش تقاضا و محدودیت های عرضه نشان می دهد که “ما همچنان شاهد قیمت های بالا خواهیم بود.”

برچسب شوک گرمایش خانه

آمریکایی ها همچنین با هزینه های گرمایش خانه های بالاتر دست و پنجه نرم می کنند که بخشی از آن به دلیل افزایش قیمت گاز طبیعی است.
به گفته اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده، خانوارهای آمریکایی که عمدتاً با گاز طبیعی گرم می شوند، به طور متوسط ​​30 درصد بیشتر از زمستان گذشته هزینه می کنند.
این امر برخی از قانونگذاران را بر آن داشته است که از کاخ سفید بخواهند اقدامی انجام دهد. سناتور الیزابت وارن ماه گذشته نامه هایی به تولیدکنندگان گاز طبیعی نوشت و آنها را به ارسال مقادیر بی سابقه گاز طبیعی به خارج از کشور در زمان قیمت های بالا در داخل فراخواند.
آمریکا در ماه نوامبر 210000 شغل ناامیدکننده ایجاد کرد.  اما جزئیات تصویر متفاوتی را ترسیم می کنند

وارن نوشت: «این طمع شرکتی غیرقابل توجیه است و نشان‌دهنده نتایج یک سیستم تقلبی است که مدیران و سرمایه‌گذاران شرکت انرژی را غنی می‌کند و خانواده‌های آمریکایی را برای پرداخت صورت‌حساب‌ها دچار مشکل می‌کند».

سامرز، که گروهش نماینده Cheniere و سایر صادرکنندگان گاز طبیعی مایع (LNG) است، گفت که در مورد خطر ممنوعیت صادرات گاز طبیعی “نگران” است.

وی به این نکته اشاره کرد که چگونه متحدان آمریکا در اروپا و آسیا قراردادهای بلندمدتی برای خرید LNG آمریکا دارند و ممنوعیت صادرات آنها را مجبور می کند برای انرژی به چین و روسیه روی آورند.

سامرز می‌گوید: «یکی از راه‌های واقعاً خوب برای تخریب جایگاه ما در جهان، نقض آن قراردادها در زمان هزینه‌های بالای انرژی است.